Ана Ибара – мецосопрано и носителка на „Грами“, ще изнесе концерт в София. Той ще се състои на 25 януари под диригентството на Давид Хименес Карерас, съобщиха от Софийската филхармония. Билетите са по 10 и 20 лева.

Обичана заради „богатия си и широкообхватен“ глас, Ана Ибара става популярна не само с вокалните си качества, но и с неповторимата си артистичност. Ученик на Карл Остерайхер и племеник на Хосе Карерас Давид Хименес е добре познат на българските меломани от своите предишни гостувания. Страстната испанка и виртуозният диригент представят програма с огнени шедьоври на Де Фая, Хименес, Бизе, Барбиер, Румски-Корсаков и Серано. 

АНА ИБАРА прави оперния си дебют през 2000 г. като Дона Елвира в “Дон Жуан”. Носителка е на престижни награди, сред които Premio Opera Actual заедно с Пласидо Доминго и наградата "Грами". Тя е пее редовно в Gran Teatro del Liceu де Барселона, Teatro Real de Madrid, Канадската опера, Мариинския театър, La Monnaie в Брюксел, Английската национална опера, Хонконгската опера, Teatro Colón в Буенос Айрес и др.. Работила е с диригенти като сър Колин Дейвис, Яник Нец-Сегуин, Марк Минковски, Исус Лопес Кобос, Едуард Гарднър, Хосеп Понс, Хуанджо Мена, Франц Пол Декер, Бертран дьо Били, Енрике Мацола, Филип Етремонт, Пол Гудуин и Джеръми Рохър. Репертоарът й включва ролите на Кармен, Далила (Самсон и Далила), великите роли на Верди като Америс (Aида) или Aзучена (Il Trovatore) и най-важните роли, написани от Стравински и Барток.  Творческата ѝ биография включва и роли всветовни премиери на съвременни творби на Леонардо Балда, Ксавиер Монсалвате и др. Записавала е за „Дойче Грамофон“, „Опус Арте“, BBC, „Dynamic“ и „Naxos“.

ДАВИД ХИМЕНЕС започва да учи пиано и композиция в Консерваторията в родния си град. По-късно специализира дирижиране във Висшето училище за музика във Виена при Карл Остерайхер и в Кралската академия за музика в Лондон при сър Колин Дейвис. След дебюта си с оркестъра на Северногерманското радио в Хановер през 1994 той се изявява с едни от най-прочутите оркестри и солисти в зали като Royal Albert Hall в Лондон, Берлинската филхармония, зала Плейел в Париж,  Konzerthaus във Виена, Suntory Hall в Токио, Carnegie Hall и Avery Fisher Hall в Ню Йорк. Дирижирал е Виенската, Лондонската и Мюнхенската филхармонии, Оркестъра на Париж и оркестъра на Миланската Скала, с участието на солисти от ранга на  Йо Йо Ма и Антонио Менесес. В момента е главен гост-диригент на Букурещката филхармония и диригент-лауреат на OrquestraSimfònica del Vallès в Барселона. Голямо място в неговата активност заема операта. Той се изявява в обширен оперен репертоар  в Миланската Скала, Виенската Щатсопер, Ковънт Гардън, Оперите в Цюрих, Вашингтон и Сидней, Deutsche Oper – Берлин, Theatre du Champs Elysées – Париж, Gran Teatre del Liceu – Барцелона, Teatro Real – Мадрид, в сътрудничество с прочути певци като Хосе Карерас, Пласидо Доминго, Кири Те Канава, Роберто Аланя, Анжела Георгиу, Брин Терфел и др.

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ДИАГНОЗА

    България се изолира културно от Европа и света

    „Държавата и правителството успешно не забелязват болните проблеми, свързани с деградацията на европейските и национални ценности. Патриотизмът е подменен от агресивен и повърхностен национал-популизъм“, категорични са основателите на движение „Реформи в културата“.

     
  • IN MEMORIAM

    Кристиан Таков - "Времето е особено"

    Думи на доц. Кристиан Таков - преподавател по право в Софийския университет, автор на книги, защитник на правото, към абсолвенти юристи. 

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     

„Бира, камиони и религия сега се продават навсякъде по света по една и съща схема.“

Карлос Сантана, виртуозен китарист, роден на 20 юли преди 71 години

Анкета

Вреден ли е медийният закон на Пеевски?

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

"Първичното чувство за невинност" от Дана Григорча (ревю)

Дана Григорча има неоспорим талант да разказва истории, очевидно знае стотици, и то автентични, и ги разказва с носталгия, която българите отлично познаваме. 

"Виктория и Абдул" на Стивън Фриърс (ревю)

Джуди Денч изнася филма на раменете си. Всеки неин едър план е уникален - тази актриса владее всяко мускулче на лицето си, тя може да играе дори само с очи, само с бръчките си дори.

За новите стихове на Георги Константинов

Ценителите на поетичното слово у нас го обикнаха още при дебюта му в края на 60-те години с „Една усмивка ми е столица” и „Неграмотно сърце”.

Роман за Добри Войников

„Студени гнезда“  е изпълнила предназначението си – да припомни заслугите на една значима личност, да подложи на проверка нашата памет и патриотични чувства и да ни напомни деликатно, че съдбата ни е такава, каквато сами си я изковем.

За „Соло“ без гняв, но с разочарование

Основният виновник за получения резултат е продуцентът Катлийн Кенеди, силният човек в „Дисни“, сменила безцеремонно Крис Милър и Фил Лорд и сметнала, че тандемът Каздан  - Хауърд ще е по-успешен и рентабилен.