Найден Тодоров е новият директор на Софийската филхармония, съобщи БНТ. Това стана ясно, след като Министерството на културата публикува резултатите от проведения конкурс за ръководител на сайта си. От тях се вижда, че маестрото е събрал най-много точки, следван от досегашния директор на Софийската филхармония - Светлина Терзиева. 

Двама от четиримата явили се на конкурса за директор на Софийската филхармония са одобрени от Министерството на културата. Това са Светлина Терзиева, която през последните месеци ръководеше Филхармонията, и дългогодишният директор на Държавната опера в Русе - Найден Тодоров. Маестрото обаче е събрал повече точки, затова от понеделник именно той застава начело на Софийската филхармония. Така след 16 години отново диригент става директор.

Членовете на синдикатите се обявиха против организирането на конкурс за директор в последните дни от мандата на правителството в оставка, а останалите музиканти настояха да бъде избран ръководител на институцията. Позицията на културното министерство обаче остава категорична.

НАЙДЕН ТОДОРОВ (43) е български тромпетист, пианист, композитор и диригент. От сезон 2004-2005 г. е гост-диригент на Софийска филхармония, а от 2005 г. и директор на Оперно-филхармоничното дружество в Русе. Музикален директор е на международния фестивал „Тракийско лято“. През 2012 г. е избран от слушателите на Българското национално радио за „Музикант на годината“ за 2012 г. Работил е с различни оркестри в България и в чужбина. Получавал е награди от наши и международни конкурси, както и от Словашкия музикален фонд, Ротари клуб - Виена, фондация „Боргезе“, наградата „София“ за постановката на операта „Фауст“ с Националната опера, „Кристална лира“ за изпълнението на Втора симфония от Малер с Националната филхармония, „Златно петолиние“ за принос към развитието на българската музика и приза на фондация Джордж Уохтер.

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • В ТЪРСЕНЕ НА ИСТИНАТА

    „Невидимата искра на Възраждането“

    Тази книга описва малко известни и изключително любопитни факти, нишката на разказа често минава граници и прескача в различни държави. Имена, известни ни от чуждата литература и история се оказват в неочаквани връзки с българи и няма никакво съмнение, че всички подеми, случили се в Европа и Азия са резонирали силно и у нас.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     
  • ГЕНИЙ

    Що за човек е бил Бетовен?

    Какъв е бил като човек? Защо оглушава и как композира след това? И коя е жената, станала известна като неговата "безсмъртна любима"? Разказваме за великия композитор по повод годишнината от рождението му.

  • ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕ

    Елин Пелин - "Напаст Божия"

    Бог не е милостив - не молете му се! Нека като жабите, кога им пресъхне блатото - да прокълнем и да умрем!

"Фанатизмът е експлозивна смес на тесногръдие и енергия."

Херберт фон Караян, австрийски диригент, роден на 5 април преди 112 години

Анкета

В пандемията купувате ли книги онлайн?

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

Да останеш човек извън играта

Филмът „Извън играта“ е не е сълзлива история за опитите на един съкрушен човек да се пребори с алкохолната си зависимост и разпада на брака и семейството си.  Не е и приказка за трудния път към успеха със стоп кадър от извоювания заслужен  триумф.

„Живот на една гара“ –  анатомия на самотата и страха

Романът следва  модела на знаменити световни романи, решени като философски есета - притчи: „Процесът“ на Франц Кафка, „Чумата“ от Албер Камю, „Погнусата“ от Жан-Пол Сартр, пиесата „Носорозите“ на Йожен Йонеско.

„Останалото е пепел“ - драматична история с универсално звучене

 

Филм с такъв скромен бюджет – 300 000 лева,  все пак звучи автентично като визия.