С шедьовъра на Джузепе Верди „Риголето” Софийската опера започва новата година. Представлението ще се състои на 23 януари от 19 ч. Диригент е Григор Паликаров, а режисьор – Пламен Карталов.

Ролята на Риголето изпълнява баритонът Карлос Алмагер, който гостува за трети път на сцената на столичната опера. Известният певец е роден в Мексико Сити. пял на сцени в Германия, Белгия, Испания, Италия, Япония, Мексико, Гърция, Румъния, България, Австралия, Швейцария, Виена, Китай, Ню Йорк, Израел, Лондон, Чили, САЩ, Холандия, Франция. С голям успех изпълнява прочутата роля за драматичен баритон – Андре Шение, както и от оперите „Момичето от Златния Запад“, „Атила“, „Набуко“, „Отело“, „Тоска“, „Симон Боканегра“, „Макбет“, „Риголето“, „Трубадур“, „Палячи“, „Луиза Милер“, „Бал с маски“, „Аида“, „Силата на съдбата“.

Ето и другите роли и изпълнители: Херцогът на Мантуа – Даниел Дамянов; Джилда – Ирина Жекова; Спарафучиле – Светозар Рангелов; Мадалена – Благовестта Мекки-Цветкова; Джована - Румяна Петрова; Граф Монтероне – Димитър Станчев; Маруло – Атанас Младенов; Борса – Пламен Папазиков; Граф Чепрано – Стоил Георгиев; Графиня Чепрано – Силвана Пръвчева; Паж – Надя Колева; Офицер – Георги Дуков.

„РИГОЛЕТО” е в 3 действия, италианското либрето е на Франческо Мария Пиаве. Действието се развива в Мантуа, Италия, през XVI в.Световната премиера на операта е в театър „Ла Фениче”, Венеция, на 11 март 1858 г. Английската премиера е на 14 май 1853 г. в „Ковънт Гардън”, а в САЩ – на 19 февруари 1855 г. в Нюйоркската музикална академия. Представена е на откриването на Суецки канал през 1869 г., въпреки широко разпространеното мнение, че специално за това събитие Верди пише операта си „Аида”. В България „Риголето“ е поставена 62 години след първото ѝ представяне пред публика – през 1920 г., под диригентството на М. М. Златин и режисурата на И. Иванцов.

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ПАРОДИЯ

    "Жив е все още"

    На една страна евро банкноти,

    на друга метнал пищов злодеят

    и там, на пода, дамски кюлоти

    издайно в мрака едва белеят.

  • В ТЪРСЕНЕ НА ИСТИНАТА

    „Невидимата искра на Възраждането“

    Тази книга описва малко известни и изключително любопитни факти, нишката на разказа често минава граници и прескача в различни държави. Имена, известни ни от чуждата литература и история се оказват в неочаквани връзки с българи и няма никакво съмнение, че всички подеми, случили се в Европа и Азия са резонирали силно и у нас.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     
  • ГЕНИЙ

    Що за човек е бил Бетовен?

    Какъв е бил като човек? Защо оглушава и как композира след това? И коя е жената, станала известна като неговата "безсмъртна любима"? Разказваме за великия композитор по повод годишнината от рождението му.

"Не мога да слушам продължително Вагнер. Обзема ме желание да превзема Полша."

Уди Алън, американски режисьор, сценарист, актьор и музикант, роден на 1 декември преди 85 години

Анкета

Трябва ли хората на изкуството да имат гражданска позиция?

Да, защото те са елитът на обществото - 93.8%
Не, да се занимават само с изкуство - 0%
Не мога да преценя - 0%

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

„Пепел върху слънцето“ е важен и необходим филм

Направен с вкус и необходимата професионална зрелост, той поставя важни и значими проблеми, които не ни оставят безразлични.

„Тенет“ и Нолан

 

Филмът връща чистата емоция на публиката, предлага й качествено зрелище, а самият зрител се отблагодарява с това, че отново се насочва към салона.

Дори и да сме от глина, трябва да съхраним човешкото в себе си

 

Като Достоевски и Добромир Байчев вярва в благородните начинания, търси човека и в най-големия злодей.