Служебният министър на културата Рашко Младенов предлага нов модел за финансиране на театрите, съобщи mc.government.bg. 

Става дума за нова методика за субсидиране, за която обаче на сайта липсва конкретика. Очевидно става дума за получаване на по-висока сума за издръжка, тъй като според съобщението "като възможен негативен ефект от дискутирания модел бе посочена евентуална демотивация и разчитане само на субсидията". 

Министърът се е срещнал с директори на театри и ги уверил, че предложението му ще им даде "спокойствие и възможност да загърбят дребните сметки и усилията да си платят тока и парното, за да могат да правят изкуство".

Проведени били две срещи – с директорите на театралните институти и с директорите на музикалните институти, поради спецификата на различните сценични изкуства. На втората среща – с ръководителите на оперите Младенов казал:

„Искаме да обсъдим с вас промени в методиката и ако ги приемате, когато дойде редовният кабинет, да я има предвид. Методиката гарантира една основна сума, която да ви даде спокойствие, а не само да се води битка за билетчето. Над тази гарантирана сума приходите остават за театъра. Разбира се, ще трябват и стимули, за да се върви напред."

"Тази гарантирана база ще даде възможност на всеки театър да прави иновации и да развива политики", допълнил зам.-министър Боил Банов. „Аз не се страхувам от възможна демотивация, защото ви познавам – вие всички имате професионални и творчески амбиции. Деликатният момент тук е в лимита за харченето на приходи, но проведохме три срещи с Министерството на финансите и вярваме, че ще има подходящ разписан инструмент за тези приходи. Ако одобрите този модел, ще се търсят начини да се гарантират и разходните тавани. Така че да имате не само спокойствие, но и творческа свобода”.

Според Младенов общините също трябва да помагат на театрите, а подкрепата на министерствотоа трябва да отива за творческа дейност, производство и по-високи заплати.  

 

 

 

 

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ОТКЪС

    Андрей Соколов - „За нашия дом"

    Книгата носи в себе си и предлага на вниманието на читателите важни факти, имена на хора, снабдена е със справочен апарат, който би бил полезен на всеки интересуващ се от историята на Шумен и България през отминалото 20-то столетие. 

     
  • ДИАГНОЗА

    България се изолира културно от Европа и света

    „Държавата и правителството успешно не забелязват болните проблеми, свързани с деградацията на европейските и национални ценности. Патриотизмът е подменен от агресивен и повърхностен национал-популизъм“, категорични са основателите на движение „Реформи в културата“.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     
  • ПОРТРЕТ

    Щедрият талант на Сергей Безруков

    Бил член на путиновата партия „Единна Русия“, от която се самоотстранява след година, тъй като eдин артист цени повече своята творческа свобода.

„Ако съм успяла да озаря дори едно-единствено тъжно детство, значи съм напълно удовлетворена.“

Астрид Линдгрен, шведска писателка, родена на 14 ноември преди 111 години

Анкета

Липсва ли ви гражданската позиция на хората на изкуството?

Не, те са творци. - 7.1%
Да, те са истинският елит на обществото - 92.9%

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

"Първичното чувство за невинност" от Дана Григорча (ревю)

Дана Григорча има неоспорим талант да разказва истории, очевидно знае стотици, и то автентични, и ги разказва с носталгия, която българите отлично познаваме. 

Нова среща с хумора на братя Мормареви

„Еврейски вицове“ е една миниенциклопедия на еврейския дух, на усета на този народ да се шегува и иронизира дори в най-трагични мигове от съществуването му.

"Валутният риск в икономиката" (ревю)

Съществени моменти в монографията са анализираните валутен риск и валутна система в България от 1878 г. досега, както и практико–приложните измерения на валутния риск.

Късното признание на Орсън Уелс

„От другата страна на вятъра“ е не само присмех към лудостта на целулоидния свят, а  по-скоро равносметка на един изминат и пълен с провали и амбиции творчески път, в чието начало се откроява с елмазен блясък шедьовъра „Гражданинът Кейн“(1941), а в края е изкусителния експеримент „Ф като фалшификация“(1975).