Едно от най-ярките събития в рубриката „Съботен следобед в Операта“ е спектакълът на операта „Кармен“ от Жорж Бизе. На 10 февруари, от 16.00 часа старозагорската публика ще има възможността да посрещне на сцената на Държавна опера-Стара Загора сръбската оперна дива Саня Анастасия в ролята на Кармен. Очарователната певица гостува с голям успех в тази роля на ММФ "Моцартови празници" в Правец миналата  година по покана на артистичния директор на фестивала Христина Ангелакова - първата й незабравима среща със състава на Старозагорската опера под диригентството на виртуозния маестро Давид Крешенци и българската публика.

 Спектакълът бе заснет и излъчен по БНТ1. През октомври миналата година Саня Анастасия се представи за първи път в Стара Загора, като замести в ролята на принцеса Еболи в спектакъла на операта „Дон Карлос“ от Верди внезапно разболялата се оперна прима Веселина Кацарова. 

В спектакъла на 10 февруари Саня Анастасия ще си партнира с Ивайло Михайлов - Дон Хозе, Русалина Мочукова – Микаела, Иван Кабамитов – Ескамилио. В ролите на Фраскита и Мерседес – Яница Нешева и Нели Нечева, Денис Иванов – Моралес, Евгений Арабаджиев – Цунига, Данкайро и Ремендадо – Теодор Петков и Пламен Долапчиев. Режисьор на спектакъла е Огнян Драганов, сценична адаптация - Тодор Демеров, хореография - Силвия Томова.

САНЯ АНАСТАСИЯ изучава музика в Университета по музика и сценични изкуства в Грац и Виена. През 2000/01 г. е стипендиант на Федералното министерство на културата и науката в Австрия, през 2005 г. получава магистърска степен. Спечелила е многобройни международни вокални конкурси. Първите й професионални ангажименти я отвеждат на сцените на Южна Африка като Кармен, в Словакия като Мадалена (Риголето), Скопие като Изабела (Италианката в Алжир) и Марибор като Сантуца (Cavalleria Rusticana). През сезон 2008/09 Саня Анастасия направи дебюта си в театър Аахен в Германия като Амнерис (Аида) и Иродиада (Саломе), в „Кармен“ в Националния театър Кошице (Словакия) и Националната опера в Сараево (Босна и Херцеговина). Оттогава тя е постоянно гостуващ артист там. През сезон 2011/12 Саня Анастасия става член на Държавния театър Майнц и е гост-солист в Държавния театър Саарбрюкен (Ларина), пее в Театър Базел (Улрика) и Националната опера в Сараево (Кармен). През 2013 г. дебютира като принцеса Еболи в"Дон Карлос" на Верди в театър Любек, Германия. От лятото на 2013 г. Саня Анастасия е в няколко продукции на Арена ди Верона в Италия. Тя участва в спектаклите по повод 100-годишния юбилей на фестивала на Арена ди Верона в ролите на Фенена в "Набуко" в партньорството на Пласидо Доминго под палката на маестро Юлиан Ковачев и като Амнерис в "Аида" под диригентството на Маестро Даниел Орен. В сезон 2014 г. на Арена ди Верона тя е Амнерис /Аида/, Кармен и Улрика в „Бал с маски“, в сезон 2015 – изпълнява отново ролите на Амнерис и Фенена, а в сезон 2016 - Кармен и Амнерис. През есента на 2014 г. тя е Принцеса Де Буйон в „Адриана Лекуврьор“ в театрите на Circuito Lombardo (Комо, Павия, Кремона). Саня Анастасия се появява успешно като Кармен на фестивала Аспендос в Турция (с операта на Истанбул и маестро Антонио Пироли) и фестивала Openair в Щайр, Австрия. Тя пее Амнерис на фестивала Openair Gars am Kamp и в Залцбург (Grosses Festpielhaus с Пражката опера) в Австрия и на фестивала La Perla в Швейцария. Гостува на фестивала "Свети Дана" в Задар, Хърватия (Кармен) и на Охридския летен фестивал (Риголето/Мадалена) в Македония. Саня Анастасия гостува с голям успех на различни престижни оперни сцени в Австрия, Германия, Испания, Италия, Швейцария и Япония, Корея, Турция. През април 2015 г. Саня Анастасия е Амнерис на сцената на Центъра за изкуства Sugi Opera в Сеул, където през април 2016 г. изпълнява и ролята на Улрика в „Бал с маски“. През есента на 2015 /март 2016г. тя е Амнерис в копродукцията на „Аида“ на Teatro Sociale - Ровиго, Teatro Verdi в Пиза, Teatro Goldoni-Ливорно /режисьор Франко Дзефирели/ Стефано Треспиди, диригент Марко Боеми/ и Улрика в „Бал с маски“ - в Концерт театър Берн. През септември 2016 г. тя е Амнерис в Teatro Coccia на Новара под диригентството на Матео Бетрами, през октомври 2016 г. изпълнява същата роля в Teatru Astra – Гозо, Малта. През 2017 г. гостува в ролите на Улрика в „Бал с маски“ в Инсбругската опера и Принцеса Де Буйон в „Адриана Лекуврьор“ в операта в Карлсруе. През октомври 2018 г. тя ще бъде Амнерис в Аида по покана на Tokyo Nikikai Opera Foundation, диригент Андреа Батистони.

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ДИАГНОЗА

    България се изолира културно от Европа и света

    „Държавата и правителството успешно не забелязват болните проблеми, свързани с деградацията на европейските и национални ценности. Патриотизмът е подменен от агресивен и повърхностен национал-популизъм“, категорични са основателите на движение „Реформи в културата“.

  • ПОРТРЕТ

    Памет за Балабанов

    Той бе умен, талантлив и вещ в професията си сценарист и режисьор, под чието ръководство направиха върхови превъплъщения плеяда актьори като Сергей Бодров младши, Сергей Маковецки, Дмитрий Дюжев, Александър Яценко, Никита Михалков, Ингеборг Дапкунайте, Михаил Скрябин, Алексей Серебряков, Алексей Чадов, Леонид Бичевин, Виктор Сухоруков.

     
  • ОТКЪС

    Светлана Алексиевич - "Чернобилска молитва"

    Книгата описва личната трагедия на хората след Чернобилската трагедия и показва как тя е повлияла на техния живот.

     

„Не знам какво ни готви бъдещето, но знам, че трябва да остана позитивна и да не си позволявам да се отчайвам.“

Никол Кидман, австралийска актриса, родена на 20 юни преди 51 години

Анкета

Нормално ли е премиерът да рекламира фирма за хазарт?

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

"Първичното чувство за невинност" от Дана Григорча (ревю)

Дана Григорча има неоспорим талант да разказва истории, очевидно знае стотици, и то автентични, и ги разказва с носталгия, която българите отлично познаваме. 

"Виктория и Абдул" на Стивън Фриърс (ревю)

Джуди Денч изнася филма на раменете си. Всеки неин едър план е уникален - тази актриса владее всяко мускулче на лицето си, тя може да играе дори само с очи, само с бръчките си дори.

За „Соло“ без гняв, но с разочарование

Основният виновник за получения резултат е продуцентът Катлийн Кенеди, силният човек в „Дисни“, сменила безцеремонно Крис Милър и Фил Лорд и сметнала, че тандемът Каздан  - Хауърд ще е по-успешен и рентабилен.

След края на сезона

Програмирането му  по bTV е извън всяка критика. Може да се гледа безпроблемно само от пенсионери, домакини и безработни.

„Янините девет братя” – опера от Любомир Пипков” от Пламен Карталов (ревю)

Авторът е отворил партитурата на този безспорен шедьовър с амбицията да разкрие и преосмисли образа на неговите философски, психологически и социално- обществени послания.