Ветераните в актьорската професия Иван Иванов и Васил Михайлов са номинациите на гилдията на артистите за „Икар“ за чест и достойнство и за изключителен принос към българския театър, съобщи segabg.com. церемонията по награждаването ще се състои на 27 март в Народния театър „Иван Вазов“.

В номинациите участват по трима кандидати. Изключението е за дебют, там предложенията са за Антъни Пенев за Пьотр Сергеевич Трофимов във „Вишнева градина“, Неда Спасова за Варвара Петровна в Програма Достоевски „Изгонването на бесовете“, Николай Желев в „4000 мили“, Надя Керанова за Естел, Мартина Кръстева за Инес и Радослав Владимиров за Гарсен в „Без изход“, Шахин Шехзен и Антоан Петров за Антон Антонович Сквозник. Дмухановски и Денис Хаят и Павел Емилов за Иван Александрович Хлестаков.

За водеща мъжка роля са номинирани Захари Бахаров за Бае Славе в моноспектакъла „Чамкория“, Иван Юруков за Хорас в „Лисичетата“ и Мариус Куркински за авторския му моноспектакъл „Черното пиле“. За главна женска роля са предложени Радена Вълканова за Жена на възраст в „Танцът Делхи“, Радина Кържилова за Екатерина също в „Танцът Делхи“ и Теодора Духовникова за Регина в „Лисичетата“.

Номинации има в още в 14 категории. В комисията по излъчване на номинациите са участвали Цветана Манева, Стоян Пепеланов и други актьори. Цветана Манева обясни, че тази година младата смяна от актьори е показала много сериозни качества. „Те играят със страст“, коментира Манева и допълни, че съжалява за правилата за определяне на предложенията, тъй като мнозина са останали извън класацията.

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ОТКЪС

    Андрей Соколов - „За нашия дом"

    Книгата носи в себе си и предлага на вниманието на читателите важни факти, имена на хора, снабдена е със справочен апарат, който би бил полезен на всеки интересуващ се от историята на Шумен и България през отминалото 20-то столетие. 

     
  • ДИАГНОЗА

    България се изолира културно от Европа и света

    „Държавата и правителството успешно не забелязват болните проблеми, свързани с деградацията на европейските и национални ценности. Патриотизмът е подменен от агресивен и повърхностен национал-популизъм“, категорични са основателите на движение „Реформи в културата“.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     
  • ПОРТРЕТ

    Памет за Алексей Баталов

    Макар и да изглежда, че е бил галеник на съдбата, битието на актьора не е постлано само с лалета и рози.

„Мъжът трябва да понася всичко, което му предлага животът – с храбро сърце и шеги на уста, иначе не е мъж.“

Селма Лагерльоф, шведска писателка, родена на 20 ноември преди 160 години

Анкета

Липсва ли ви гражданската позиция на хората на изкуството?

Не, те са творци. - 7.1%
Да, те са истинският елит на обществото - 92.9%

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

"Първичното чувство за невинност" от Дана Григорча (ревю)

Дана Григорча има неоспорим талант да разказва истории, очевидно знае стотици, и то автентични, и ги разказва с носталгия, която българите отлично познаваме. 

Нова среща с хумора на братя Мормареви

„Еврейски вицове“ е една миниенциклопедия на еврейския дух, на усета на този народ да се шегува и иронизира дори в най-трагични мигове от съществуването му.

"Валутният риск в икономиката" (ревю)

Съществени моменти в монографията са анализираните валутен риск и валутна система в България от 1878 г. досега, както и практико–приложните измерения на валутния риск.

Късното признание на Орсън Уелс

„От другата страна на вятъра“ е не само присмех към лудостта на целулоидния свят, а  по-скоро равносметка на един изминат и пълен с провали и амбиции творчески път, в чието начало се откроява с елмазен блясък шедьовъра „Гражданинът Кейн“(1941), а в края е изкусителния експеримент „Ф като фалшификация“(1975).