Комисията за конфликт на интереси не е открила частен интерес на директора на Държавния сатиричен театър "Алеко Константинов" - Здравко Митков, съобщи в. "Сега" . 

В анонимен сигнал се твърди, че с назначаването си през 2013 г. Митков е свалил от репертоар пиесата "Онова нещо" на Христо Бойчев, за да отвори репертоарно пространство за своите "Волпоне" и "Дон Жуан от Сохо". И още - че за да мотивира финансово спирането на пиесата, предоставил фалшив отчет за второто тримесечие на 2014 г., като в същото време дал вярната информация в Министерство на културата, за да получи държавната субсидия за нея.

На изслушване пред комисията Митков е обяснил, че "Дон Жуан от Сохо" е постановка, която е направена по покана на предишния директор. По отношение на останалите постановки събрал разширен състав на Дирекционния съвет, за да избегне всякакъв субективизъм при взимането на решенията, и преценили, не само по финансови, но и по естетически показатели, кои заглавия да бъдат извадени от репертоарния афиш. Митков заявил още, че според вътрешните правила на Министерството на културата има право да работи като режисьор в театъра, на който е директор, и да прави две постановки в календарната година, като договорът му се сключва лично с министъра на културата.

По отношение на твърденията за предоставяне на фалшив отчет заявил, че е налице фактологическа грешка в размер на 58 лв. Тя била открита своевременно и в официалния отчет до Министерство на културата е подадена вярната информация.

След проверка на платените авторски права комисията е заключила, че директорът не е действал в частен интерес, тъй като не е определял еднолично кои постановки да отпаднат и кои да останат в репертоарния афиш. Не било налице създаване на привилегировано положение за "Дон Жуан от Сохо" и "Волпоне", тъй като в репертоарния афиш на театъра са оставени и множество постановки, на които Митков не е режисьор. Освен това не му били изплащани суми за авторски права, от което следвало, че няма материална облага.

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ПАРОДИЯ

    "Жив е все още"

    На една страна евро банкноти,

    на друга метнал пищов злодеят

    и там, на пода, дамски кюлоти

    издайно в мрака едва белеят.

  • В ТЪРСЕНЕ НА ИСТИНАТА

    „Невидимата искра на Възраждането“

    Тази книга описва малко известни и изключително любопитни факти, нишката на разказа често минава граници и прескача в различни държави. Имена, известни ни от чуждата литература и история се оказват в неочаквани връзки с българи и няма никакво съмнение, че всички подеми, случили се в Европа и Азия са резонирали силно и у нас.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     
  • ГЕНИЙ

    Що за човек е бил Бетовен?

    Какъв е бил като човек? Защо оглушава и как композира след това? И коя е жената, станала известна като неговата "безсмъртна любима"? Разказваме за великия композитор по повод годишнината от рождението му.

„В областта на импровизацията музиката принадлежи на циганите. Без тях тя няма силата да съществува.“

Ференц Лист, унгарски пианист и композитор, роден на 22 октомври преди 209 години

Анкета

Трябва ли хората на изкуството да имат гражданска позиция?

Да, защото те са елитът на обществото - 93.8%
Не, да се занимават само с изкуство - 0%
Не мога да преценя - 0%

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

„Тенет“ и Нолан

 

Филмът връща чистата емоция на публиката, предлага й качествено зрелище, а самият зрител се отблагодарява с това, че отново се насочва към салона.

Дори и да сме от глина, трябва да съхраним човешкото в себе си

 

Като Достоевски и Добромир Байчев вярва в благородните начинания, търси човека и в най-големия злодей.

"Мисия „Грейхаунд“ не е на нивото на „Спасяването на редник Райън“ и „Подводницата"

 

Ако го нямаше Том Ханкс, продукцията просто щеше да бъде съвсем друга, с коренно различно звучене.