След като стана ясно, че куклените театри в страната не могат да покрият нормата, поставена от Министерството на културата, в сряда правителството повиши с 50 стотинки дотацията да всеки продаден билет. 

Досега те получаваха субсидия от 2.50 лв. за всеки лев приходи от продажба на билети, колкото е помощта и само за драматичните продукции. Сега тази сума се повишава на 3 лв. За останалите представления няма промяна - по 2,50 лв. за 1 лв. приходи. Всичко това е отчетено като голяма реформа. 

"Новият начин на изчисление на полагащата се субсидия - на базата на реално реализирани приходи от продажба на билети, беше въведен от средата на 2015 г. Чрез него бяха преодолени някои от установените слабости във финансирането на държавните културни институти от сценичните изкуства, създадоха се условия за пълна прозрачност при определяне размера на субсидията и се създадоха условия за навременен контрол върху дейността и финансовите резултати на институтите", пише в съобщението на правителствения пресцентър. Уточнява се, че се очаква "по-голямо многообразие на предлаганите продукти, усъвършенстване на мениджмънта и увеличаване на броя на зрителите".

Истината е, че прословутата реформа във финансирането на театрите ги докара до фалит, а при счетоводното отчитане на миналата година част от тях бяха заплашени със закриване. Тогава министерството на културата беше засипано с декларации колко абсурдна е методиката на финансиране и колко дискриминирани са провинциалните театри, които получават по-ниска субсидия от столичните. В некултурните времена, в които живеем, съсипването на малкото културни средища извън София е безобразие. От Врачанския театър обясниха, че за да са на печалба, трябва да вдигнат билета на 250 лв.  

С постановлението си от сряда правителството е създало и нов субект - "Театрално-музикални продуцентски центрове", които ще получават по 6 лв. за 1 лв. реализиран музикален продукт и по 2,50 лв. за 1 лв. приходи от стандартна пиеса. Това очевидно е спасяване на пожара с оперетата в София и операта в Стара Загора, които доскоро също бяха заплашени да се превърнат в открити сцени, тоест разпуснати.

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • БЕЛЕЗНИЦИ

    Седем години затвор за две страници текст

    В знак на солидарност с журналистката и редакторка в "Радио Свобода", обвинена в тероризъм, Светлана Прокопиева много руски медии днес препечатаха този текст.

     
  • НОВА КНИГА

    „Невидимата искра на Възраждането“

    Тази книга описва малко известни и изключително любопитни факти, нишката на разказа често минава граници и прескача в различни държави. Имена, известни ни от чуждата литература и история се оказват в неочаквани връзки с българи и няма никакво съмнение, че всички подеми, случили се в Европа и Азия са резонирали силно и у нас.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     

„Отказах се от опитите си да бъда перфектна. Има много по-важни неща.”

Ан Хатауей, американска актриса, родена на 12 ноември преди 37 години

Анкета

Одобрявате ли Нобеловите награди на Олга Токарчук и Петер Хандке?

Да - 61.5%
Не - 11.5%
На Токарчук – да, на Хандке – не. - 23.1%

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

Как Ндрангета източва еврофондовете

Дори в ЕС може да се каже, че вече въпросът не е „Дали организираната престъпност е във властта, а Колко власт тя притежава...” А какво да кажем за Западните Балкани? Ами за по-малко демократичните и дори несъвсем-демократични държави?

"АПАРТ" -  театрална култура и човещина

Драматургично текстовете са подбрани чудесно от Людмила Сланева. Подобни текстове са огромен риск, защото можеш лесно и неусетно да минеш в нещо като рецитал или емоционален шантаж, което веднага би се усетило от публиката. 

Завръщане към корените на сагата

Камерън създава завладяващ, емоционално наситен, стегнат , суперзрелищен спектакъл, с ясни послания – трябва да се борим за съдбата си и да надделеем над амбициите на машините.