Софийската филхармония организира мини фестивал, посветен на новата музика. 5 концерта и среща с композитори и изпълнители ще представят различните лица на съвременната музика. „Кварто квартет“ ще открият и закрият фестивала с концерта AMORES.

Специално място е отделено на жените композитори и на младите таланти и вероятни бъдещи класици  - студентите от Националната музикална академия. Симфоничният концерт с диригент Герган Ценов е своеобразен почит към творчеството на големите съвременни български композитори Васил Казанджиев, Иван Спасов и Константин Илиев. Финалът на фестивала ще бъде в Ларгото на 1 ноември. 

ПРОГРАМАТА НА ФЕСТА

Петък, 27 Октомври, 2017, 17.00 ч.

Студио музика

Увертюра 

среща с изпълнители и композитори

Петък, 27 Октомври, 2017, 19.00 ч. 

Камерна зала България

AMORES

(Нова музика с Кварто квартет)

Ценко Минкин – „Танго“

Арво Пярт – „Fratres“

Асен Аврамов – „Amores“

Освалдо Голихов – „Tenebrae“

Георги Арнаудов – „Вратите на съня II“

Един от широко аплодираните у нас и в чужбина български камерни състави Кварто квартет представя в едВа вечер най-успешно изпълнявания съвременен композитор - естонеца Арво Пярт; носителя на две награди Грами, наградата Гугенхайм  - роден в Аржентина руско-румънски композитор (впрочем един най-значимите ученици и приемници на Астор Пиацола) Освалдо Голихов, както и трима техни български колеги - три емблематични имена за българската музика, театър и кино: носителят на (засега) само пет награди „Аскеер“ (при 30% успеваемост спрямо 15-те си номинации), една „Икар“ и още други -  Асен Аврамов, носителят на „Наградата на София“ и 15 награди от световни кинофестивали, както и на почетна грамота на Министерство на културата за принос в развитието и популяризирането на българската култура Ценко Минкин и накрая шумно напусналия редиците на българския музикален авангард и бавно и последователно завръщащия се към музиката на античността, носител на премията „Карл Мария фон Вебер“ и „Златен век“ за 2017 Георги Арнаудов. 

КВАРТО КВАРТЕТ: Иван Пенчев – цигулка, Кристина Хинова – цигулка, Татяна Тодорова – виола, Димитър Тенчев – виолончело

Събота, 28 Октомври, 2017, 19.00 ч. 

Камерна зала България

ЖЕНИ В ЧЕРНО И БЯЛО

(клавирна музика на жени композитори, които трябва да познавате)

Александра Карастоянова-Херментин – „Лакримоза“

Албена Петрович-Врачанска – „Оцелели мостове на любовта“

Александра Вребалов – „Заклинание II“

Сaнтa Paтнueцe – „Влюбена в Свободата“ 

Дария Андовска – „След дъжда“

Добринка Табакова – Halo 

Музиката на тези дами се изпълнява от световноизвестни състави като Кронос Квартет (Александра Вребалов, Сaнтa Paтнueцe), Квартет Ардити (Сaнтa Paтнueцe), Квартет Кройцер (Дария Андовска), Литовски камерен оркестър (Добринка Табакова), Оркестъра на Моцартеума Салцбург the Mozarteum Orchestra Salzburg (Александра Карастоянова-Херментин), Виенския камерен оркестър "MODUS 21" (Албена Петрович-Врачанска) New London Chamber Choir (Дария Андовска). А творбите на тези красиви дами са записвани и издавани основно от Nonesuch Records (Ню Йорк, САЩ), Teldec Records (Хамбург, Германия), Naxos of America (Ню Джърси, САЩ), ORF (Виена, Австрия), ECM Records (Мюнхен, Германия)… Музика, която постепенно, при това съвсем успешно, изземва узурпираната от „силния пол“ професия и започва да ѝ придава една неподозирана от векове свобода и красота. Впрочем, да не забравяме, че едно от първите имена на композитор, което можем да намерим в световната история е на жена – а това е Св. Хилдегард от Бинген, и това става с благословията от 1148 на Папа Евгений III в писмо до светицата, дадена вероятно по идея на Св. Бернар от Клерво.

Неделя, 29 Октомври, 2017, 11.00 ч. 

Камерна зала България

МЛАДИТЕ ТАЛАНТИ И ТЕХНИТЕ МАЙСТОРИ НАСТАВНИЦИ

(студенти по композиция и техните преподаватели от НМА „Проф. Панчо Владигеров“)

Петър Димов – „Пиеса“ за струнно трио 

Давид Кокончев – „Носталгични вариации“ за кларинет и пиано 

Норис Гетов – „Пиеса“ за кларинет и виолончело 

Светлин Христов – „Монолог за 4 -ма“ 

Михаела Котева – „Скерцо“ за 3 фагота 

Добромир Кисьов – „Токата“ за контрабас и пиано

Красимир Тасков - Две гротески 

                                   „Роботи“

                                   „Гонка“

Йовчо Крушев – „Три песни“ за мецосопран по стихове на Пейо Яворов

Велислав Заимов – Струнен квартет № 12 (2014) - първо изпълнение 

Атанас Атанасов – Три фрагмента из балета "Ветрената мелница" за 2 пиана

Шестима млади автори, студенти по композиция и техните преподаватели от НМА „Проф. Панчо Владигеров“ ще представят в една вечер най-нови посоки и тенденции в развитието на съвременната българска музика. Вечер, в която младите автори ще трябва да заемат своите позиции в изграждането на съвременната ни музикална култура, така както правиха преди тридесет години с настойчивост и успех техните професори, известните български композитори и изпълнители Красимир Тасков, Йовчо Крушев, Велислав Заимов и Атанас Атанасов. А това е една нелека позиция и задача, с която, вярваме, че групата от млади автори ще се справи блестящо. 

ИЗПЪЛНИТЕЛИ:

Росен Идеалов – кларинет, Георгита Бояджиева-Николова – виолончело, Александър Василенко – пиано, Анита Огнянова – сопран и Йовчо Крушев – пиано, Струнен квартет Ars Musica в състав: Новислав Михайлов - цигулка, Боян Кирилов - цигулка, Катя Вълева - виола, Славе Динев - виолончело, клавирно дуо Атанас Атанасов и Ивелина Иванчева

Галина Апостолова – пиано, Добромир Кисьов – контрабас, Жана Демирова – пиано, Светозар Къновски - фагот, Павел Ваклинов – кларинет, Алек Цанов – виолончело, Михаела Добрева – фагот, Майк Перу - цигулка, Петър Кирилов – виола

Калин Бамбани – фагот, Дамяна Димитрова – флейта, Велян Ванков - виола, 

Светлин Христов - чембало,  Давид Кокончев – кларинет, Вера Кабамитова – пиано

Неделя, 29 Октомври, 2017, 19.00 ч. 

Зала България

КОНЦЕРТ НА СОФИЙСКАТА ФИЛХАРМОНИЯ

Диригент: Герган Ценов 

Солист: Цветана Бандаловска - сопран

Васил Казанджиев – „Илюминации“

Иван Спасов – „Песни за мъртвите“ за сопран и оркестър

Константин Илиев – Симфония No 6

“Често ме питат какво трябва да се направи, за да се преодолее тази огромна дистанция между българската публика и българската съвременна музика и все по-често си мисля, че може би едно добро начало би било първо да изпълним самата музика! И току-виж се оказало, че няма никаква дистанция!” - Герган Ценов

 

Сряда, 1 ноември, 2017, 17:00 ч.

Ларго

CODA

Заключителен концерт с  Кварто квартет

Софийската филхармония си запазва правото на промени в програмата.

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • В ТЪРСЕНЕ НА ИСТИНАТА

    „Невидимата искра на Възраждането“

    Тази книга описва малко известни и изключително любопитни факти, нишката на разказа често минава граници и прескача в различни държави. Имена, известни ни от чуждата литература и история се оказват в неочаквани връзки с българи и няма никакво съмнение, че всички подеми, случили се в Европа и Азия са резонирали силно и у нас.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     

„Талант, който не се мени, не се движи и обновява, тлее и загива.“

Леон Даниел, български театрален режисьор, роден на 17 февруари преди 93 години

Анкета

Гледате ли българско кино?

Да, с удоволствие - 32.3%
Да, с познавателна цел - 19.4%
Не, слабо е - 45.2%

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

"Посмъртна изповед" е антибиотик срещу носталгията по тоталитарното общество

Преживяното от Денчо Знеполски е разказано така, както нормалният човек просто не може да си го представи и в най-развинтеното свое въображение.

Наръчник на оптимиста или защо „Паразит“ взе главните „Оскар”-и

Лентата взе наградата за най-добър международен филм не само защото е вещо направена и впечатляваща за гледане, но и тъй като основният й конкурент се казваше „Болка и величие“.

За романа „18 % сиво“ и неговата екранна интерпретация

Филмът “ разчита основно на славата на книгата и харизмата на Руши Виденлиев.