Служебният министър на културата Рашко Младенов предлага нов модел за финансиране на театрите, съобщи mc.government.bg. 

Става дума за нова методика за субсидиране, за която обаче на сайта липсва конкретика. Очевидно става дума за получаване на по-висока сума за издръжка, тъй като според съобщението "като възможен негативен ефект от дискутирания модел бе посочена евентуална демотивация и разчитане само на субсидията". 

Министърът се е срещнал с директори на театри и ги уверил, че предложението му ще им даде "спокойствие и възможност да загърбят дребните сметки и усилията да си платят тока и парното, за да могат да правят изкуство".

Проведени били две срещи – с директорите на театралните институти и с директорите на музикалните институти, поради спецификата на различните сценични изкуства. На втората среща – с ръководителите на оперите Младенов казал:

„Искаме да обсъдим с вас промени в методиката и ако ги приемате, когато дойде редовният кабинет, да я има предвид. Методиката гарантира една основна сума, която да ви даде спокойствие, а не само да се води битка за билетчето. Над тази гарантирана сума приходите остават за театъра. Разбира се, ще трябват и стимули, за да се върви напред."

"Тази гарантирана база ще даде възможност на всеки театър да прави иновации и да развива политики", допълнил зам.-министър Боил Банов. „Аз не се страхувам от възможна демотивация, защото ви познавам – вие всички имате професионални и творчески амбиции. Деликатният момент тук е в лимита за харченето на приходи, но проведохме три срещи с Министерството на финансите и вярваме, че ще има подходящ разписан инструмент за тези приходи. Ако одобрите този модел, ще се търсят начини да се гарантират и разходните тавани. Така че да имате не само спокойствие, но и творческа свобода”.

Според Младенов общините също трябва да помагат на театрите, а подкрепата на министерствотоа трябва да отива за творческа дейност, производство и по-високи заплати.  

 

 

 

 

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ПАРОДИЯ

    "Жив е все още"

    На една страна евро банкноти,

    на друга метнал пищов злодеят

    и там, на пода, дамски кюлоти

    издайно в мрака едва белеят.

  • В ТЪРСЕНЕ НА ИСТИНАТА

    „Невидимата искра на Възраждането“

    Тази книга описва малко известни и изключително любопитни факти, нишката на разказа често минава граници и прескача в различни държави. Имена, известни ни от чуждата литература и история се оказват в неочаквани връзки с българи и няма никакво съмнение, че всички подеми, случили се в Европа и Азия са резонирали силно и у нас.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     
  • ГЕНИЙ

    Що за човек е бил Бетовен?

    Какъв е бил като човек? Защо оглушава и как композира след това? И коя е жената, станала известна като неговата "безсмъртна любима"? Разказваме за великия композитор по повод годишнината от рождението му.

„В областта на импровизацията музиката принадлежи на циганите. Без тях тя няма силата да съществува.“

Ференц Лист, унгарски пианист и композитор, роден на 22 октомври преди 209 години

Анкета

Трябва ли хората на изкуството да имат гражданска позиция?

Да, защото те са елитът на обществото - 93.8%
Не, да се занимават само с изкуство - 0%
Не мога да преценя - 0%

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

„Тенет“ и Нолан

 

Филмът връща чистата емоция на публиката, предлага й качествено зрелище, а самият зрител се отблагодарява с това, че отново се насочва към салона.

Дори и да сме от глина, трябва да съхраним човешкото в себе си

 

Като Достоевски и Добромир Байчев вярва в благородните начинания, търси човека и в най-големия злодей.

"Мисия „Грейхаунд“ не е на нивото на „Спасяването на редник Райън“ и „Подводницата"

 

Ако го нямаше Том Ханкс, продукцията просто щеше да бъде съвсем друга, с коренно различно звучене.