Анонимното жури е отхвърлило значими проекти с необясними аргументи, алармираха хора на изкуството във "Фейсбук". Предлагаме ви мненията на двама от тях. Целия списък с одобрените и отхвърлените кандидати можете да прочетете тук. 

Театралът Йордан Славейков:

"Национален фонд „Култура” раздава над милион и половина лева за финансиране на проектни предложения по културна програма за бг председателството на Съвета на ЕС 2018 г. Почти всички значими културни институции, базирани в София, са отрязани. Това са НАРОДЕН ТЕАТЪР "ИВАН ВАЗОВ", Младежки театър "Николай Бинев", Artoffice Bg, отвхърлени са над 90 процента от предложенията на Национален дворец на културата - НДК, и прилежащите му ДНК - пространство за съвременен танц и пърформанс и Театър Азарян, Фондация "Стоян Камбарев", Асоциация за свободен театър, Activist38.

Ако отказите към НДК не са заради бившето или настоящето ръководство, или за това, че министър Банов е принципал на Двореца, остава всички проекти да са неграмотно написани, или не в смисъла на културната програма. Това вече ми се струва прекалено.

Обидна е и забележката отказ заради "завишени хонорари". Има отказ, но колко е точно завишеният хонорар не се съобщава.

Господа експерти, не е ваша работа на колко оценяват труда си колегите ми. А и когато премълчавате цифри, създавате внушения. Много от финансираните проекти са извън София. Ще рече някой, че е настъпила истинска децентрализация. Пари за Шекспир няма, нито Иван Панталеев да поставя на първата ни сцена, но този проект печели 20 хил. лв. - СТОЛЪТ КАТО СИМВОЛ – ВЛИЯНИЕ НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ДИЗАЙН И АРХИТЕКТУРА В СЛЕДОСВОБОЖДЕНСКА БЪЛГАРИЯ.

Документът е от 190 страници. Чете се като 1984. Отказите и одобренията са написани грамотно, вежливо, с уважение. Не очаквам засегнатите да коментират. Все пак ще има и други сесии, може обидчив чиновник да се засегне. Приятно четене. И наздраве. Аз си налях."

Поетът и художник Борис Роканов:

"Кои са членовете на журито, които през август обеща да обяви министър Банов? В съобщението няма дума по въпроса! Интересни са селекционерите. 90% от програмата, която ще предложим на делегатите от ЕС, е пълна самодейност, безхаберие и тъпота.

В моя проект "Гарите на Пловдив" аргументите издишат и показват пристрастие и обидна некомпетентност: "Със заявените 160 артисти - музиканти, актьори, художници, поети и др. на 5 пловдивски гари и над 40 изяви, проектът звучи колкото амбициозно, толкова и нереалистично. Изисква се огромна и перфектна организация за подобна полифонична структура, за която липсват индикации, че е възможна. " !?

Справка: Галерия "Ромфея", чрез която лансирам проекта, е на лидерите на пловдивското ВМРО, които са се доказали с организирането на избори и хиляди патриотични акции, та ще им се опънат 5 пловдивски гари и организирането на 40 артистични изяви, и то за период 6 месеца!

А относно: "Актът за създаване на организацията е копие, което не е заверено с "Вярно с оригинала" според изискванията на програмата" - при предварителната селекция при подаване на документите експертът, който върна нашия координатор за подобни забележки, не обърна внимание на това и прие пакета с документите. Сега аз питам, това какво означава?

При втория проект (в партньорство с Пловдивската опера) "Триумфът на операта" в аргументите на уважаемата комисия е посочено: "... включване на музика от европейски и български автори в програмата на един или поредица от стандартни оперни концерти...": което няма нищо общо с действителността. Проектът представлява цикъл "A tribute to Марин Големинов, Панчо Владигеров, Любомир Пипков, Петко Стайнов, Добри Христов, Георги Арнаудов" и касае САМО БЪЛГАРСКАТА ОПЕРНА СЦЕНА.

Предлагам конкурсът да се анулира (или преразгледа) и парите да се раздадат на пенсионерите и сираците, защото подборът в този си вид е пристрастен, лобистки и срам за България! Ако толкова искате да усвоите парите, изпийте ги братя, но не срамете и не подценявайте българската култура с такива самодейни пориви и чутовна пристрастност и обидна риторика."

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • В ТЪРСЕНЕ НА ИСТИНАТА

    „Невидимата искра на Възраждането“

    Тази книга описва малко известни и изключително любопитни факти, нишката на разказа често минава граници и прескача в различни държави. Имена, известни ни от чуждата литература и история се оказват в неочаквани връзки с българи и няма никакво съмнение, че всички подеми, случили се в Европа и Азия са резонирали силно и у нас.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     

„Всяка власт корумпира, а абсолютната власт корумпира абсолютно.“

Монтескьо, френски писател и философ, роден на 18 януари преди 331 години

Анкета

Гледате ли българско кино?

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

По-добър ли е бил сексът при социализма?

Дали при социализма жените са имали по-добър секс? Да, убедена е американската етнографка Кристен Годсий. В своята книга, излязла през 2019 в Германия, тя обяснява защо. Годсий задава и други въпроси.

По следите на жените от кино „Роялъ“

Леа Коен е написала четивен, ярък, пъстроцветен роман. Добре конструиран и може би най-хомогенният в творчеството й.

Как умират демокрациите

 

Разпадът на демокрацията за повечето хора остава невидим, предупреждават Даниел Зиблат и Стивън Левицки.