Последният спектакъл за сезона на балета „Лешникотрошачката” беше изпратен с бурни и продължителни аплодисменти от публиката на Софийската опера и балет тази вечер. Блестяща в ролята на Маша беше солистката Боряна Петрова, в ролята на принца й партнира Емил Йорданов. 

Петрова летеше на сцената – изключително ефирна балерина, създадена за балетите на Пьотр Илич Чайковски и изваяна в школата „Ваганова” в Петербург. Тя е сред малкото актриси в България, владееща отлично техниката на руския класически балет и благодарение на класата си вече изигра много пъти Маша, както и главните роли в „Копелия”, „Дон Кихот”, а след броени дни и „Спящата красавица” – роля, в която, за жалост, не я видяхме в София, но пък ще дебютира в операта в Бари на 14 февруари. 

„Лешникотрошачката” е сред най-красивите балети на Чайковски и хореографа Мариус Петипа и е характерен с ярките си второстепенни  солови роли, в които изпъкнаха Катерина Петрова, Цецо Иванов, Вихра Маджарова, Памела Пандова и още обещаващи артисти. Кирил Иванов беше убедителен като вълшебника Дроселмайер. Диригентът Борис Спасов и оркестърът показаха обичайната си класа.

Залата на операта беше пълна с международна публика и много деца, а на финала зад кулисите лично бившият цар и бивш премиер Симеон Сакскобургготски и съпругата му Маргарита поздравиха солистите и застанаха до Боряна Петрова и Емил Йорданов, за да се снимат с трупата на балета. Сакскобургготски поздрави изпълнителите за изключителното представление и сподели вълнението си от добрия спектакъл. 

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • В ТЪРСЕНЕ НА ИСТИНАТА

    „Невидимата искра на Възраждането“

    Тази книга описва малко известни и изключително любопитни факти, нишката на разказа често минава граници и прескача в различни държави. Имена, известни ни от чуждата литература и история се оказват в неочаквани връзки с българи и няма никакво съмнение, че всички подеми, случили се в Европа и Азия са резонирали силно и у нас.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     

„Всичко, което приема гигантска форма, впечатлява глупавия.”

Ерих Кестнер, германски писател, роден на 23 февруари преди 121 години

Анкета

Гледате ли българско кино?

Да, с удоволствие - 32.3%
Да, с познавателна цел - 19.4%
Не, слабо е - 45.2%

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

По следите на разработката „Ятаган“

Добре е да се разделяме с миналото си, смеейки се, но, когато то не си е отишло и е все още стряскащо настояще? Да се шегуваме или да плачем?

Лицемерно е личният мотив да се представя за принципна битка

Документалният сериал „Путин, Русия и Западът“ се занимава с първото десетилетие от управлението на руския президент Владимир Путин, с ранните симптоми на неговата „епоха на стабилността“, с измазването на фасадата на „суверенната демокрация“.

"Посмъртна изповед" е антибиотик срещу носталгията по тоталитарното общество

Преживяното от Денчо Знеполски е разказано така, както нормалният човек просто не може да си го представи и в най-развинтеното свое въображение.