Комисията за конфликт на интереси не е открила частен интерес на директора на Държавния сатиричен театър "Алеко Константинов" - Здравко Митков, съобщи в. "Сега" . 

В анонимен сигнал се твърди, че с назначаването си през 2013 г. Митков е свалил от репертоар пиесата "Онова нещо" на Христо Бойчев, за да отвори репертоарно пространство за своите "Волпоне" и "Дон Жуан от Сохо". И още - че за да мотивира финансово спирането на пиесата, предоставил фалшив отчет за второто тримесечие на 2014 г., като в същото време дал вярната информация в Министерство на културата, за да получи държавната субсидия за нея.

На изслушване пред комисията Митков е обяснил, че "Дон Жуан от Сохо" е постановка, която е направена по покана на предишния директор. По отношение на останалите постановки събрал разширен състав на Дирекционния съвет, за да избегне всякакъв субективизъм при взимането на решенията, и преценили, не само по финансови, но и по естетически показатели, кои заглавия да бъдат извадени от репертоарния афиш. Митков заявил още, че според вътрешните правила на Министерството на културата има право да работи като режисьор в театъра, на който е директор, и да прави две постановки в календарната година, като договорът му се сключва лично с министъра на културата.

По отношение на твърденията за предоставяне на фалшив отчет заявил, че е налице фактологическа грешка в размер на 58 лв. Тя била открита своевременно и в официалния отчет до Министерство на културата е подадена вярната информация.

След проверка на платените авторски права комисията е заключила, че директорът не е действал в частен интерес, тъй като не е определял еднолично кои постановки да отпаднат и кои да останат в репертоарния афиш. Не било налице създаване на привилегировано положение за "Дон Жуан от Сохо" и "Волпоне", тъй като в репертоарния афиш на театъра са оставени и множество постановки, на които Митков не е режисьор. Освен това не му били изплащани суми за авторски права, от което следвало, че няма материална облага.

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

„Не ща да остарявам. Мразя старостта. Болестите. Грижите. Тревогите...“

Апостол Карамитев, роден на 17 октомври преди 94 години

Анкета

Приключен ли е случаят с проф. Владко Мурдаров, уличен от Съюза на преводачите в плагиатство?

"Виктория и Абдул" на Стивън Фриърс (ревю)

Джуди Денч изнася филма на раменете си. Всеки неин едър план е уникален - тази актриса владее всяко мускулче на лицето си, тя може да играе дори само с очи, само с бръчките си дори.

"От Калифорния до Стълпище – историята на един емигрант" от Любен Рабчев (ревю)

На места нешлифована, историята печели с ясните си послания и с неуморимото желание на автора да предизвика апатичните българи, оставили се да ги носи течението.

„Държавата срещу Фриц Бауер“ на Ларс Крауме (ревю)

Разбиването на един исторически мит, изваждането на светло на личността на Фриц Бауер, съпротивата срещу демократизацията на Германия правят необикновен този филм.

Филм за оцеляването и запазването на човешкото достойнство

„Първо убиха баща ми“ е коректно и майсторски направена лента. Този епос няма да бъде касов бестселър, но ще остане като знак за творческата зрялост на  Анджелина Джоли.

„Блейд Рънър 2049“ - достойно продължение  на оригинала 

До голяма степен Райън Гослинг изнася храбро шоуто на гърба си - до срещата си с Харисън Форд.

„Земя на сенки“ от Елизабет Костова – амбициозен замисъл, неоригинална трактовка

Ценя усилието на Елизабет Костова да направи достояние на света сложната и обременена съдба на българския интелектуалец в годините на соца, но за съжаление усилието й има скромен коефициент на полезното действие, тъй като разорава самоуверено и отривисто една вече отдавна експлоатирана тема.