Софийската филхармония ще изнесе концерт по случай Деня на София (17 септември). В програмата ще прозвучат някои от най-любимите произведения на Веселин Стоянов, Марин Големинов, Любомир Пипков, Хенрик Виенявски, Джакомо Пучини, Джузепе Верди, Жорж Бизе и др.

На диригентския пулт застава Станислав Ушев. Солисти: младата цигуларка Кристина Георгиева, сопраното Ирина Жекова и тенорът Георги Султанов. С участието на Националния филхармоничен хор „Светослав Обретенов“ с диригент Славил Димитров.

Концертът е в столичната зала „България“ от 19 ч.

СТАНИСЛАВ УШЕВ е роден в Плевен. Завършва Средното музикално училище в родния си град със специалност пиано. От 1980 до 1985 г. следва оперно и симфонично дирижиране в Консерваторията "Римски-Корсаков" в Санкт Петербург в класа на професорите Арвид и Марис Янсонс. От 1985 до 1993 г. е диригент и артистичен директор на Плевенската филхармония, като през това време дирижира и в Плевенската опера спектакли на "Дон Карлос", "Травиата" и "Сватбата на Фигаро". От 1993 до 1996 год. работи като диригент на свободна практика. От 1996 г. до момента е главен диригент на Шуменския симфоничен оркестър, а от 2000 до 2010 г. е бил музикален директор и на Оперно-филхармонично дружество - Варна. Гостувал е в Русия, Испания, Франция, Румъния, Гърция, Корея и Италия. Неговият репертоар включва над 500 творби от различни стилове и епохи. Съпровождал е известни солисти като Д. Башкиров, М. Биешу, М. Петухов, Г. Бадев, М. Минчев и много други. 

ИРИНА ЖЕКОВА завършва НУИ "Добри Христов" в родния си град Варна и магистърска степен по специалността класическо пеене в НМА "Проф. Панчо Владигеров". Специализира при Мирела Паруто и Антонио Боайе в Рим през 2009 и 2010 година, а в периода 2014-2015- и в престижната Академия "Санта Чечилия" в Рим при световната оперна прима Рената Ското, както и при Клаудио Дездери, Анна Ванди и Чезаре Скартон. През 2010 г. дебютира на сцената на Национална опера и балет в София, в ролята на Воглинде от операта "Рейнско злато" на Р. Вагнер. От 2011 година Ирина Жекова става артист-солист в Държавна опера - Варна. В репертоара й са включени ролите на Джилда ("Риголето"), Оскар ("Бал с маски"), Нанета ("Фалстаф") на Дж. Верди, Адина от "Любовен еликсир" и Норина от "Дон Паскуале" на Г. Доницети, Микаела и Фраскита от "Кармен" на Ж. Бизе, Мюзета от "Бохеми" на Дж. Пучини, Ортлинде от "Валкюра" и Воглинде от "Залезът на боговете" на Р. Вагнер, Зорница от "Луд гидия" на П. Хаджиев и други роли, представени на сцените на Национална опера и балет в София и Държавна опера Варна.

ГЕОРГИ СУЛТАНОВ расте в семейство на музиканти, артисти и художници. Свирил е на цигулка, пиано и обой, но избира оперното пеене като свое поприще. Завършва Академията за музикално, танцово и изобразително изкуство в Пловдив при проф. Калина Жекова. Започва сценичната си кариера в Музикалния театър във Велико Търново. Следва операта в Бургас, където има шанса да се развива вокално с двама колоси в оперното изкуство - маестро Иван Вулпе и маестро Михаил Ангелов. През 2006 дебютира в Националната опера и балет в „Италианката в Алжир” на Росини, където изпълнява ролята на Линдоро. В  репертоара на Георги Султанов присъстват теноровите партии на Дон Отавио в операта "Дон Жуан", Тамино от "Вълшебната флейта" и Педрило в "Отвличане от сарая" от Волфганг Амадеус Моцарт, Алфред Жермон в операта "Травиата", Исмаел в "Набуко" от Верди, Артуро в "Лучия ди Ламермур" от Доницети, Ферандо в "Така правят всички жени" от Моцарт, Евгений Онегин в едноименната опера от Чайковски и други.

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • В ТЪРСЕНЕ НА ИСТИНАТА

    „Невидимата искра на Възраждането“

    Тази книга описва малко известни и изключително любопитни факти, нишката на разказа често минава граници и прескача в различни държави. Имена, известни ни от чуждата литература и история се оказват в неочаквани връзки с българи и няма никакво съмнение, че всички подеми, случили се в Европа и Азия са резонирали силно и у нас.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     

„Всичко, което приема гигантска форма, впечатлява глупавия.”

Ерих Кестнер, германски писател, роден на 23 февруари преди 121 години

Анкета

Гледате ли българско кино?

Да, с удоволствие - 32.3%
Да, с познавателна цел - 19.4%
Не, слабо е - 45.2%

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

По следите на разработката „Ятаган“

Добре е да се разделяме с миналото си, смеейки се, но, когато то не си е отишло и е все още стряскащо настояще? Да се шегуваме или да плачем?

Лицемерно е личният мотив да се представя за принципна битка

Документалният сериал „Путин, Русия и Западът“ се занимава с първото десетилетие от управлението на руския президент Владимир Путин, с ранните симптоми на неговата „епоха на стабилността“, с измазването на фасадата на „суверенната демокрация“.

"Посмъртна изповед" е антибиотик срещу носталгията по тоталитарното общество

Преживяното от Денчо Знеполски е разказано така, както нормалният човек просто не може да си го представи и в най-развинтеното свое въображение.