Анонимното жури е отхвърлило значими проекти с необясними аргументи, алармираха хора на изкуството във "Фейсбук". Предлагаме ви мненията на двама от тях. Целия списък с одобрените и отхвърлените кандидати можете да прочетете тук. 

Театралът Йордан Славейков:

"Национален фонд „Култура” раздава над милион и половина лева за финансиране на проектни предложения по културна програма за бг председателството на Съвета на ЕС 2018 г. Почти всички значими културни институции, базирани в София, са отрязани. Това са НАРОДЕН ТЕАТЪР "ИВАН ВАЗОВ", Младежки театър "Николай Бинев", Artoffice Bg, отвхърлени са над 90 процента от предложенията на Национален дворец на културата - НДК, и прилежащите му ДНК - пространство за съвременен танц и пърформанс и Театър Азарян, Фондация "Стоян Камбарев", Асоциация за свободен театър, Activist38.

Ако отказите към НДК не са заради бившето или настоящето ръководство, или за това, че министър Банов е принципал на Двореца, остава всички проекти да са неграмотно написани, или не в смисъла на културната програма. Това вече ми се струва прекалено.

Обидна е и забележката отказ заради "завишени хонорари". Има отказ, но колко е точно завишеният хонорар не се съобщава.

Господа експерти, не е ваша работа на колко оценяват труда си колегите ми. А и когато премълчавате цифри, създавате внушения. Много от финансираните проекти са извън София. Ще рече някой, че е настъпила истинска децентрализация. Пари за Шекспир няма, нито Иван Панталеев да поставя на първата ни сцена, но този проект печели 20 хил. лв. - СТОЛЪТ КАТО СИМВОЛ – ВЛИЯНИЕ НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ДИЗАЙН И АРХИТЕКТУРА В СЛЕДОСВОБОЖДЕНСКА БЪЛГАРИЯ.

Документът е от 190 страници. Чете се като 1984. Отказите и одобренията са написани грамотно, вежливо, с уважение. Не очаквам засегнатите да коментират. Все пак ще има и други сесии, може обидчив чиновник да се засегне. Приятно четене. И наздраве. Аз си налях."

Поетът и художник Борис Роканов:

"Кои са членовете на журито, които през август обеща да обяви министър Банов? В съобщението няма дума по въпроса! Интересни са селекционерите. 90% от програмата, която ще предложим на делегатите от ЕС, е пълна самодейност, безхаберие и тъпота.

В моя проект "Гарите на Пловдив" аргументите издишат и показват пристрастие и обидна некомпетентност: "Със заявените 160 артисти - музиканти, актьори, художници, поети и др. на 5 пловдивски гари и над 40 изяви, проектът звучи колкото амбициозно, толкова и нереалистично. Изисква се огромна и перфектна организация за подобна полифонична структура, за която липсват индикации, че е възможна. " !?

Справка: Галерия "Ромфея", чрез която лансирам проекта, е на лидерите на пловдивското ВМРО, които са се доказали с организирането на избори и хиляди патриотични акции, та ще им се опънат 5 пловдивски гари и организирането на 40 артистични изяви, и то за период 6 месеца!

А относно: "Актът за създаване на организацията е копие, което не е заверено с "Вярно с оригинала" според изискванията на програмата" - при предварителната селекция при подаване на документите експертът, който върна нашия координатор за подобни забележки, не обърна внимание на това и прие пакета с документите. Сега аз питам, това какво означава?

При втория проект (в партньорство с Пловдивската опера) "Триумфът на операта" в аргументите на уважаемата комисия е посочено: "... включване на музика от европейски и български автори в програмата на един или поредица от стандартни оперни концерти...": което няма нищо общо с действителността. Проектът представлява цикъл "A tribute to Марин Големинов, Панчо Владигеров, Любомир Пипков, Петко Стайнов, Добри Христов, Георги Арнаудов" и касае САМО БЪЛГАРСКАТА ОПЕРНА СЦЕНА.

Предлагам конкурсът да се анулира (или преразгледа) и парите да се раздадат на пенсионерите и сираците, защото подборът в този си вид е пристрастен, лобистки и срам за България! Ако толкова искате да усвоите парите, изпийте ги братя, но не срамете и не подценявайте българската култура с такива самодейни пориви и чутовна пристрастност и обидна риторика."

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ДИАГНОЗА

    България се изолира културно от Европа и света

    „Държавата и правителството успешно не забелязват болните проблеми, свързани с деградацията на европейските и национални ценности. Патриотизмът е подменен от агресивен и повърхностен национал-популизъм“, категорични са основателите на движение „Реформи в културата“.

     
  • IN MEMORIAM

    Кристиан Таков - "Времето е особено"

    Думи на доц. Кристиан Таков - преподавател по право в Софийския университет, автор на книги, защитник на правото, към абсолвенти юристи. 

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     

„Бира, камиони и религия сега се продават навсякъде по света по една и съща схема.“

Карлос Сантана, виртуозен китарист, роден на 20 юли преди 71 години

Анкета

Вреден ли е медийният закон на Пеевски?

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

"Първичното чувство за невинност" от Дана Григорча (ревю)

Дана Григорча има неоспорим талант да разказва истории, очевидно знае стотици, и то автентични, и ги разказва с носталгия, която българите отлично познаваме. 

"Виктория и Абдул" на Стивън Фриърс (ревю)

Джуди Денч изнася филма на раменете си. Всеки неин едър план е уникален - тази актриса владее всяко мускулче на лицето си, тя може да играе дори само с очи, само с бръчките си дори.

За новите стихове на Георги Константинов

Ценителите на поетичното слово у нас го обикнаха още при дебюта му в края на 60-те години с „Една усмивка ми е столица” и „Неграмотно сърце”.

Роман за Добри Войников

„Студени гнезда“  е изпълнила предназначението си – да припомни заслугите на една значима личност, да подложи на проверка нашата памет и патриотични чувства и да ни напомни деликатно, че съдбата ни е такава, каквато сами си я изковем.

За „Соло“ без гняв, но с разочарование

Основният виновник за получения резултат е продуцентът Катлийн Кенеди, силният човек в „Дисни“, сменила безцеремонно Крис Милър и Фил Лорд и сметнала, че тандемът Каздан  - Хауърд ще е по-успешен и рентабилен.