Софийската филхармония ще изнесе концерт по случай Деня на София (17 септември). В програмата ще прозвучат някои от най-любимите произведения на Веселин Стоянов, Марин Големинов, Любомир Пипков, Хенрик Виенявски, Джакомо Пучини, Джузепе Верди, Жорж Бизе и др.

На диригентския пулт застава Станислав Ушев. Солисти: младата цигуларка Кристина Георгиева, сопраното Ирина Жекова и тенорът Георги Султанов. С участието на Националния филхармоничен хор „Светослав Обретенов“ с диригент Славил Димитров.

Концертът е в столичната зала „България“ от 19 ч.

СТАНИСЛАВ УШЕВ е роден в Плевен. Завършва Средното музикално училище в родния си град със специалност пиано. От 1980 до 1985 г. следва оперно и симфонично дирижиране в Консерваторията "Римски-Корсаков" в Санкт Петербург в класа на професорите Арвид и Марис Янсонс. От 1985 до 1993 г. е диригент и артистичен директор на Плевенската филхармония, като през това време дирижира и в Плевенската опера спектакли на "Дон Карлос", "Травиата" и "Сватбата на Фигаро". От 1993 до 1996 год. работи като диригент на свободна практика. От 1996 г. до момента е главен диригент на Шуменския симфоничен оркестър, а от 2000 до 2010 г. е бил музикален директор и на Оперно-филхармонично дружество - Варна. Гостувал е в Русия, Испания, Франция, Румъния, Гърция, Корея и Италия. Неговият репертоар включва над 500 творби от различни стилове и епохи. Съпровождал е известни солисти като Д. Башкиров, М. Биешу, М. Петухов, Г. Бадев, М. Минчев и много други. 

ИРИНА ЖЕКОВА завършва НУИ "Добри Христов" в родния си град Варна и магистърска степен по специалността класическо пеене в НМА "Проф. Панчо Владигеров". Специализира при Мирела Паруто и Антонио Боайе в Рим през 2009 и 2010 година, а в периода 2014-2015- и в престижната Академия "Санта Чечилия" в Рим при световната оперна прима Рената Ското, както и при Клаудио Дездери, Анна Ванди и Чезаре Скартон. През 2010 г. дебютира на сцената на Национална опера и балет в София, в ролята на Воглинде от операта "Рейнско злато" на Р. Вагнер. От 2011 година Ирина Жекова става артист-солист в Държавна опера - Варна. В репертоара й са включени ролите на Джилда ("Риголето"), Оскар ("Бал с маски"), Нанета ("Фалстаф") на Дж. Верди, Адина от "Любовен еликсир" и Норина от "Дон Паскуале" на Г. Доницети, Микаела и Фраскита от "Кармен" на Ж. Бизе, Мюзета от "Бохеми" на Дж. Пучини, Ортлинде от "Валкюра" и Воглинде от "Залезът на боговете" на Р. Вагнер, Зорница от "Луд гидия" на П. Хаджиев и други роли, представени на сцените на Национална опера и балет в София и Държавна опера Варна.

ГЕОРГИ СУЛТАНОВ расте в семейство на музиканти, артисти и художници. Свирил е на цигулка, пиано и обой, но избира оперното пеене като свое поприще. Завършва Академията за музикално, танцово и изобразително изкуство в Пловдив при проф. Калина Жекова. Започва сценичната си кариера в Музикалния театър във Велико Търново. Следва операта в Бургас, където има шанса да се развива вокално с двама колоси в оперното изкуство - маестро Иван Вулпе и маестро Михаил Ангелов. През 2006 дебютира в Националната опера и балет в „Италианката в Алжир” на Росини, където изпълнява ролята на Линдоро. В  репертоара на Георги Султанов присъстват теноровите партии на Дон Отавио в операта "Дон Жуан", Тамино от "Вълшебната флейта" и Педрило в "Отвличане от сарая" от Волфганг Амадеус Моцарт, Алфред Жермон в операта "Травиата", Исмаел в "Набуко" от Верди, Артуро в "Лучия ди Ламермур" от Доницети, Ферандо в "Така правят всички жени" от Моцарт, Евгений Онегин в едноименната опера от Чайковски и други.

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • В ТЪРСЕНЕ НА ИСТИНАТА

    „Невидимата искра на Възраждането“

    Тази книга описва малко известни и изключително любопитни факти, нишката на разказа често минава граници и прескача в различни държави. Имена, известни ни от чуждата литература и история се оказват в неочаквани връзки с българи и няма никакво съмнение, че всички подеми, случили се в Европа и Азия са резонирали силно и у нас.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     
  • ГЕНИЙ

    Що за човек е бил Бетовен?

    Какъв е бил като човек? Защо оглушава и как композира след това? И коя е жената, станала известна като неговата "безсмъртна любима"? Разказваме за великия композитор по повод годишнината от рождението му.

  • ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕ

    Елин Пелин - "Напаст Божия"

    Бог не е милостив - не молете му се! Нека като жабите, кога им пресъхне блатото - да прокълнем и да умрем!

„Ако не случиш още от първия брак, няма смисъл да се развеждаш - все тая ще е!"

Кръстьо Сарафов, български актьор, роден на 6 април преди 144 години

Анкета

В пандемията купувате ли книги онлайн?

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

За честта на фамилията Полански

Филмът на Роман Полански „Офицер и шпионин“  разказва елегантно и проникновено за най-голямата социална и политическа криза, завладяла Франция в края на 19 век.

Да останеш човек извън играта

Филмът „Извън играта“ е не е сълзлива история за опитите на един съкрушен човек да се пребори с алкохолната си зависимост и разпада на брака и семейството си.  Не е и приказка за трудния път към успеха със стоп кадър от извоювания заслужен  триумф.

„Живот на една гара“ –  анатомия на самотата и страха

Романът следва  модела на знаменити световни романи, решени като философски есета - притчи: „Процесът“ на Франц Кафка, „Чумата“ от Албер Камю, „Погнусата“ от Жан-Пол Сартр, пиесата „Носорозите“ на Йожен Йонеско.