Журито не присъди голямата награда "Анастас Петров" на XVII-та Национална среща на млади балетни изпълнители в Добрич, съобщи „Фокус”. Балетните звезди: Ясен Вълчанов, Бойко Неделчев, Любомир Кацаров, Росен Канев и ръководителят на балета към Софийската опера - Сара-Нора Кръстева, се въздържаха в много от категориите, което не е обичайно за конкурса.

В категорията жени старша възраст първа и трета награда не бяха присъдени. Втората отиде при Шарлот Берар от балета на Софийската опера.

При мъжете старша възраст нямаше първа и втора награда. На трето място беше класиран Александър Такедоми Карлсон от балета на Софийската опера.

В младша възраст момичета на първо място е Дарина Динчева от Националното училище по танцово изкуство (НУТИ) – София. Тя получи и специалната награда за артистичност от Фонд "Нина Кираджиева".  На второ място са Илиана Йотова от Софийската математическа гимназия "Паисий Хилендарски" и Теодора Маринова от НУТИ. Трети са Киара Маджарова и Ирен Велева от НУТИ.

В младша възраст момчета първа и трета награда не са присъдени. Втори е Даниел Обрешков от Националното училище по изкуствата (НУИ) "Добри Христов" във Варна.

Поощрения за съвременна хореография са присъдени на Надежда Дичева и Ангелина Гавраилова от НУТИ.

Поощрени за резултатна педагогическа работа са Милена Симеонова от НУТИ – София, и Нина Иванова от НУИ "Добри Христов" - Варна.

Балетният конкурс бе организира със съдействието на добруджанската община и подкрепата на Министерство на културата и Фондация "Международен балетен конкурс - Варна".

АНАСТАС ПЕТРОВ е един от основателите на българския балет. Роден е в Добрич. Бил е солист и балетмайстор в Софийска опера от 1927 до 1961 г. През 1927 г. основава първата професионална балетна школа в България, в която подготвя артисти, като Нина Кираджиева, Лили Берон, Асен Гаврилов и др. Носител е НА Хердерова награда.

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ПАРОДИЯ

    "Жив е все още"

    На една страна евро банкноти,

    на друга метнал пищов злодеят

    и там, на пода, дамски кюлоти

    издайно в мрака едва белеят.

  • В ТЪРСЕНЕ НА ИСТИНАТА

    „Невидимата искра на Възраждането“

    Тази книга описва малко известни и изключително любопитни факти, нишката на разказа често минава граници и прескача в различни държави. Имена, известни ни от чуждата литература и история се оказват в неочаквани връзки с българи и няма никакво съмнение, че всички подеми, случили се в Европа и Азия са резонирали силно и у нас.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     
  • ГЕНИЙ

    Що за човек е бил Бетовен?

    Какъв е бил като човек? Защо оглушава и как композира след това? И коя е жената, станала известна като неговата "безсмъртна любима"? Разказваме за великия композитор по повод годишнината от рождението му.

"Не мога да слушам продължително Вагнер. Обзема ме желание да превзема Полша."

Уди Алън, американски режисьор, сценарист, актьор и музикант, роден на 1 декември преди 85 години

Анкета

Трябва ли хората на изкуството да имат гражданска позиция?

Да, защото те са елитът на обществото - 93.8%
Не, да се занимават само с изкуство - 0%
Не мога да преценя - 0%

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

„Пепел върху слънцето“ е важен и необходим филм

Направен с вкус и необходимата професионална зрелост, той поставя важни и значими проблеми, които не ни оставят безразлични.

„Тенет“ и Нолан

 

Филмът връща чистата емоция на публиката, предлага й качествено зрелище, а самият зрител се отблагодарява с това, че отново се насочва към салона.

Дори и да сме от глина, трябва да съхраним човешкото в себе си

 

Като Достоевски и Добромир Байчев вярва в благородните начинания, търси човека и в най-големия злодей.