Депутатите от Комисията по култура и медии предложиха решение на проблема с ниските заплати на музикантите в БНР, съобщи БНТ.

То предвижда Музикалната къща на БНР да работи като самостоятелен културен институт. Така за всеки продаден билет ще получава субсидия от Министерството на културата, а радиото ще заплаща за записите, които поръчва за своя фонд. Очаква се промяната да доведе до увеличение на приходите. От БНР се въздържаха от оценки за спасителния план. 

Предложението беше направено след няколко дни на улични протести на музикантите. На извънредното заседание на Комисията по култура и медии в парламента миналата седмица депутатите обявиха, че искането е справедливо, но няма как да бъде изпълнено тук и сега. 

Вежди Рашидов, председател на Комисията по култура и медии: Никога такова нещо не се обсъжда в средата на годината. Какъв път ще търсим от днес нататък, за да може следващият бюджет през 2019 г., това вече трябва да поработим и да решим.

Менда Стоянова, председател на Комисията по бюджет и финанси: Възможно ли е вие да се финансирате отделно от БНР, по тази система, по която се финансират останалите културни институти?

Александър Велев, ген. директор на БНР: Рано е да кажа дали подкрепяме или не. И това е възможно! Възможно е да бъде и в състава на БНР, и да бъде извадено извън състава на националното радио. Международният опит показва подобни практики.

Атанас Карафезлиев, музикант и синдикалист: Докато се направят тези реформи, за които говори г-н Рашидов, тези състави просто няма да ги има.

Предложението ще бъде обсъдено от работна група, но протестите ще продължат. Следващата проява на недоволство ще бъде концерт пред Народното събрание.

Коментари  

+1 #1 Иван Хаджиев 02-05-2018 11:10
срамна работа! да търпим такива карикатури като Веждьо Рашидов да управляват българската култура, та дори в Турция няма такива невежи и нагли 8простаци
Цитиране
  • ОТКЪС

    Андрей Соколов - „За нашия дом"

    Книгата носи в себе си и предлага на вниманието на читателите важни факти, имена на хора, снабдена е със справочен апарат, който би бил полезен на всеки интересуващ се от историята на Шумен и България през отминалото 20-то столетие. 

     
  • ДИАГНОЗА

    България се изолира културно от Европа и света

    „Държавата и правителството успешно не забелязват болните проблеми, свързани с деградацията на европейските и национални ценности. Патриотизмът е подменен от агресивен и повърхностен национал-популизъм“, категорични са основателите на движение „Реформи в културата“.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     
  • ПОРТРЕТ

    Щедрият талант на Сергей Безруков

    Бил член на путиновата партия „Единна Русия“, от която се самоотстранява след година, тъй като eдин артист цени повече своята творческа свобода.

„Четенето вероятно е алтернативен начин да намериш мястото си.”

Жозе Сарамагу, португалски писател, роден на 16 ноември преди 96 години

Анкета

Липсва ли ви гражданската позиция на хората на изкуството?

Не, те са творци. - 7.1%
Да, те са истинският елит на обществото - 92.9%

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

"Първичното чувство за невинност" от Дана Григорча (ревю)

Дана Григорча има неоспорим талант да разказва истории, очевидно знае стотици, и то автентични, и ги разказва с носталгия, която българите отлично познаваме. 

Нова среща с хумора на братя Мормареви

„Еврейски вицове“ е една миниенциклопедия на еврейския дух, на усета на този народ да се шегува и иронизира дори в най-трагични мигове от съществуването му.

"Валутният риск в икономиката" (ревю)

Съществени моменти в монографията са анализираните валутен риск и валутна система в България от 1878 г. досега, както и практико–приложните измерения на валутния риск.

Късното признание на Орсън Уелс

„От другата страна на вятъра“ е не само присмех към лудостта на целулоидния свят, а  по-скоро равносметка на един изминат и пълен с провали и амбиции творчески път, в чието начало се откроява с елмазен блясък шедьовъра „Гражданинът Кейн“(1941), а в края е изкусителния експеримент „Ф като фалшификация“(1975).