Режисура:

- Стефан Москов за „Каквато ти ме искаш” от Луиджи Пирандело, Народен театър „Иван Вазов”

- Диана Добрева за „Къщата на гнева” по Федерико Гарсия Лорка, Театър „Възраждане“

- Иван Добчев за „Антигона” от Жан Ануи, копродукция на Драматичен театър „София” и Фондация „Аполония“

 

Най-добро представление:

 - „Къщата на гнева” по Федерико Гарсия Лорка, постановка Диана Добрева, Театър „Възраждане“

- „Антигона” от Жан Ануи, постановка Иван Добчев, копродукция на Драматичен театър „София” и Фондация „Аполония“

- „Каквато ти ме искаш” от Луиджи Пирандело, постановка Стефан Москов, Народен театър „Иван Вазов”

 

Съвременна българска драматургия:

- Малин Кръстев за „Семеен албум“, Младежки театър „Николай Бинев“, постановка Малин Кръстев

- Елена Алексиева за монодрамата „Мадам Мишима“, копродукция на Сдружение „Артсензориум” и Драматичен театър „София”, постановка Калин Ангелов

- Яна Борисова за „За теб“, продуцентска къща „СМУТ“, постановка Петър Кауков

 

Водеща мъжка роля:

- Герасим Георгиев – Геро за ролята на Пони в „Семеен албум” от Малин Кръстев, постановка Малин Кръстев, Младежки театър „Николай Бинев“

- Стефан Мавродиев за ролята на Анри в „Чинечита” от Тиери Дебру, постановка Емил Бонев, Театър 199

- Христо Петков за ролята на Мъж в „Разбиване” от Нийл Лабют, постановка Стайко Мурджев, копродукция на Театър 199 и Драматично-куклен театър „Иван Димов” – Хасково

 

Водеща женска роля:

- Илка Зафирова за ролята на Госпожа Клайн в „Госпожа Клайн” от Никълъс Райт, постановка Стилиян Петров, Театър 199

- Анастасия Лютова за ролята на Жената в „Разбиване” от Нийл Лабют, постановка Стайко Мурджев, копродукция на Театър 199 и Драматично-куклен театър „Иван Димов” – Хасково

- Снежина Петрова за ролята на Непознатата в „Каквато ти ме искаш” от Луиджи Пирандело, постановка Стефан Москов, Народен театър „Иван Вазов”

 

Поддържаща мъжка роля:

- Стефан Мавродиев за ролята на Гърти в „Кривите огледала” от Дейвид Линдзи-Абер, постановка Ивайло Христов, Младежки театър „Николай Бинев“

- Вежен Велчовски за ролята на Гиги в „Момо” по едноименния роман на Михаел Енде, драматизация Веселка Кунчева и Ина Божидарова, постановка Веселка Кунчева, Младежки театър „Николай Бинев“

- Стоян Младенов за ролята на Малволио в „Дванайсета нощ” от Уилям Шекспир, постановка Тея Сугарева, Малък градски театър „Зад канала”

 

Поддържаща женска роля:

- Донка Аврамова-Бочева за ролята на Мартирио, Жана Рашева за ролята на Понсия, Лиляна Шомова за ролята на Магдалена, Николина Янчева за ролята на Адела, Филипа Балдева за ролята на Ангустиас и Яна Кузова за ролята на Амелиа в „Къщата на гнева” по Федерико Гарсия Лорка, постановка Диана Добрева, Театър „Възраждане“

- Мария Каварджикова за ролята на Лелята в „Солунските съзаклятници” от Георги Данаилов, постановка Стоян Радев, Народен театър „Иван Вазов”

- Василена Атанасова за ролята на Паула в „Госпожа Клайн” от Никълъс Райт, постановка Стилиян Петров, Театър 199

 

Изгряваща звезда:

- Радина Думанян за ролята на Матилда в „Чиста къща” от Сара Рул, постановка Иван Урумов, Драматичен театър „Н. О. Масалитинов“ – Пловдив

- Дамян Тенев за ролята на Джон в „Разбиване” от Нийл Лабют, постановка Стайко Мурджев, копродукция на Театър 199 и Драматично-куклен театър „Иван Димов” – Хасково

- Дария Симеонова за ролята на Хор в „Антигона” от Жан Ануи, постановка Иван Добчев, копродукция на Драматичен театър „София” и Фондация „Аполония“

 

Сценография:

- Чавдар Гюзелев – художник, и Иван Москов – видеозаснемане и монтаж за сценографската среда, на „Каквато ти ме искаш” от Луиджи Пирандело, постановка Стефан Москов, Народен театър „Иван Вазов”

- Мариета Голомехова за „Момо” по едноименния роман на Михаел Енде, драматизация Веселка Кунчева и Ина Божидарова, постановка Веселка Кунчева, Младежки театър „Николай Бинев“

- Петьо Начев за „Чиста къща” от Сара Рул, постановка Иван Урумов, Драматичен театър „Н. О. Масалитинов“ – Пловдив

 

Костюмография:

- Свила Величкова за „Каквато ти ме искаш” от Луиджи Пирандело, постановка Стефан Москов, Народен театър „Иван Вазов”

- Диана Добрева за „Къщата на гнева” по Федерико Гарсия Лорка, постановка Диана Добрева, Театър „Възраждане“

- Мариета Голомехова за „Момо” по едноименния роман на Михаел Енде, драматизация Веселка Кунчева и Ина Божидарова, постановка Веселка Кунчева, Младежки театър „Николай Бинев“

 

Театрална музика:

- Христо Намлиев за „Антигона” от Жан Ануи, постановка Иван Добчев, копродукция на Драматичен театър „София” и Фондация „Аполония“, и за „Момо” по едноименния роман на Михаел Енде, драматизация Веселка Кунчева и Ина Божидарова, постановка Веселка Кунчева, Младежки театър „Николай Бинев“

- Антони Дончев за „Каквато ти ме искаш” от Луиджи Пирандело, постановка Стефан Москов, Народен театър „Иван Вазов”

- Петър Дундаков за „Евридика в подземния свят” от Сара Рул, постановка Стайко Мурджев, Драматичен театър „Н. О. Масалитинов“ – Пловдив

 

Цялостен принос - Стефан Данаилов

 

Почетни награди - Овергаз, Евробет, Синергон холдинг, БНТ, БНР

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • В ТЪРСЕНЕ НА ИСТИНАТА

    „Невидимата искра на Възраждането“

    Тази книга описва малко известни и изключително любопитни факти, нишката на разказа често минава граници и прескача в различни държави. Имена, известни ни от чуждата литература и история се оказват в неочаквани връзки с българи и няма никакво съмнение, че всички подеми, случили се в Европа и Азия са резонирали силно и у нас.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     

„Да обичаш и да бъдеш мъдър е невъзможно.“

Френсис Бейкън, английски философ и писател, роден на 22 януари преди 459 години

Анкета

Гледате ли българско кино?

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

По-добър ли е бил сексът при социализма?

Дали при социализма жените са имали по-добър секс? Да, убедена е американската етнографка Кристен Годсий. В своята книга, излязла през 2019 в Германия, тя обяснява защо. Годсий задава и други въпроси.

По следите на жените от кино „Роялъ“

Леа Коен е написала четивен, ярък, пъстроцветен роман. Добре конструиран и може би най-хомогенният в творчеството й.

Как умират демокрациите

 

Разпадът на демокрацията за повечето хора остава невидим, предупреждават Даниел Зиблат и Стивън Левицки.