Знаменитата певица, оценена от музикалната критика като най-великото драматично сопрано в света днес, ще пристигне в България, за да участва в ролята на Абигайл в големия спектакъл на операта „Набуко“ от Джузепе Верди в третото издание на Опера на стадиона 2018 – Стара Загора. 

Мария Гулегина ще пее за първи път пред българската публика по покана на артистичния директор на Старозагорската опера Веселина Кацарова. На 8 юли, от 21.00 часа на стадион „Берое“ в Стара Загора Мария Гулегина ще си партнира с румънския баритон Йонуц Паску в ролята на Набуко, Ивайло Джуров – Захария, Петя Петрова ще бъде Фенена, Ивайло Михайлов – Измаел. Участват още оркестър, хор, на Държавна опера-Стара Загора и Държавна опера-Бургас. Диригент Ивайло Кринчев, режисьор Огнян Драганов, сценична адаптация Тодор Демеров.  Към хоровете на Държавна опера-Стара Загора и Държавна опера – Бургас ще се присъединят още шест непрофесионални хорове от градовете Стара Загора, Нова Загора, Харманли, Димитровград и Хасково. Хормайстор Младен Станев. 

МАРИЯ ГУЛЕГИНА е световноизвестна оперна певица, водеща изпълнителка в драматичния сопранов репертоар. Изпълненията и винаги се възнаграждават с овации на крака във всички най-известни оперни театри по света. Тя е описвана като „Пепеляшката от Русия“, „Руското сопрано, в чиито вени тече кръвта на Верди“ и „Вокално чудо“. Особено е харесвана за интерпретацията на главните роли в „Тоска“ и „Турандот“. Репертоарът и включва и главните роли в „Аида“, „Манон Леско“, „Норма“, „Федора“,  „Адриана Лекуврьор“, както и лейди Макбет в „Макбет“, Абигейл в „Набуко“, Виолета в „Травиата“, Леонора в „Трубадур“, „Оберто“ и „Силата на съдбата“, Елвира в „Ернани“, Елизабет в „Дон Карлос“, Амелия в „Симоне Боканегра“ и „Бал с маски“,  Лукреция в „Двамата Фоскари“, Дездемона в „Отело“,  Сантуца в „Селска чест“, Мадалена в „Андре Шение“, Лиза в „Дама Пика“, Одабела в „Атила“, Гулнара в „Корсар“ и други. 

Гулегина започва професионалната си кариера в Държавната опера в Минск и след една година дебютира в Ла Скала като Амелия в „Бал с маски“ под диригенството на Маестро Гавацени заедно с Лучано Павароти. Гласът и, притежаващ могъща сила, топлина, стремглавост, съчетан с изключително актьорско майсторство, я прави постоянен и очакван гост навсякъде. В Ла Скала тя участва в 15 нови продукции, включително като Лукреция в „Двамата Фоскари“, Тоска, Федора, Турандот, лейди Макбет в „Макбет“, Лиза в „Дама Пика“, Манон Леско, Абигейл в „Набуко“, Леонора в „Силата на съдбата“ под диригенството на Рикардо Мути в Токио. Придружава Ла Скала в две турнета в Япония през 1991г. и 1999 г.. Изпълнява и два солови рецитала в този легендарен театър. 

След дебюта и през 1991 г. в Опера Метрополитен като Мадалена в нова продукция на „Андре Шение“ с Лучано Павароти, тя играе там над 150 пъти като Тоска, Аида, Норма, Адриана Лекувльор, Турандот, Сантуца в „Селска чест“, Абигейл в „Набуко“, Лиза в „Дама Пика“, Доли в „Хитрецът“, Жоржета в „Мантията“ и лейди Макбет в „Макбет“. 

През 1991 тя дебютира във Виенската държавна опера в „Андре Шение“ и се връща, за да изпълни Лиза в „Дама Пика“, Тоска, Аида, Елвира в „Ернани“, лейди Макбет в „Макбет“, Леонора в „Трубадур“ и Абигейл в „Набуко“. 

Преди своя сценичен дебют в Кралския оперен театър „Ковънт гардън“ през 1995, където изпълнява главната роля във „Федора“ с Пласидо Доминго, тя вече има участие във високо оцененото от критиците концертно изпълнение на „Ернани“ в Барбикан с трупата на Кралския оперен театър. Следва много успешен рецитал  в зала „Уигмор“. Другите и изяви в „Ковънт Гардън“ включват  Тоска, концертни изпълнения на „Андре Шение“, Одабела в „Атила“ и лейди Макбет в „Макбет“. 

През 1996 г. дебютът на Мария Гулегина е в Арена ди Верона като Абигайл в „Набуко“, където получава наградата „Джовани Дзанатело“ за забележителен дебютиращ изпълнител. Оттогава тя има многобройни изпълнения там по различни поводи. 

През 1997 г. Мария Гулегина дебютира в Парижката опера в главната роля в „Тоска“ и оттогава публиката я аплодира в този театър в ролите на лейди Макбет в „Макбет“, Абигайл в „Набуко“ и Одабела в „Атила“. 

Мария Гулегина изпълнява солови рецитали по целия свят, включително в Ла Скала, Гран Театро дел Лицео, Лил, Сао Пауло, зала „Уигмор“, зала „Сантори“, Мариински театър, Осака, Киото, Хонг Конг, Рим, Театро Колон, Театро Бела Арте и Москва и още много други. 

Много от продукциите, в които тя участва, се излъчват както по радиото, така и по телевизията. Те включват „Тоска“, „Дама Пика“, „Андре Шение“, „Хитрецът“, „Набуко“, „Селска чест“, „Мантията“, „Норма“, „Турандот“ и „Макбет“ от Опера Метрополитен, „Тоска“, „Манон Леско“ и „Бал с маски“ от Ла Скала, „Атила“ от Парижката опера, „Набуко“ от Виенската държавна опера и солови рецитали от Япония, Барселона, Москва, Берлин и Лайпциг. 

Тя има многобройни изпълнения с водещи световни певци и диригенти като Лучано Павароти, Пласидо Доминго, Лео Нучи, Ренато Брузон, Хосе Кура и Самуел  Рейми, Джанандреа Гавацени,  Рикардо Мути, Джеймс Ливайн,  Зубин Мета, Валерий Гергиев, Фабио Луизи и Клаудио Абадо. 

Гулегина е носител на много призове и награди, включително и наградата „Пучини“ за най-добър изпълнител на Пучини, наградата „Белини“ за 2001 г., „Джовани Дзенатело“ за дебюта и в Арена ди Верона,  златен медал „Мария Дзамбони“, златен медал на фестивала в Осака през 1999 г.,  Наградата за развитието на световното оперно изкуство от Милано и други. За обществената си ангажираност е наградена с ордена на Света Олга, най-високия орден в Руската православна църква, от Патриарх Алексей Руски. Мария Гулегина е почетен член на борда на Международния параолимпийски комитет, както и Посланик на Добра воля към Уницеф. Неотдавна Мария Гулегина е удостоена със званието „Народен артист“ на Северна Осетия и Алания. 

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ПАМЕТ

    Излезе впечатляваща книга за изкуството на Българското възраждане

    В средата на август издателския отдел на Института за изследване на изкуствата успя да публикува поредното си уникално книжно тяло с тегло почти 5 кг. Съдържанието на „Корпусът на стенописите от първата половина на ΧΙΧ век в България“ включва 52 стенописни паметника.

     
  • ДИАГНОЗА

    България се изолира културно от Европа и света

    „Държавата и правителството успешно не забелязват болните проблеми, свързани с деградацията на европейските и национални ценности. Патриотизмът е подменен от агресивен и повърхностен национал-популизъм“, категорични са основателите на движение „Реформи в културата“.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     

„Проблемът е, че когато си трезвен, не ти се иска да те знаят, а когато си пиян – никой не иска да знае за теб.“

Франсис Скот Фицджералд, американски писател, роден на 24 септември преди 122 години

Анкета

Редно ли е държавата да плати изложбата на депутата Вежди Рашидов?

Да, той е талантлив - 20.3%
Не, в конфликт на интереси е - 75.4%
Не мога да преценя - 0%

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

"Първичното чувство за невинност" от Дана Григорча (ревю)

Дана Григорча има неоспорим талант да разказва истории, очевидно знае стотици, и то автентични, и ги разказва с носталгия, която българите отлично познаваме. 

Нека шоуто продължи

Първият сезон на „Йелоустоун“ (2018)  приключи и е време за оценка и коментари. Причината за високия рейтинг и одобрението на сериала е свързан с две имена – на Кевин Костнър и Тейлър Шеридан.

„Решение за ликвидация“ е направен вещо, но и семпло

Без да е шедьовър, той доставя емоции и настроение и е доказателство за доброто здравословно състояние на съвременното руско кино.

Могъщата притегателна сила на „Сикарио“

Като добър професионалист Стефано Солима дори ни проверява киноманската памет.