Любка Биаджони, Йоанна Каменарска, Лия Петрова и музикантите от "София Симфоникс" ще представят за първи път в България симфоничната програма „Жените в музиката". Събитието ще се състои на 27 май в столичната зала „България“.

В първа част ще звучи Концерт за цигулка и оркестър от Йоханес Брамс със солист Йоанна Каменарска, а след антракта - Концерт за цигулка и оркестър от Сергей Прокофиев със солист Лия Петрова (Сюита № 1 от "Ромео и Жулиета"). Билети се продават на касата на залата и в мрежата на "Тикетпортал", а цените са от 15 до 30 лв., за ученици, студенти и пенсионери - 10.

Оркестър "София Симфоникс" e основан през 2013 г., а негов артистичен директор и главен диригент е Любка Биаджони. Свирил е в някои от най-престижните концертни зали в Европа и е участвал в множество фестивали. Миналата есен "София Симфоникс" бе партньор на световноизвестния цигулар Найджъл Кенеди по време на двата му концерта в България. 

ЛЮБКА БИАДЖОНИ ЦУ ГУТЕНБЕРГ има българо-италиански корени. Тя получава образованието си в родния си град Рим, където учи философия. Завършва НМА "Проф. Панчо Владигеров" - София, специалност "Хорово дирижиране" в класа на проф. Георги Робев, "Оркестрово дирижиране" при проф. Влади Симеонов и специализира в НМА при проф. Васил Казанджиев. Следват майсторски класове и съвместна работа с диригентите Карл Остерайхер, Густав Кун, Ленард Бърнстейн, Иля Мусин и Валери Георгиев. Поставяла е оперните постановки "Набуко", "Травиата", "Риголето", "Селска чест", като освен режисьор тя е и автор на цялостната визия на спектаклите.

ЙОАННА КАМЕНАРСКА е възпитаничка на Йосиф Радионов, Руджиеро Ричи и Игор Озим. Започва своята солова концертна кариера още на 10-годишна възраст като солистка на детската филхармония "Пионер". От 2008 г. досега е концертмайстор на Хамбургските филхармоници. Ръководи и майсторски класове в Япония и Австрия.

 ЛИЯ ПЕТРОВА е възпитаничка на НМУ "Любомир Пипков" в София, на прочутия цигулар и педагог Огюстен Дюме във Висшето училище "Кралица Елизабет" в Брюксел, учила е и в  музикалната академия "Ханс Айслер" в Берлин. Била е солист на Брюкселската и Люксембургската филхармонии, Камерния оркестър на Лозана, Националния оркестър на Монпелие, филхармониите на Осака и Монте Карло. 

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • В ТЪРСЕНЕ НА ИСТИНАТА

    „Невидимата искра на Възраждането“

    Тази книга описва малко известни и изключително любопитни факти, нишката на разказа често минава граници и прескача в различни държави. Имена, известни ни от чуждата литература и история се оказват в неочаквани връзки с българи и няма никакво съмнение, че всички подеми, случили се в Европа и Азия са резонирали силно и у нас.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     

„Лесно е, в крайна сметка, да не си писател. Повечето хора не са писатели и нищо лошо не им се случва."

Джулиан Барнс, английски писател, роден на 19 януари преди 74 години

Анкета

Гледате ли българско кино?

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

По-добър ли е бил сексът при социализма?

Дали при социализма жените са имали по-добър секс? Да, убедена е американската етнографка Кристен Годсий. В своята книга, излязла през 2019 в Германия, тя обяснява защо. Годсий задава и други въпроси.

По следите на жените от кино „Роялъ“

Леа Коен е написала четивен, ярък, пъстроцветен роман. Добре конструиран и може би най-хомогенният в творчеството й.

Как умират демокрациите

 

Разпадът на демокрацията за повечето хора остава невидим, предупреждават Даниел Зиблат и Стивън Левицки.