Емблематичния танцов спектакъл „Нестинарка“ от Марин Големинов  се посвещава на 90 години български балет и 110-та годишнина от рождението на великия български композитор Марин Големинов, оставил ярка следа в българското и световното музикално наследство. 

Премиерните представления ще се състоят на 23 и на 29 май на сцената на Държавна опера-Стара Загора. В главните роли са Анелия Димитрова, Веса Тонова, Фиорди Лоха, Ивайло Янев  и Станко Танев.

В „Нестинарка“ участва цялата многонационална балетна трупа на Държавна опера-Стара Загора, в която танцуват балетни артисти от България, Албания, Великобритания, Франция, Италия, Япония, Тайван, Южна Корея. След класическите продукции на „Лебедово езеро“, „Делвата“, „Фантастичното дюкянче“, неоромантичните балети „Ромео и Жулиета“ и „Полет към светлината“, балетния спектакъл за деца и възрастни „Снежанка и седемте джуджета“ „Нестинарка“ е първото голямо българско балетно заглавие, което ще влезе в репертоара на международната трупа. 

Творческият екип с хореограф – Олеся Пантикина, поставя съвременен вариант на танцовия спектакъл по оригиналната хореография на Маргарита Арнаудова. Създателката на първата българска модерна трупа „Арабеск“ дава хореографски изказ на изключителната музика на Марин Големинов през 1978 година и след това поставя незабравимата пълна версия на балета „Нестинрка“ специално за Националния балет, в която танцува в главната роля и примабалерината Силвия Томова – настоящ художествен ръководител на балета на Старозагорската опера. Танцовият спектакъл преплита етно мотивите на един истински ритуал, който се разиграва в Деня на Светите Константин и Елена, и личната драма на едно влюбено момиче. За огненото въздействие на творбата, наситена с български драматизъм, ще допринесат грандиозната сценография и костюми на Иван Токаджиев и Ана-Мария Токаджиева.

С това емблематично българско заглавие ръководството на Държавна опера-Стара Загора цели да привлече вниманието към безсмъртното творчество на музикалния гений на Марин Големинов – един от малкото български композитори със световно признание. Пресъздаването на знаков за българската фолклорна традиция ритуал е в основата на сюжета на балета – любопитен и атрактивен за публики от цял свят и от всички възрасти.

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ОТКЪС

    Умберто Еко - "Средновековното мислене"

    Това са студии, които покриват период от шейсет години. Техният оригинален дух е напълно съхранен, въпреки че авторът ги е шлифовал както библиографски, така и редакционно, за да се избегнат, макар и не изцяло, някои повторения и връщания към загатнатите теми.

     
  • ОТКЪС

    Светлана Алексиевич - "Чернобилска молитва"

    Книгата описва личната трагедия на хората след Чернобилската трагедия и показва как тя е повлияла на техния живот.

     

„Хората не искат да бъдат богати, те искат да бъдат по-богати от другите.“

Джон Мил, английски философ, роден на 20 май преди 212 години

Анкета

Тревожи ли Ви, че в България медиите са под натиск?

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

"Първичното чувство за невинност" от Дана Григорча (ревю)

Дана Григорча има неоспорим талант да разказва истории, очевидно знае стотици, и то автентични, и ги разказва с носталгия, която българите отлично познаваме. 

"Виктория и Абдул" на Стивън Фриърс (ревю)

Джуди Денч изнася филма на раменете си. Всеки неин едър план е уникален - тази актриса владее всяко мускулче на лицето си, тя може да играе дори само с очи, само с бръчките си дори.

Непретенциозна комедия за лятна разтуха

„Революция X“ ще си намери своята публика, особена в настъпващите горещи дни и ще се хареса от зрители с по-непретенциозен вкус, търсещи в киното основно леката забава.

Архитектура за хора от третата възраст

Книгата „Архитектура за хора от третата възраст“ променя представата за това какво означава „старчески дом“ и показва чрез различни примери как тези социални домове могат да бъдат авангард на архитектурата като цяло, което е и пример как не трябва да се робува на закостенелия образ. 

Духовен зомби апокалипсис

 

 

"Нелюбов" на Андрей Звягинцев регистрира разпада на едно семейство и едно общество