Комисията за конфликт на интереси не е открила частен интерес на директора на Държавния сатиричен театър "Алеко Константинов" - Здравко Митков, съобщи в. "Сега" . 

В анонимен сигнал се твърди, че с назначаването си през 2013 г. Митков е свалил от репертоар пиесата "Онова нещо" на Христо Бойчев, за да отвори репертоарно пространство за своите "Волпоне" и "Дон Жуан от Сохо". И още - че за да мотивира финансово спирането на пиесата, предоставил фалшив отчет за второто тримесечие на 2014 г., като в същото време дал вярната информация в Министерство на културата, за да получи държавната субсидия за нея.

На изслушване пред комисията Митков е обяснил, че "Дон Жуан от Сохо" е постановка, която е направена по покана на предишния директор. По отношение на останалите постановки събрал разширен състав на Дирекционния съвет, за да избегне всякакъв субективизъм при взимането на решенията, и преценили, не само по финансови, но и по естетически показатели, кои заглавия да бъдат извадени от репертоарния афиш. Митков заявил още, че според вътрешните правила на Министерството на културата има право да работи като режисьор в театъра, на който е директор, и да прави две постановки в календарната година, като договорът му се сключва лично с министъра на културата.

По отношение на твърденията за предоставяне на фалшив отчет заявил, че е налице фактологическа грешка в размер на 58 лв. Тя била открита своевременно и в официалния отчет до Министерство на културата е подадена вярната информация.

След проверка на платените авторски права комисията е заключила, че директорът не е действал в частен интерес, тъй като не е определял еднолично кои постановки да отпаднат и кои да останат в репертоарния афиш. Не било налице създаване на привилегировано положение за "Дон Жуан от Сохо" и "Волпоне", тъй като в репертоарния афиш на театъра са оставени и множество постановки, на които Митков не е режисьор. Освен това не му били изплащани суми за авторски права, от което следвало, че няма материална облага.

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

  • ПОРТРЕТ

    Почит за Стефан Данаилов 

    Гледайки днес превъплъщенията му сме наясно, че дори и най-баналните, най-екзалтираните и конюнктурните са ценни именно като част от неговата биография.

„Животът е толкова прелестно заклинание, че всеки търси начин да го развали.“

Емили Дикинсън, американска поетеса, родена на 10 декември преди 187 години

Анкета

Харесвате ли книгите на Дан Браун и филмите по тях?

"Първичното чувство за невинност" от Дана Григорча (ревю)

Дана Григорча има неоспорим талант да разказва истории, очевидно знае стотици, и то автентични, и ги разказва с носталгия, която българите отлично познаваме. 

"Виктория и Абдул" на Стивън Фриърс (ревю)

Джуди Денч изнася филма на раменете си. Всеки неин едър план е уникален - тази актриса владее всяко мускулче на лицето си, тя може да играе дори само с очи, само с бръчките си дори.

"От Калифорния до Стълпище – историята на един емигрант" от Любен Рабчев (ревю)

На места нешлифована, историята печели с ясните си послания и с неуморимото желание на автора да предизвика апатичните българи, оставили се да ги носи течението.

"Идеал" или "Турбо"

"Дъвка за балончета" пита какво се е случило с децата на 80-те и техните мечти.

Страстта като невъзможност за щастие

50 години от екранизирането на  "Анна Каренина" от Александър Захри. Изпълнението на Татяна Самойлова се нарежда сред световните образци на тази роля за всички времена.

Рафаел – необходимата невинна жертва

„Рафаел“ е важна и значима книга в творческата биография на Леа Коен.