SKIF

Разходка зад кулисите, в гримьорните и във VIP ложата сред костюми и портрети на звезди, а за финал – предпремиерно представление на операта „Атила” от Джузепе Верди. В Нощта на театрите екип на skif.bg беше в кухнята на Софийската опера и балет и аплодира прекрасните изпълнения на сцената и извън нея. 

Посланиците на операта – солистката в балета Боряна Петрова (която вече се утвърди в главните роли в балетите „Лешникотрошачката”, „Дон Кихот” и „Копелия” и блести с класическата си игра, шлифована в прочутата академия „Ваганова” в Санкт Петербург) и тенорът Даниел Острецов, цял ден правиха турове с желаещите да надникнат в гримьорни, репетиционни зали, гардероби, ложи. По тайните стълбички на лабиринта на сградата посетителите видяха фотоизложба, запечатала мигове от звездни постановки, оперни и балетни костюми на Гена Димитрова и прими от балета, както и демонстрация как се поставя театрален грим. Огледаха се в огледалата в балетните зали, видяха палците и пачките на балерините.

На финала беше музиката на Верди – както винаги искряща като шампанско, мелодична, жива и неостаряваща. Около 150 зрители чуха блестящото сопрано Баясгалан Дашням - откритие на незабравимата Гена Димитрова. Монголската оперна прима изпълни ролята на принцеса Одабела в „Атила” – една от ранните, но много характерни опери на италианския маестро. Тя е идеална за първи стъпки на деца в операта, но за жалост подрастващите в залата бяха точно двама на брой. 

Венцеслав Анастасов беше отличен Ецио, а тенорът Даниел Дамянов блесна като Форесто. Светозар Рангелов като Атила беше без грешка на сцената отпред, но заради особеното сценографско и режисьорско решение глъхнеше върху подиума в задната й част, където героят му беше поставен неведнъж. 

Публиката оцени по достойнство завладяващите партии (особено въздействаща бе съвместната на Одабела, Форесто и Ецио) и всеотдайното свирене на оркестъра под диригенството на Велизар Генчев. 

„Българският Бродуей” също привлече публика тази вечер, видя skif.bg. Млади и възрастни напълниха Театъра на народната армия, сцените на „Сълза и смях” и „Славянска беседа”. За жалост повечето театри не направиха големи отстъпки на билетите и така не дадоха шанс на пенсионери и хора с ниски доходи да се насладят на изкуството на Мелпомена. Училищата също не се възползваха от все пак обявените намаления да напълнят салоните. Учениците бяха големият отсъстващ от тази Нощ на театрите – нещо, за което ще съжаляваме някой ден. 

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ДИАГНОЗА

    България се изолира културно от Европа и света

    „Държавата и правителството успешно не забелязват болните проблеми, свързани с деградацията на европейските и национални ценности. Патриотизмът е подменен от агресивен и повърхностен национал-популизъм“, категорични са основателите на движение „Реформи в културата“.

     
  • IN MEMORIAM

    Кристиан Таков - "Времето е особено"

    Думи на доц. Кристиан Таков - преподавател по право в Софийския университет, автор на книги, защитник на правото, към абсолвенти юристи. 

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     

„Бира, камиони и религия сега се продават навсякъде по света по една и съща схема.“

Карлос Сантана, виртуозен китарист, роден на 20 юли преди 71 години

Анкета

Вреден ли е медийният закон на Пеевски?

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

"Първичното чувство за невинност" от Дана Григорча (ревю)

Дана Григорча има неоспорим талант да разказва истории, очевидно знае стотици, и то автентични, и ги разказва с носталгия, която българите отлично познаваме. 

"Виктория и Абдул" на Стивън Фриърс (ревю)

Джуди Денч изнася филма на раменете си. Всеки неин едър план е уникален - тази актриса владее всяко мускулче на лицето си, тя може да играе дори само с очи, само с бръчките си дори.

За новите стихове на Георги Константинов

Ценителите на поетичното слово у нас го обикнаха още при дебюта му в края на 60-те години с „Една усмивка ми е столица” и „Неграмотно сърце”.

Роман за Добри Войников

„Студени гнезда“  е изпълнила предназначението си – да припомни заслугите на една значима личност, да подложи на проверка нашата памет и патриотични чувства и да ни напомни деликатно, че съдбата ни е такава, каквато сами си я изковем.

За „Соло“ без гняв, но с разочарование

Основният виновник за получения резултат е продуцентът Катлийн Кенеди, силният човек в „Дисни“, сменила безцеремонно Крис Милър и Фил Лорд и сметнала, че тандемът Каздан  - Хауърд ще е по-успешен и рентабилен.