Промените в интериора на Опера Гарние в Париж доведе до обществено недоволство, съобщи classicfm.bg. Идеята за преустройство на залата срещна несъгласието и на някои френски медии, любители на оперното изкуство и Френската академия за изящни изкуства. 

Според плановете на ръководството на операта, промените целят да има повече места за публиката в залата, като се премахнат преградите между обособените сепарета на балконите. Несъгласните с тази трансформация създадоха Комитет „Гарние“ и инициираха петиция, защото смятат, че шедьовъра на архитекта Шарл Гарние - проектирал сградата, носеща неговото име, ще бъде „обезобразен“. Според журналистите от „Forum Opera“, един от водещите сайтове за опера във Франция, „преместването на преградите изменя философията на Гарние“. Ето какво споделя за Deutsche Welle журналистът Силвен Форт: 

„За да създаде атмосфера на интимност в такава голяма зала, Гарние е решил да „фрагментира“ светлината, като обособи ложи с преградни стени. По този начин той получава специфичен „ритъм“ чрез смесването на светлината със сянката"

И тъй като работите по преустройството вече са започнали, Форт смята, че „светлинните ефекти напълно са загубили своята тайнственост и твърде специалната атмосфера, създадена от Гарние, е изчезнала“. 

Според Френската академия за изящни изкуства, става дума за проект, който „трябва да бъде захвърлен“, а ръководството на операта твърди, че направените изменения все пак не са окончателни и преградите са „подвижни“, за да се създаде пространство за 30 допълнителни места. Петицията, наречена „НE на обезобразяването на Пале Гарние“, е адресирана до Стефан Лиснер, директора на Парижката опера, и вече е подписана от над 3000 души.

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • В ТЪРСЕНЕ НА ИСТИНАТА

    „Невидимата искра на Възраждането“

    Тази книга описва малко известни и изключително любопитни факти, нишката на разказа често минава граници и прескача в различни държави. Имена, известни ни от чуждата литература и история се оказват в неочаквани връзки с българи и няма никакво съмнение, че всички подеми, случили се в Европа и Азия са резонирали силно и у нас.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     
  • ГЕНИЙ

    Що за човек е бил Бетовен?

    Какъв е бил като човек? Защо оглушава и как композира след това? И коя е жената, станала известна като неговата "безсмъртна любима"? Разказваме за великия композитор по повод годишнината от рождението му.

  • ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕ

    Елин Пелин - "Напаст Божия"

    Бог не е милостив - не молете му се! Нека като жабите, кога им пресъхне блатото - да прокълнем и да умрем!

„В живота, както и в изкуството, аз мога да се справя със себе си и без Господ Бог. Но не мога да съществувам - аз, страдащият човек - без нещо по-голямо от мен, нещо, което изпълва целия ми живот - без творческата сила.“

Ван Гог, холандски художник, роден на 30 март преди 167 години

Анкета

В пандемията купувате ли книги онлайн?

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

„Живот на една гара“ –  анатомия на самотата и страха

Романът следва  модела на знаменити световни романи, решени като философски есета - притчи: „Процесът“ на Франц Кафка, „Чумата“ от Албер Камю, „Погнусата“ от Жан-Пол Сартр, пиесата „Носорозите“ на Йожен Йонеско.

„Останалото е пепел“ - драматична история с универсално звучене

 

Филм с такъв скромен бюджет – 300 000 лева,  все пак звучи автентично като визия.

По следите на разработката „Ятаган“

Добре е да се разделяме с миналото си, смеейки се, но, когато то не си е отишло и е все още стряскащо настояще? Да се шегуваме или да плачем?