На 21 и 22 октомври от 19.00 ч Старозагорската опера ще представи шедьоврите „Севилският бръснар" от Росини и „Сватбата на Фигаро" от Моцарт (гостуване на Бургаската опера), съобщи dariknews.bg.

Двете музикални комедии са написани по пиесите на френския драматург Пиер дьо Бомарше. Те са представени в навечерието на Великата френска революция през 1784 г. и заради критиките към френския кралски двор авторът е хвърлен в затвора. Париж се развълнувал от кралския произвол и след пет дни Бомарше бил освободен. Наполеон нарича „Безумният ден, или Сватбата на Фигаро” - „първо действие на Френската революция”. По-късно Джоакино Росини и Волфган Амадеус Моцарт избират историите за шеговития севилски бръснар, който не зачита властта, за либрето на незабравимите си опери. Лоренцо да Понте преработва текста за „Сватбата на Фигаро”, а Чезаре Стербини – „Севилският бръснар”. 

„Севилският бръснар” е нова версия на италианския режисьор Игнацио Окипинти - свеж и модерен прочит на познатото заглавие. В главните роли ще влязат Иван Кабамитов – Фигаро, Николай Моцов - граф Алмавива, Десислава Стефанова - Розина, Пламен Кумпиков -  дон Базилио, Евгений Арабаджиев - доктор Бартоло, Нели Нечева - Берта и др. Диригент ще е Андрея Тарантино от Италия, диригент на хора - Младен Станев, концертмайстор - Паулина Колева.

В гастрола на Бургаската опера Фигаро ще е Делян Славов, Йордан Христозов - граф Алмавива, Нона Кръстникова - Графинята, Илина Михайлова - Сузана, Лина Пеева - Керубино, Марчелина ще бъде Маргит Бар от Австрия , Диман Панчев - Бартоло, Милен Динолов - Базилио. Диригент ще е босненецът Андрия Павлич, режисьор на спектакъла е Павел Герджиков, художник  - Чавдар Чомаков, диригент на хора - Невена Михайлова, пластика - Гриша Роглев, концертмайстор - Ваня Златева.

Двете класически представления са идеалният "вход" към операта за малки деца и ученици. 

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ОТКЪС

    Андрей Соколов - „За нашия дом"

    Книгата носи в себе си и предлага на вниманието на читателите важни факти, имена на хора, снабдена е със справочен апарат, който би бил полезен на всеки интересуващ се от историята на Шумен и България през отминалото 20-то столетие. 

     
  • ДИАГНОЗА

    България се изолира културно от Европа и света

    „Държавата и правителството успешно не забелязват болните проблеми, свързани с деградацията на европейските и национални ценности. Патриотизмът е подменен от агресивен и повърхностен национал-популизъм“, категорични са основателите на движение „Реформи в културата“.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     
  • ПОРТРЕТ

    Памет за Алексей Баталов

    Макар и да изглежда, че е бил галеник на съдбата, битието на актьора не е постлано само с лалета и рози.

„Насилието не може да измени света. Ако го променя, то е само временно.”

Мартин Скорсезе, американски режисьор, роден на 17 ноември преди 76 години

Анкета

Липсва ли ви гражданската позиция на хората на изкуството?

Не, те са творци. - 7.1%
Да, те са истинският елит на обществото - 92.9%

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

"Първичното чувство за невинност" от Дана Григорча (ревю)

Дана Григорча има неоспорим талант да разказва истории, очевидно знае стотици, и то автентични, и ги разказва с носталгия, която българите отлично познаваме. 

Нова среща с хумора на братя Мормареви

„Еврейски вицове“ е една миниенциклопедия на еврейския дух, на усета на този народ да се шегува и иронизира дори в най-трагични мигове от съществуването му.

"Валутният риск в икономиката" (ревю)

Съществени моменти в монографията са анализираните валутен риск и валутна система в България от 1878 г. досега, както и практико–приложните измерения на валутния риск.

Късното признание на Орсън Уелс

„От другата страна на вятъра“ е не само присмех към лудостта на целулоидния свят, а  по-скоро равносметка на един изминат и пълен с провали и амбиции творчески път, в чието начало се откроява с елмазен блясък шедьовъра „Гражданинът Кейн“(1941), а в края е изкусителния експеримент „Ф като фалшификация“(1975).