Нито един от кандидатите за директор на Софийската филхармония не успя да отговори на критериите на Министерството на културата, съобщи пресцентърът му. Светлина Илиева Терзиева-Ангелова, Владимир Николаев Джамбазов, Ивайло Божидаров Христов и Розалина Кирилова Касабова-Кушинчанова не били набрали необходимия минимум от точки.

"Съгласно чл. 13, ал. 1 от Наредба № Н-4/14.06.2007 г. за провеждане на конкурсите за директори на държавните културни институти за успешно издържал конкурса се счита кандидат, който е събрал не по-малко от 2/3 от максималния брой точки по оценъчните карти съгласно чл. 11, ал. 4, т. 2, а именно 2/3 от 660 точки = 440 точки", гласи краткото обяснение на министерството. Така културната институция остава без ръководител засега. 

Действията на министерството по отношение на филхармонията тънат в мъгла. Миналото лято то обяви конкурс за редовен директор. До интервю бяха допуснати музикантите от оркестъра Владимир Джамбазов и Ивайло Христов и артистичния директор Светлина Терзиева-Ангелова, но събеседване така и не бе обявено, нито пък беше дадено обяснение. През декември 2014 г. за временен директор беше поканен Виктор Стоянов, който преди две седмици обяви, че се оттегля, защото се бил съгласил да заема поста само временно. Няма яснота какво следва. 

Коментари  

0 #2 skif 26-04-2016 19:03
Сред изискванията, които кандидатите трябва да покриват, е да притежават квалификационна степен „магистър". Изисква се професионален опит в областта на културата - минимум 5 години. Кандидатите трябва да притежават още управленска компетентност, способност за постигане на очаквани резултати, както и способност за планиране и организиране на дейността на филхармонията.
Цитиране
+1 #1 vasco beykov 26-04-2016 14:09
Как да науча какви са били критериите и кой е бил в комисията ? Мисля си,че след като Васко Костов и Любо Миролесков са изпълнявали ръководни функиции би трябвало по-лесно да се намери директор !!!
Цитиране
  • В ТЪРСЕНЕ НА ИСТИНАТА

    „Невидимата искра на Възраждането“

    Тази книга описва малко известни и изключително любопитни факти, нишката на разказа често минава граници и прескача в различни държави. Имена, известни ни от чуждата литература и история се оказват в неочаквани връзки с българи и няма никакво съмнение, че всички подеми, случили се в Европа и Азия са резонирали силно и у нас.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     
  • ГЕНИЙ

    Що за човек е бил Бетовен?

    Какъв е бил като човек? Защо оглушава и как композира след това? И коя е жената, станала известна като неговата "безсмъртна любима"? Разказваме за великия композитор по повод годишнината от рождението му.

  • ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕ

    Елин Пелин - "Напаст Божия"

    Бог не е милостив - не молете му се! Нека като жабите, кога им пресъхне блатото - да прокълнем и да умрем!

„Човек, който седи в кладенеца, вижда само парче от небето.“

Едгар Уолъс, английски писател, роден на 1 април преди 145 години

Анкета

В пандемията купувате ли книги онлайн?

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

Да останеш човек извън играта

Филмът „Извън играта“ е не е сълзлива история за опитите на един съкрушен човек да се пребори с алкохолната си зависимост и разпада на брака и семейството си.  Не е и приказка за трудния път към успеха със стоп кадър от извоювания заслужен  триумф.

„Живот на една гара“ –  анатомия на самотата и страха

Романът следва  модела на знаменити световни романи, решени като философски есета - притчи: „Процесът“ на Франц Кафка, „Чумата“ от Албер Камю, „Погнусата“ от Жан-Пол Сартр, пиесата „Носорозите“ на Йожен Йонеско.

„Останалото е пепел“ - драматична история с универсално звучене

 

Филм с такъв скромен бюджет – 300 000 лева,  все пак звучи автентично като визия.