„Виртуозите на Виенската филхармония“ ще представят очарователната Софи Дартигалонг – една от малкото жени сред духовите музиканти в първия оркестър на Виена и младия Феликс Дерво – първата валдхорна на Амстердам, съобщиха от Софийската филхармония. Концертът е в столичната зала „България“ на 26 ноември от 19 ч. На диригентския пул ще е  Владимир Кираджиев.

В програмата са „Концерт за фагот и оркестър“ от Джоакино Росини, „Концертино за фагот валдхорна и оркестър“ от Николо Паганини и „Симфония № 6“ от Франц Шуберт.

Фаготистката СОФИ ДАРТИГАЛОНГ е водач на група в оркестъра на Виенската държавна опера и филхармония и една от водещите изпълнителки сред съвременниците си. След като завършва Консерваторията в Лион и Академията „Караян”, тя постъпва на работа в състава на Берлинската филхармония като контра-фаготист. И две години по-късно тя печели конкурса за фаготист-водач на група във Виенския оперен оркестър.

Носител е на награди от многобройни международни конкурси, сред тях са: наградата от Конкурс на ARD в Мюнхен (2013) и Бетовеновата награда (2014). Концертира като солист на Симфоничния оркестър на Баварското радио, Симфоничния оркестър на Щутгарт (SWR Sinfonie Оркестъра), Виенския камерен оркестър, Мюнхенския камерен оркестър, Оркестър „Симфония Варшава”, Чешка симфониета, Виенската филхармония. 

ФЕЛИКС ДЕРВО едва 23-годишен се присъединява към състава на Кралския Концертгебау оркестър, Амстердам. Роден в Камбре, Франция през 1990 г., той започва музикалните си уроци по ударни инструменти и валдхорна на 7-годишна възраст. На 19 години продължава професионалното си образование във Висшата национална консерватория по музика и танц в Лион. Чрез Програма „Еразъм” на Европейския съюз завършва обучението си в Берлинския университет по изкуствата, както и Академията „Караян” за обучение на даровити млади музиканти.

Като лауреат на няколко международни конкурса, той е поканен за главен гост-валдхорнист, както и за солист на някои от най-големите оркестри в света. Критиката на авторитетни издания оценява изпълненията му заради „изумителната си увереност и музикалност” (Les Echos, Франция,  Le Figaro, Франция).

ВЛАДИМИР КИРАДЖИЕВ  се дипломира в Музикалната академия „Панчо Владигеров” (в класовете на Влади Симеонов - оркестрово дирижиране, на Анна Белчева - хорово дирижиране и Александър Танев - композиция), специализира в майсторските класове по дирижиране на Курт Мазур в Германия и на Франко Ферара в Академия „Киджана” в Италия (1983). През 1986 е асистент на Карл Остерайхер по време на майсторския му клас (1986) и специализира при него в Университета за музика във Виена. През 1995 защищава докторат в Института за музикология към Виенския университет. 

Постоянен гост-диригент е на оперни театри: Deutsche Oper, Komische Oper и Metropol Theatre в Берлин, Латвийската национална опера в Рига, Софийската национална опера, Татарската национална опера в Казан, Краковската опера. Дирижира симфонични оркестри в Австрия, Германия, Франция, Италия, Швейцария, България, Литва и Латвия, Русия, Полша, Мексико, Колумбия, Южна Корея, Китай и Япония. Сътрудничи с изпълнители като Анна Нетребко, Мая Ковалевска, Мати Салминен, Рене Коло и мн.др.

От сезон 2008/2009 е артистичен директор на Държавната филхармония в Жежов, Полша и артистичен директор на Музикалния фестивал в Ланкут, Полша. 

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ОТКЪС

    Андрей Соколов - „За нашия дом"

    Книгата носи в себе си и предлага на вниманието на читателите важни факти, имена на хора, снабдена е със справочен апарат, който би бил полезен на всеки интересуващ се от историята на Шумен и България през отминалото 20-то столетие. 

     
  • ДИАГНОЗА

    България се изолира културно от Европа и света

    „Държавата и правителството успешно не забелязват болните проблеми, свързани с деградацията на европейските и национални ценности. Патриотизмът е подменен от агресивен и повърхностен национал-популизъм“, категорични са основателите на движение „Реформи в културата“.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     
  • ПОРТРЕТ

    Памет за Алексей Баталов

    Макар и да изглежда, че е бил галеник на съдбата, битието на актьора не е постлано само с лалета и рози.

„Когато красива жена се появи на вратата, здравият разум излиза през прозореца.“

Маргарет Атууд, канадска писателка, родена на 18 ноември преди 79 години

Анкета

Липсва ли ви гражданската позиция на хората на изкуството?

Не, те са творци. - 7.1%
Да, те са истинският елит на обществото - 92.9%

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

"Първичното чувство за невинност" от Дана Григорча (ревю)

Дана Григорча има неоспорим талант да разказва истории, очевидно знае стотици, и то автентични, и ги разказва с носталгия, която българите отлично познаваме. 

Нова среща с хумора на братя Мормареви

„Еврейски вицове“ е една миниенциклопедия на еврейския дух, на усета на този народ да се шегува и иронизира дори в най-трагични мигове от съществуването му.

"Валутният риск в икономиката" (ревю)

Съществени моменти в монографията са анализираните валутен риск и валутна система в България от 1878 г. досега, както и практико–приложните измерения на валутния риск.

Късното признание на Орсън Уелс

„От другата страна на вятъра“ е не само присмех към лудостта на целулоидния свят, а  по-скоро равносметка на един изминат и пълен с провали и амбиции творчески път, в чието начало се откроява с елмазен блясък шедьовъра „Гражданинът Кейн“(1941), а в края е изкусителния експеримент „Ф като фалшификация“(1975).