„Пето измерение“ е темата на тазгодишното издание на АСТ Фестивал за свободен театър. От 2011 г. събитието е форум за независими театрални и танцови продукции. 

В последните пет години фестивалът акцентира върху нуждата от развитие и разпознаваемост на свободната професионална сцена в България и нейния облик в световен мащаб. Тазгодишното издание има за цел да обобщи постигнатото досега, като се фокусира върху продукцията от края на 2014 и 2015 г., а също и като представи това, което предстои в сферата на независимите изкуства. Интензивната програма на четирите дни на фестивала включва както представления, така и дневни артистични събития, образователна и музикална програма, както и Open space формат с чуждестранни гости и лектори. След успешното домакинство на Есенната среща на IETM в София точно преди година, петото издание на АСТ Фестивал запазва мисията си да представя, обединява и развива свободната изпълнителска сцена в страната. 

Жури в състав театралният изследовател Мира Тодорова, кураторът Владия Михайлова и драматургът Георги Тенев избра осем представления, които ще оформят основната програма на АСТ Фестивал за свободен театър между 19 и 22 ноември 2015 г. 

Фестивалът ще открие премиерата на „Математика на сърцето“ на Сдружение „По действителен случай“. „Дзен игра“ на хореографа Живко Желязков е другото премиерно заглавие.

Към „Петото измерение“ на АСТ Фестивал за свободен театър ще се присъединят още два съвсем нови спектакъла, които за пръв път ще се играят през месец октомври - „Да купиш история” с режисьор Борис Зафиров и представлението на Стефани Ханджийска “TheTimeStopper”. 

Представителната извадка за работата на независимата сцена през последната година е обобщена в четири спектакъла: Международният проект или „театралният наръчник за (разочаровани) принцеси на три езика“, режисиран от Гергана Димитрова -  „Пепеляшки ООД”, документалното представление с режисьор Неда Соколовска - „Установено при огледа”, „Филоктет“ по Хайнер Мюлер на Весела Василева и “Balkan Dance Reality Show”, създаден от четирима изпълнители от България, Хърватия и Германия (Ива Свещарова, Вили Прагер, Соня Преград и Розе Берман). 

Представленията ще се играят в ДНК – пространство за съвременен танц и пърформанс, Derida Dance Center, Център за култура и дебат „Червената къща“ и Гьоте институт – София. 

Основен организатор на фестивала е Асоциация за свободен театър (АСТ), която обединява над 60 организации и професионални артисти на свободна практика в сферата на изпълнителските изкуства. Сред целите на асоциацията са да подпомага, изследва и обогатява свободната театрална и танцова сцена в страната, да отстоява правото на по-добри условия за работа на принципа на свободната инициатива и проектното начало, да насърчава разнообразни артистични практики, да развива нови аудитории, да въвлича българската свободна сцена в процесите на европейското културно поле и да я представя активно в международен контекст. В логиката на тези идеи е и активното намерение от следващата година артистичната програма на АСТ Фестивал за свободен театър да съдържа сериозно международно участие.  

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • В ТЪРСЕНЕ НА ИСТИНАТА

    „Невидимата искра на Възраждането“

    Тази книга описва малко известни и изключително любопитни факти, нишката на разказа често минава граници и прескача в различни държави. Имена, известни ни от чуждата литература и история се оказват в неочаквани връзки с българи и няма никакво съмнение, че всички подеми, случили се в Европа и Азия са резонирали силно и у нас.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     
  • ГЕНИЙ

    Що за човек е бил Бетовен?

    Какъв е бил като човек? Защо оглушава и как композира след това? И коя е жената, станала известна като неговата "безсмъртна любима"? Разказваме за великия композитор по повод годишнината от рождението му.

  • ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕ

    Елин Пелин - "Напаст Божия"

    Бог не е милостив - не молете му се! Нека като жабите, кога им пресъхне блатото - да прокълнем и да умрем!

„В живота, както и в изкуството, аз мога да се справя със себе си и без Господ Бог. Но не мога да съществувам - аз, страдащият човек - без нещо по-голямо от мен, нещо, което изпълва целия ми живот - без творческата сила.“

Ван Гог, холандски художник, роден на 30 март преди 167 години

Анкета

В пандемията купувате ли книги онлайн?

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

„Живот на една гара“ –  анатомия на самотата и страха

Романът следва  модела на знаменити световни романи, решени като философски есета - притчи: „Процесът“ на Франц Кафка, „Чумата“ от Албер Камю, „Погнусата“ от Жан-Пол Сартр, пиесата „Носорозите“ на Йожен Йонеско.

„Останалото е пепел“ - драматична история с универсално звучене

 

Филм с такъв скромен бюджет – 300 000 лева,  все пак звучи автентично като визия.

По следите на разработката „Ятаган“

Добре е да се разделяме с миналото си, смеейки се, но, когато то не си е отишло и е все още стряскащо настояще? Да се шегуваме или да плачем?