Режисура:
- Диана Добрева за „Къщата на гнева” по Федерико Гарсия Лорка, Театър „Възраждане“
- Иван Добчев за „Антигона” от Жан Ануи, копродукция на Драматичен театър „София” и Фондация „Аполония“
- Стефан Москов за „Каквато ти ме искаш” от Луиджи Пирандело, Народен театър „Иван Вазов”

Най-добро представление:
- „Антигона” от Жан Ануи, постановка Иван Добчев, копродукция на Драматичен театър „София” и Фондация „Аполония“
- „Каквато ти ме искаш” от Луиджи Пирандело, постановка Стефан Москов, Народен театър „Иван Вазов”
- „Къщата на гнева” по Федерико Гарсия Лорка, постановка Диана Добрева, Театър „Възраждане“

Съвременна българска драматургия:
- Елена Алексиева за монодрамата „Мадам Мишима“, копродукция на Сдружение „Артсензориум” и Драматичен театър „София”, постановка Калин Ангелов
- Малин Кръстев за „Семеен албум“, Младежки театър „Николай Бинев“, постановка Малин Кръстев
- Яна Борисова за „За теб“, продуцентска къща „СМУТ“, постановка Петър Кауков

Водеща мъжка роля:
- Герасим Георгиев – Геро за ролята на Пони в „Семеен албум” от Малин Кръстев, постановка Малин Кръстев, Младежки театър „Николай Бинев“
- Стефан Мавродиев за ролята на Анри в „Чинечита” от Тиери Дебру, постановка Емил Бонев, Театър 199
- Христо Петков за ролята на Мъж в „Разбиване” от Нийл Лабют, постановка Стайко Мурджев, копродукция на Театър 199 и Драматично-куклен театър „Иван Димов” – Хасково

Водеща женска роля:
- Анастасия Лютова за ролята на Жената в „Разбиване” от Нийл Лабют, постановка Стайко Мурджев, копродукция на Театър 199 и Драматично-куклен театър „Иван Димов” – Хасково
- Илка Зафирова за ролята на Госпожа Клайн в „Госпожа Клайн” от Никълъс Райт, постановка Стилиян Петров, Театър 199
- Снежина Петрова за ролята на Непознатата в „Каквато ти ме искаш” от Луиджи Пирандело, постановка Стефан Москов, Народен театър „Иван Вазов”

Поддържаща мъжка роля:
- Вежен Велчовски за ролята на Гиги в „Момо” по едноименния роман на Михаел Енде, драматизация Веселка Кунчева и Ина Божидарова, постановка Веселка Кунчева, Младежки театър „Николай Бинев“
- Стефан Мавродиев за ролята на Гърти в „Кривите огледала” от Дейвид Линдзи-Абер, постановка Ивайло Христов, Младежки театър „Николай Бинев“
- Стоян Младенов за ролята на Малволио в „Дванайсета нощ” от Уилям Шекспир, постановка Тея Сугарева, Малък градски театър „Зад канала”

Поддържаща женска роля:
- Василена Атанасова за ролята на Паула в „Госпожа Клайн” от Никълъс Райт, постановка Стилиян Петров, Театър 199
- Донка Аврамова-Бочева за ролята на Мартирио, Жана Рашева за ролята на Понсия, Лиляна Шомова за ролята на Магдалена, Николина Янчева за ролята на Адела, Филипа Балдева за ролята на Ангустиас и Яна Кузова за ролята на Амелиа в „Къщата на гнева” по Федерико Гарсия Лорка, постановка Диана Добрева, Театър „Възраждане“
- Мария Каварджикова за ролята на Лелята в „Солунските съзаклятници” от Георги Данаилов, постановка Стоян Радев, Народен театър „Иван Вазов”


Изгряваща звезда:
- Дамян Тенев за ролята на Джон в „Разбиване” от Нийл Лабют, постановка Стайко Мурджев, копродукция на Театър 199 и Драматично-куклен театър „Иван Димов” – Хасково
- Дария Симеонова за ролята на Хор в „Антигона” от Жан Ануи, постановка Иван Добчев, копродукция на Драматичен театър „София” и Фондация „Аполония“
- Радина Думанян за ролята на Матилда в „Чиста къща” от Сара Рул, постановка Иван Урумов, Драматичен театър „Н. О. Масалитинов“ – Пловдив


Сценография:
- Мариета Голомехова за „Момо” по едноименния роман на Михаел Енде, драматизация Веселка Кунчева и Ина Божидарова, постановка Веселка Кунчева, Младежки театър „Николай Бинев“
- Петьо Начев за „Чиста къща” от Сара Рул, постановка Иван Урумов, Драматичен театър „Н. О. Масалитинов“ – Пловдив
- Чавдар Гюзелев – художник, и Иван Москов – видеозаснемане и монтаж за сценографската среда, на „Каквато ти ме искаш” от Луиджи Пирандело, постановка Стефан Москов, Народен театър „Иван Вазов”

Костюмография:
- Диана Добрева за „Къщата на гнева” по Федерико Гарсия Лорка, постановка Диана Добрева, Театър „Възраждане“
- Мариета Голомехова за „Момо” по едноименния роман на Михаел Енде, драматизация Веселка Кунчева и Ина Божидарова, постановка Веселка Кунчева, Младежки театър „Николай Бинев“
- Свила Величкова за „Каквато ти ме искаш” от Луиджи Пирандело, постановка Стефан Москов, Народен театър „Иван Вазов”

Театрална музика:
- Антони Дончев за „Каквато ти ме искаш” от Луиджи Пирандело, постановка Стефан Москов, Народен театър „Иван Вазов”
- Петър Дундаков за „Евридика в подземния свят” от Сара Рул, постановка Стайко Мурджев, Драматичен театър „Н. О. Масалитинов“ – Пловдив
- Христо Намлиев за „Антигона” от Жан Ануи, постановка Иван Добчев, копродукция на Драматичен театър „София” и Фондация „Аполония“, и за „Момо” по едноименния роман на Михаел Енде, драматизация Веселка Кунчева и Ина Божидарова, постановка Веселка Кунчева, Младежки театър „Николай Бинев“

Цялостен принос - Стефан Данаилов.

Почетни награди - Овергаз, Евробет, Синергон холдинг, БНТ, БНР

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ОТКЪС

    Умберто Еко - "Средновековното мислене"

    Това са студии, които покриват период от шейсет години. Техният оригинален дух е напълно съхранен, въпреки че авторът ги е шлифовал както библиографски, така и редакционно, за да се избегнат, макар и не изцяло, някои повторения и връщания към загатнатите теми.

     
  • ОТКЪС

    Светлана Алексиевич - "Чернобилска молитва"

    Книгата описва личната трагедия на хората след Чернобилската трагедия и показва как тя е повлияла на техния живот.

     

„Ако приемем, че вечност не означава безкрайна продължителност от време, а безвремие, тогава вечният живот принадлежи на тези, които живеят в настоящето.“

Лудвиг Витгенщайн, австрийски философ, роден на 26 април преди 129 години

Анкета

Тревожи ли Ви, че в България медиите са под натиск?

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

"Първичното чувство за невинност" от Дана Григорча (ревю)

Дана Григорча има неоспорим талант да разказва истории, очевидно знае стотици, и то автентични, и ги разказва с носталгия, която българите отлично познаваме. 

"Виктория и Абдул" на Стивън Фриърс (ревю)

Джуди Денч изнася филма на раменете си. Всеки неин едър план е уникален - тази актриса владее всяко мускулче на лицето си, тя може да играе дори само с очи, само с бръчките си дори.

Капанът на политическата коректност

"Квадратът" е сатира за социалното лицемерие, липсата на емпатия и маймуната в човека

Лазар Николов. Страници от архива

Проф. Куюмджиев е съставил грижливо и с пиетет към автора тази интересна книга – документ за едно време, противоречиво, несвободно, но и определено творческо.

Любов на кръстовището на историята

Силвия Томова е написала своя роман „Грохот“ страстно и с вдъхновение.