Журито не присъди голямата награда "Анастас Петров" на XVII-та Национална среща на млади балетни изпълнители в Добрич, съобщи „Фокус”. Балетните звезди: Ясен Вълчанов, Бойко Неделчев, Любомир Кацаров, Росен Канев и ръководителят на балета към Софийската опера - Сара-Нора Кръстева, се въздържаха в много от категориите, което не е обичайно за конкурса.

В категорията жени старша възраст първа и трета награда не бяха присъдени. Втората отиде при Шарлот Берар от балета на Софийската опера.

При мъжете старша възраст нямаше първа и втора награда. На трето място беше класиран Александър Такедоми Карлсон от балета на Софийската опера.

В младша възраст момичета на първо място е Дарина Динчева от Националното училище по танцово изкуство (НУТИ) – София. Тя получи и специалната награда за артистичност от Фонд "Нина Кираджиева".  На второ място са Илиана Йотова от Софийската математическа гимназия "Паисий Хилендарски" и Теодора Маринова от НУТИ. Трети са Киара Маджарова и Ирен Велева от НУТИ.

В младша възраст момчета първа и трета награда не са присъдени. Втори е Даниел Обрешков от Националното училище по изкуствата (НУИ) "Добри Христов" във Варна.

Поощрения за съвременна хореография са присъдени на Надежда Дичева и Ангелина Гавраилова от НУТИ.

Поощрени за резултатна педагогическа работа са Милена Симеонова от НУТИ – София, и Нина Иванова от НУИ "Добри Христов" - Варна.

Балетният конкурс бе организира със съдействието на добруджанската община и подкрепата на Министерство на културата и Фондация "Международен балетен конкурс - Варна".

АНАСТАС ПЕТРОВ е един от основателите на българския балет. Роден е в Добрич. Бил е солист и балетмайстор в Софийска опера от 1927 до 1961 г. През 1927 г. основава първата професионална балетна школа в България, в която подготвя артисти, като Нина Кираджиева, Лили Берон, Асен Гаврилов и др. Носител е НА Хердерова награда.

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ПРОПАСТ

    България и интелектуалците й - заседнали между XIX и XX век

    Тв предаване, посветено на писмото на 30 европейски интелектуалци, показа къде сме - все още в задния двор на ЕС.

     
  • ДИАГНОЗА

    България се изолира културно от Европа и света

    „Държавата и правителството успешно не забелязват болните проблеми, свързани с деградацията на европейските и национални ценности. Патриотизмът е подменен от агресивен и повърхностен национал-популизъм“, категорични са основателите на движение „Реформи в културата“.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     

„Ако възрастните не говорят с децата, спират да бъдат хора, а само машини за ядене и печелене на пари.”

Джон Ъпдайк, американски писател, роден на 18 март преди 87 години

Анкета

Трябва ли министърът на културата да подаде оставка?

Да - 70.6%
Не - 29.4%
Не мога да преценя - 0%

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

"Първичното чувство за невинност" от Дана Григорча (ревю)

Дана Григорча има неоспорим талант да разказва истории, очевидно знае стотици, и то автентични, и ги разказва с носталгия, която българите отлично познаваме. 

„Зелената книга“ – пътеводител към човешкото сърце

Филмът показва на практика как двама мъже от различни светове могат да преодолеят противоречията помежду си, да се уважават и обичат, да бъдат непробиваем тандем.

„Гешев“ или пътят към истината

Новите изследователи и търсачи на скрити тайни  за родния полицай №1 ще са благодарни, тъй като е осигурени солиден фундамент, от който може да се продължи напред в толкова трудната и привлекателна тема „Никола Гешев“.

С „Т34“ от Москва до Бохемия

Към този филм трябва да се подходи спокойно и с внимание.