Концерт, посветен на Моцарт, ще изнесе Софийската филхармония на 11 февруари в столичната зала „България. Диригентската палка ще е в ръката на Мартин Пантелеев. 

Събитието е част от цикъла „Солистите на Софийската филхармония“. Програмата включва: Симфония №1, Концерт за флейта, арфа и оркестър и Коронационна меса, представени от Кремена Ачева – флейта, Весела Тричкова – арфа, Елена Механджийска – сопран, Росица Павлова-Инджева – мецосопран, Михаил Михайлов – тенор и Пламен Бейков – бас. С участието на Националния филхармоничен хор с диригент Славил Димитров.

СОЛИСТИТЕ

КРЕМЕНА АЧЕВА започва изявите си още 12-годишна на сцените на културните ни центрове във Виена, Прага и Братислава. Завършва Музикалното училище в Русе и Музикалната академия в София със специалност флейта при Георги Спасов. Като ученичка участва в концерти на Международния фестивал „Мартенски музикални дни” и като солистка на Младежки оркестър. Свири в Световния младежки оркестър "Jeunesses  Musicales" в Швеция, Холандия, Дания и Германия (1989-1991).

Участва в майсторските курсове на Ален Марион и Орел Николе във Франция (1991) и на Андраш Адорян в България и Германия. 

През 1983 получава първа награда на Националния конкурс за духови инструменти в Търговище и първа награда на Музикалното училище в Русе за изпълнение на българска пиеса; през май 1998 - първа награда на Осмия международен конкурс за камерна музика в Солун в категорията флейта и пиано. Наградена е с „Кристална лира” на Съюза на българските музикални и танцови дейци (1998). През 1992 става финалист и носител на наградата на публиката на Международния конкурс за флейта „Jeunesse  musicales” в Белград.

Концертира като солист на Нов симфоничен оркестър, Симфониета „София“, Камерен оркестър „Софийски солисти”, Ансамбъл „Оркестрал”, Софийска филхармония. От 1993 участва във “Festival Orchestra di Sofia” в Академия Киджана в Сиена. От 1995 е флейтист-водач в Софийската филхармония. През 1996 след селекция взима участие в Международния фестивал „Пражка пролет”. 

Осъществява концертно турне в Япония с пианитската Ана-Мария Дафова (1999). През 2001 свири на концерт със знаменития обоист Давид Валтер на Европейския музикален фестивал (2001). Свири по покана с диригента Шунго Морияма, като солист на Камерния оркестър на Осака и в соловите си рецитали в Осака, Окаяма и Нара.

От 2006 преподава флейта в Националното музикално училище в София. Води майсторски клас по флейта в Дубровник (2006). 

Регистрира записи за Българското национално радио и за компактдискове.

ВЕСЕЛА ТРИЧКОВА е арфистка с дългогодишна концертна дейност като солов и ансамблов изпълнител. Като студентка печели конкурс за участие в сесиите на международния младежки оркестър „Jeunesse Musicale” в Швеция и Германия.

От 2000 г. свири соло-арфа в Софийската филхармония. Има записи като солист и в състава на различни оркестри - Софийска филхармония, Симфоничния оркестър на националното радио, Македонската и Белградската филхармонии, Държавния оркестър на гр. Солун. 

Репертоарът й обхваща всички стилове и епохи, а концертната й дейност включва изяви на наши и международни сцени, сред които Лондон, Йерусалим, Париж, Москва, Сеул. През март 2018 г. ѝ предстои концерт по покана на Българския културен институт в Париж в рамките на международния фестивал "Paris Music".

От 2017 г. Весела Тричкова е преподавател по арфа в Националното музикално училище „Л. Пипков“. 

ЕЛЕНА МЕХАНДЖИЙСКА изпълнява сопрановите партии във вокално-солистичната формация Bella-Voce, номинирана за наградата „Музикант на годината“ за 2016 г. 

Механджийска завършва класическо пеене в Югозападния университет и специализира при проф. Тродоре Кореси. През 2010 дебютира на сцената на Софийската опера. Изнася концерти в „Пигмалион театър“ във Виена. Гостува като солист в Русенската опера. Изявява се в кантатно-ораториалния жанр, в камерни произведения и мюзикли. Има записи за Националното радио.

РОСИЦА ПАВЛОВА-ИНДЖЕВА, мецосопран, завършва Музикалната академия „Панчо Владигеров” (2000) в класа на Ирена Бръмбарова и специализира в Академията „Борис Христов” в Рим под ръководството на Анита Черкуети (2001). Печели награди и отличия от конкурсите „Георги Златев-Черкин” (1997), „Светослав Обретенов” (1998) и „Христо Бръмбаров” (2001). 

На сцената на Софийската опера дебютира в ролята на Хензел („Хензел и Гретел” от Хумпердинк) през 1998. Оттогава пресъздава образите на Керубино („Сватбата на Фигаро”), Зибел („Фауст”),  Дороти („Магьосникът от Оз”) , Пинокио от едноименната опера на Ал. Йосифов, Стефано („Ромео и Жулиета“ на Гуно), Дорабела („Така  правят всички” от Моцарт) и др. Изнася камерни концерти; участва като солистка в концерти на Ансамбъл за електроакустична музика (2000),  Биг-бенда на Националното радио (концерт и запис, 2002), Софийската филхармония (2003), като изпълнител в ораториални творби: Оратория „Моление” от Н. Андреев (2003), Реквием от Моцарт (2004). Гостува на Международния фестивал „Софийски музикални седмици” с концертно изпълнение на операта „Амадиджи ди Гаула” от Хендел (2003). Има записи със Симфоничния оркестър на Националното радио. От 2013 пеe в състава на Националния филхармоничен хор „Светослав Обретенов“, а през 2014 е съинициатор на дамската вокална формация „Bella voce“, специализирана в изпълнението на солови и ансамблови камерни произведения.

МИХАИЛ МИХАЙЛОВ дебютира на оперната сцена едва 22-годишен и то в ролята на граф Алмавива в „Севилският бръснар“ от Росини. След дипломирането си в Музикалната академия в София, той продължава да се представя с роли от лиричния теноров репертоар. Пее във всички театри в България, а също така и в Македонската опера в Скопие, множество оперни театри в Швейцария, Италия и Румъния.

В последните години тенорът е поканен на различни фестивали в Германия като „Klassik auf der Burg”, Herrenchiemsee Festspiele и „Klassik am See”. Изнася концерти с участието на Кралския филхармоничен оркестър в Лондон и Мюнхенсеки симфоничен оркестър.

През юли 2017 г. Михаил Михайлов става един от 20-те млади оперни певци, достигнали полуфиналите на конкурса на Пласидо Доминго „Опералиа“.

ПЛАМЕН БЕЙКОВ завършва оперно пеене в Кралския колеж за музика в Лондон и специализира при Борис Христов в Рим. От есента на 2016 специализира музикално-сценична режисура в Музилканата академия „П. Владигеров“ в класа на Виолета Горчева. Повече от десет сезона той е солист на Държавната опера в Русе. Като концертен и кантатно-ораториален изпълнител се изявява на най-авторитетните музикални подиуми в Испания и Русия: Auditorio Nacional – Мадрид, Palau de la Musica Catalana и Teatro Liceu – Барселона, зала „Чайковски”, Международния дом на музиката – Москва и Камерната зала на Московската консерватория „П. И. Чайковски”, Голямата филхармонична зала в Санкт-Петербург, а в началото на 2017 и във Филхармоничната зала в Осака, Япония. През 2016 и 2017 на сцената на Държавна опера – Русе Бейков дебютира като режисьор на монооперата „Човешкият глас“ от Франсис Пуленк, осъществява втората си постановка – комичната опера-интермецо от Джовани Батиста Перголези „Учителят по музика“ и световната премиера на едноактната опера „Пламъци в платната на нощта“ от гръцкия композитор Гиоргос Минас, реализирана като продукция на Държавна опера – Стара Загора.

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ДИАГНОЗА

    България се изолира културно от Европа и света

    „Държавата и правителството успешно не забелязват болните проблеми, свързани с деградацията на европейските и национални ценности. Патриотизмът е подменен от агресивен и повърхностен национал-популизъм“, категорични са основателите на движение „Реформи в културата“.

     
  • IN MEMORIAM

    Кристиан Таков - "Времето е особено"

    Думи на доц. Кристиан Таков - преподавател по право в Софийския университет, автор на книги, защитник на правото, към абсолвенти юристи. 

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     
  • ОТКЪС

    Юлия Кръстева - „Пътувам себе си“

    „Книгата се пише от двама. Тя ме впечатлява и това я забавлява, аз връщам теоретичката към нейните преживявания, емоции, тя играе играта, или пък не, продължаваме нататък“, разказва съавторът на книгата Самюел Док.

     
  • ПОРТРЕТ

    Памет за Богомил Симеонов

    Той бе Еньо, Жельо, Ивайло, Хищникът, крал Андрей, генерал Бергонцони, жрецът на хан Аспарух…

     

„Дирижирането не е само четене на партитури, а и натрупване, поддържане на традиция в музикалния живот. Това е дълъг, труден процес .“

Емил Табаков, български диригент, роден на 21 август преди 71 години

Анкета

Редно ли е държавата да плати изложбата на депутата Вежди Рашидов?

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

"Първичното чувство за невинност" от Дана Григорча (ревю)

Дана Григорча има неоспорим талант да разказва истории, очевидно знае стотици, и то автентични, и ги разказва с носталгия, която българите отлично познаваме. 

Могъщата притегателна сила на „Сикарио“

Като добър професионалист Стефано Солима дори ни проверява киноманската памет.

Том Круз - отличник в MI-6

"Мисията невъзможна: Разпад" е образцов екшън.

Сибирска клопка за Киану Рийвс

Ако творбата  куца на сценарно ниво е повече от ясно, че няма как да се превърне в постижение или празник за зрителя.