Концерт, посветен на Моцарт, ще изнесе Софийската филхармония на 11 февруари в столичната зала „България. Диригентската палка ще е в ръката на Мартин Пантелеев. 

Събитието е част от цикъла „Солистите на Софийската филхармония“. Програмата включва: Симфония №1, Концерт за флейта, арфа и оркестър и Коронационна меса, представени от Кремена Ачева – флейта, Весела Тричкова – арфа, Елена Механджийска – сопран, Росица Павлова-Инджева – мецосопран, Михаил Михайлов – тенор и Пламен Бейков – бас. С участието на Националния филхармоничен хор с диригент Славил Димитров.

СОЛИСТИТЕ

КРЕМЕНА АЧЕВА започва изявите си още 12-годишна на сцените на културните ни центрове във Виена, Прага и Братислава. Завършва Музикалното училище в Русе и Музикалната академия в София със специалност флейта при Георги Спасов. Като ученичка участва в концерти на Международния фестивал „Мартенски музикални дни” и като солистка на Младежки оркестър. Свири в Световния младежки оркестър "Jeunesses  Musicales" в Швеция, Холандия, Дания и Германия (1989-1991).

Участва в майсторските курсове на Ален Марион и Орел Николе във Франция (1991) и на Андраш Адорян в България и Германия. 

През 1983 получава първа награда на Националния конкурс за духови инструменти в Търговище и първа награда на Музикалното училище в Русе за изпълнение на българска пиеса; през май 1998 - първа награда на Осмия международен конкурс за камерна музика в Солун в категорията флейта и пиано. Наградена е с „Кристална лира” на Съюза на българските музикални и танцови дейци (1998). През 1992 става финалист и носител на наградата на публиката на Международния конкурс за флейта „Jeunesse  musicales” в Белград.

Концертира като солист на Нов симфоничен оркестър, Симфониета „София“, Камерен оркестър „Софийски солисти”, Ансамбъл „Оркестрал”, Софийска филхармония. От 1993 участва във “Festival Orchestra di Sofia” в Академия Киджана в Сиена. От 1995 е флейтист-водач в Софийската филхармония. През 1996 след селекция взима участие в Международния фестивал „Пражка пролет”. 

Осъществява концертно турне в Япония с пианитската Ана-Мария Дафова (1999). През 2001 свири на концерт със знаменития обоист Давид Валтер на Европейския музикален фестивал (2001). Свири по покана с диригента Шунго Морияма, като солист на Камерния оркестър на Осака и в соловите си рецитали в Осака, Окаяма и Нара.

От 2006 преподава флейта в Националното музикално училище в София. Води майсторски клас по флейта в Дубровник (2006). 

Регистрира записи за Българското национално радио и за компактдискове.

ВЕСЕЛА ТРИЧКОВА е арфистка с дългогодишна концертна дейност като солов и ансамблов изпълнител. Като студентка печели конкурс за участие в сесиите на международния младежки оркестър „Jeunesse Musicale” в Швеция и Германия.

От 2000 г. свири соло-арфа в Софийската филхармония. Има записи като солист и в състава на различни оркестри - Софийска филхармония, Симфоничния оркестър на националното радио, Македонската и Белградската филхармонии, Държавния оркестър на гр. Солун. 

Репертоарът й обхваща всички стилове и епохи, а концертната й дейност включва изяви на наши и международни сцени, сред които Лондон, Йерусалим, Париж, Москва, Сеул. През март 2018 г. ѝ предстои концерт по покана на Българския културен институт в Париж в рамките на международния фестивал "Paris Music".

От 2017 г. Весела Тричкова е преподавател по арфа в Националното музикално училище „Л. Пипков“. 

ЕЛЕНА МЕХАНДЖИЙСКА изпълнява сопрановите партии във вокално-солистичната формация Bella-Voce, номинирана за наградата „Музикант на годината“ за 2016 г. 

Механджийска завършва класическо пеене в Югозападния университет и специализира при проф. Тродоре Кореси. През 2010 дебютира на сцената на Софийската опера. Изнася концерти в „Пигмалион театър“ във Виена. Гостува като солист в Русенската опера. Изявява се в кантатно-ораториалния жанр, в камерни произведения и мюзикли. Има записи за Националното радио.

РОСИЦА ПАВЛОВА-ИНДЖЕВА, мецосопран, завършва Музикалната академия „Панчо Владигеров” (2000) в класа на Ирена Бръмбарова и специализира в Академията „Борис Христов” в Рим под ръководството на Анита Черкуети (2001). Печели награди и отличия от конкурсите „Георги Златев-Черкин” (1997), „Светослав Обретенов” (1998) и „Христо Бръмбаров” (2001). 

На сцената на Софийската опера дебютира в ролята на Хензел („Хензел и Гретел” от Хумпердинк) през 1998. Оттогава пресъздава образите на Керубино („Сватбата на Фигаро”), Зибел („Фауст”),  Дороти („Магьосникът от Оз”) , Пинокио от едноименната опера на Ал. Йосифов, Стефано („Ромео и Жулиета“ на Гуно), Дорабела („Така  правят всички” от Моцарт) и др. Изнася камерни концерти; участва като солистка в концерти на Ансамбъл за електроакустична музика (2000),  Биг-бенда на Националното радио (концерт и запис, 2002), Софийската филхармония (2003), като изпълнител в ораториални творби: Оратория „Моление” от Н. Андреев (2003), Реквием от Моцарт (2004). Гостува на Международния фестивал „Софийски музикални седмици” с концертно изпълнение на операта „Амадиджи ди Гаула” от Хендел (2003). Има записи със Симфоничния оркестър на Националното радио. От 2013 пеe в състава на Националния филхармоничен хор „Светослав Обретенов“, а през 2014 е съинициатор на дамската вокална формация „Bella voce“, специализирана в изпълнението на солови и ансамблови камерни произведения.

МИХАИЛ МИХАЙЛОВ дебютира на оперната сцена едва 22-годишен и то в ролята на граф Алмавива в „Севилският бръснар“ от Росини. След дипломирането си в Музикалната академия в София, той продължава да се представя с роли от лиричния теноров репертоар. Пее във всички театри в България, а също така и в Македонската опера в Скопие, множество оперни театри в Швейцария, Италия и Румъния.

В последните години тенорът е поканен на различни фестивали в Германия като „Klassik auf der Burg”, Herrenchiemsee Festspiele и „Klassik am See”. Изнася концерти с участието на Кралския филхармоничен оркестър в Лондон и Мюнхенсеки симфоничен оркестър.

През юли 2017 г. Михаил Михайлов става един от 20-те млади оперни певци, достигнали полуфиналите на конкурса на Пласидо Доминго „Опералиа“.

ПЛАМЕН БЕЙКОВ завършва оперно пеене в Кралския колеж за музика в Лондон и специализира при Борис Христов в Рим. От есента на 2016 специализира музикално-сценична режисура в Музилканата академия „П. Владигеров“ в класа на Виолета Горчева. Повече от десет сезона той е солист на Държавната опера в Русе. Като концертен и кантатно-ораториален изпълнител се изявява на най-авторитетните музикални подиуми в Испания и Русия: Auditorio Nacional – Мадрид, Palau de la Musica Catalana и Teatro Liceu – Барселона, зала „Чайковски”, Международния дом на музиката – Москва и Камерната зала на Московската консерватория „П. И. Чайковски”, Голямата филхармонична зала в Санкт-Петербург, а в началото на 2017 и във Филхармоничната зала в Осака, Япония. През 2016 и 2017 на сцената на Държавна опера – Русе Бейков дебютира като режисьор на монооперата „Човешкият глас“ от Франсис Пуленк, осъществява втората си постановка – комичната опера-интермецо от Джовани Батиста Перголези „Учителят по музика“ и световната премиера на едноактната опера „Пламъци в платната на нощта“ от гръцкия композитор Гиоргос Минас, реализирана като продукция на Държавна опера – Стара Загора.

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ПОРТРЕТ

    Чомски - най-важният интелектуалец на съвремието

    Той е неуморим. И неумолим в критиката си към несправедливостите на съвремието ни. Ноам Чомски, геният на лингвистиката, просветителят с леви възгледи, един от най-непримиримите критици на САЩ и капитализма, навърши 90.

  • ОТКЪС

    Андрей Соколов - „За нашия дом"

    Книгата носи в себе си и предлага на вниманието на читателите важни факти, имена на хора, снабдена е със справочен апарат, който би бил полезен на всеки интересуващ се от историята на Шумен и България през отминалото 20-то столетие. 

     
  • ДИАГНОЗА

    България се изолира културно от Европа и света

    „Държавата и правителството успешно не забелязват болните проблеми, свързани с деградацията на европейските и национални ценности. Патриотизмът е подменен от агресивен и повърхностен национал-популизъм“, категорични са основателите на движение „Реформи в културата“.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     
  • ПОРТРЕТ

    Памет за Алексей Баталов

    Макар и да изглежда, че е бил галеник на съдбата, битието на актьора не е постлано само с лалета и рози.

„Една от най-големите трагедии на човечеството е, че моралът е бил отвлечен от религиите.”

Артър Кларк, английски фантаст, роден на 16 декември преди 101 години

Анкета

Ще купите ли книга за Коледа?

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

"Първичното чувство за невинност" от Дана Григорча (ревю)

Дана Григорча има неоспорим талант да разказва истории, очевидно знае стотици, и то автентични, и ги разказва с носталгия, която българите отлично познаваме. 

Съдбата на писателя като ребус

За новия роман на Матей Вишниек.

Нова среща с хумора на братя Мормареви

„Еврейски вицове“ е една миниенциклопедия на еврейския дух, на усета на този народ да се шегува и иронизира дори в най-трагични мигове от съществуването му.

"Валутният риск в икономиката" (ревю)

Съществени моменти в монографията са анализираните валутен риск и валутна система в България от 1878 г. досега, както и практико–приложните измерения на валутния риск.