Ана Ибара – мецосопрано и носителка на „Грами“, ще изнесе концерт в София. Той ще се състои на 25 януари под диригентството на Давид Хименес Карерас, съобщиха от Софийската филхармония. Билетите са по 10 и 20 лева.

Обичана заради „богатия си и широкообхватен“ глас, Ана Ибара става популярна не само с вокалните си качества, но и с неповторимата си артистичност. Ученик на Карл Остерайхер и племеник на Хосе Карерас Давид Хименес е добре познат на българските меломани от своите предишни гостувания. Страстната испанка и виртуозният диригент представят програма с огнени шедьоври на Де Фая, Хименес, Бизе, Барбиер, Румски-Корсаков и Серано. 

АНА ИБАРА прави оперния си дебют през 2000 г. като Дона Елвира в “Дон Жуан”. Носителка е на престижни награди, сред които Premio Opera Actual заедно с Пласидо Доминго и наградата "Грами". Тя е пее редовно в Gran Teatro del Liceu де Барселона, Teatro Real de Madrid, Канадската опера, Мариинския театър, La Monnaie в Брюксел, Английската национална опера, Хонконгската опера, Teatro Colón в Буенос Айрес и др.. Работила е с диригенти като сър Колин Дейвис, Яник Нец-Сегуин, Марк Минковски, Исус Лопес Кобос, Едуард Гарднър, Хосеп Понс, Хуанджо Мена, Франц Пол Декер, Бертран дьо Били, Енрике Мацола, Филип Етремонт, Пол Гудуин и Джеръми Рохър. Репертоарът й включва ролите на Кармен, Далила (Самсон и Далила), великите роли на Верди като Америс (Aида) или Aзучена (Il Trovatore) и най-важните роли, написани от Стравински и Барток.  Творческата ѝ биография включва и роли всветовни премиери на съвременни творби на Леонардо Балда, Ксавиер Монсалвате и др. Записавала е за „Дойче Грамофон“, „Опус Арте“, BBC, „Dynamic“ и „Naxos“.

ДАВИД ХИМЕНЕС започва да учи пиано и композиция в Консерваторията в родния си град. По-късно специализира дирижиране във Висшето училище за музика във Виена при Карл Остерайхер и в Кралската академия за музика в Лондон при сър Колин Дейвис. След дебюта си с оркестъра на Северногерманското радио в Хановер през 1994 той се изявява с едни от най-прочутите оркестри и солисти в зали като Royal Albert Hall в Лондон, Берлинската филхармония, зала Плейел в Париж,  Konzerthaus във Виена, Suntory Hall в Токио, Carnegie Hall и Avery Fisher Hall в Ню Йорк. Дирижирал е Виенската, Лондонската и Мюнхенската филхармонии, Оркестъра на Париж и оркестъра на Миланската Скала, с участието на солисти от ранга на  Йо Йо Ма и Антонио Менесес. В момента е главен гост-диригент на Букурещката филхармония и диригент-лауреат на OrquestraSimfònica del Vallès в Барселона. Голямо място в неговата активност заема операта. Той се изявява в обширен оперен репертоар  в Миланската Скала, Виенската Щатсопер, Ковънт Гардън, Оперите в Цюрих, Вашингтон и Сидней, Deutsche Oper – Берлин, Theatre du Champs Elysées – Париж, Gran Teatre del Liceu – Барцелона, Teatro Real – Мадрид, в сътрудничество с прочути певци като Хосе Карерас, Пласидо Доминго, Кири Те Канава, Роберто Аланя, Анжела Георгиу, Брин Терфел и др.

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ОТКЪС

    Умберто Еко - "Средновековното мислене"

    Това са студии, които покриват период от шейсет години. Техният оригинален дух е напълно съхранен, въпреки че авторът ги е шлифовал както библиографски, така и редакционно, за да се избегнат, макар и не изцяло, някои повторения и връщания към загатнатите теми.

     
  • ОТКЪС

    Светлана Алексиевич - "Чернобилска молитва"

    Книгата описва личната трагедия на хората след Чернобилската трагедия и показва как тя е повлияла на техния живот.

     

„Надявам се, че хората ме възприемат като актьор. Никога не съм искал да бъда филмова звезда.”

Ал Пачино, американски актьор, роден на 25 април преди 78 години

Анкета

Тревожи ли Ви, че в България медиите са под натиск?

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

"Първичното чувство за невинност" от Дана Григорча (ревю)

Дана Григорча има неоспорим талант да разказва истории, очевидно знае стотици, и то автентични, и ги разказва с носталгия, която българите отлично познаваме. 

"Виктория и Абдул" на Стивън Фриърс (ревю)

Джуди Денч изнася филма на раменете си. Всеки неин едър план е уникален - тази актриса владее всяко мускулче на лицето си, тя може да играе дори само с очи, само с бръчките си дори.

Капанът на политическата коректност

"Квадратът" е сатира за социалното лицемерие, липсата на емпатия и маймуната в човека

Лазар Николов. Страници от архива

Проф. Куюмджиев е съставил грижливо и с пиетет към автора тази интересна книга – документ за едно време, противоречиво, несвободно, но и определено творческо.

Любов на кръстовището на историята

Силвия Томова е написала своя роман „Грохот“ страстно и с вдъхновение.