Последният спектакъл за сезона на балета „Лешникотрошачката” беше изпратен с бурни и продължителни аплодисменти от публиката на Софийската опера и балет тази вечер. Блестяща в ролята на Маша беше солистката Боряна Петрова, в ролята на принца й партнира Емил Йорданов. 

Петрова летеше на сцената – изключително ефирна балерина, създадена за балетите на Пьотр Илич Чайковски и изваяна в школата „Ваганова” в Петербург. Тя е сред малкото актриси в България, владееща отлично техниката на руския класически балет и благодарение на класата си вече изигра много пъти Маша, както и главните роли в „Копелия”, „Дон Кихот”, а след броени дни и „Спящата красавица” – роля, в която, за жалост, не я видяхме в София, но пък ще дебютира в операта в Бари на 14 февруари. 

„Лешникотрошачката” е сред най-красивите балети на Чайковски и хореографа Мариус Петипа и е характерен с ярките си второстепенни  солови роли, в които изпъкнаха Катерина Петрова, Цецо Иванов, Вихра Маджарова, Памела Пандова и още обещаващи артисти. Кирил Иванов беше убедителен като вълшебника Дроселмайер. Диригентът Борис Спасов и оркестърът показаха обичайната си класа.

Залата на операта беше пълна с международна публика и много деца, а на финала зад кулисите лично бившият цар и бивш премиер Симеон Сакскобургготски и съпругата му Маргарита поздравиха солистите и застанаха до Боряна Петрова и Емил Йорданов, за да се снимат с трупата на балета. Сакскобургготски поздрави изпълнителите за изключителното представление и сподели вълнението си от добрия спектакъл. 

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ДИАГНОЗА

    България се изолира културно от Европа и света

    „Държавата и правителството успешно не забелязват болните проблеми, свързани с деградацията на европейските и национални ценности. Патриотизмът е подменен от агресивен и повърхностен национал-популизъм“, категорични са основателите на движение „Реформи в културата“.

     
  • IN MEMORIAM

    Кристиан Таков - "Времето е особено"

    Думи на доц. Кристиан Таков - преподавател по право в Софийския университет, автор на книги, защитник на правото, към абсолвенти юристи. 

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     

„Бира, камиони и религия сега се продават навсякъде по света по една и съща схема.“

Карлос Сантана, виртуозен китарист, роден на 20 юли преди 71 години

Анкета

Вреден ли е медийният закон на Пеевски?

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

"Първичното чувство за невинност" от Дана Григорча (ревю)

Дана Григорча има неоспорим талант да разказва истории, очевидно знае стотици, и то автентични, и ги разказва с носталгия, която българите отлично познаваме. 

"Виктория и Абдул" на Стивън Фриърс (ревю)

Джуди Денч изнася филма на раменете си. Всеки неин едър план е уникален - тази актриса владее всяко мускулче на лицето си, тя може да играе дори само с очи, само с бръчките си дори.

За новите стихове на Георги Константинов

Ценителите на поетичното слово у нас го обикнаха още при дебюта му в края на 60-те години с „Една усмивка ми е столица” и „Неграмотно сърце”.

Роман за Добри Войников

„Студени гнезда“  е изпълнила предназначението си – да припомни заслугите на една значима личност, да подложи на проверка нашата памет и патриотични чувства и да ни напомни деликатно, че съдбата ни е такава, каквато сами си я изковем.

За „Соло“ без гняв, но с разочарование

Основният виновник за получения резултат е продуцентът Катлийн Кенеди, силният човек в „Дисни“, сменила безцеремонно Крис Милър и Фил Лорд и сметнала, че тандемът Каздан  - Хауърд ще е по-успешен и рентабилен.