КРЕМЕНА НИКОЛОВА - ФЛОР

Софийската филхармония продължава да среща родната публика с елита на световната класическа музика. Четвъртият концерт за пиано на Лудвиг ван Бетовен ще звучи на 28 октомври от 19 ч. в изпълнение на младия пианист Александър Улман под диригентството на легендарния Денис Ръсел Дейвис.

Софийската филхармония ще представи и Увертюрата „Крал Стефан" от Бетовен, както и Симфония №3 от Рахманинов.

Името на Денис Ръсел Дейвис предизвиква възторг в почитателите на класиката по целия свят. Считан за един от най-иновативните и приключенски диригенти - визионери в света на класическата музика, Дейвис успешно предизвика и вдъхновява публиката от двете страни на Атлантическия океан, както и в Япония.

Известен е с вълнуващи, добре структурирани концерти и с работата си с оркестрите в Чикаго, Филаделфия, Сан Франциско, Бостън, Ню Йорк и Кливланд. В Европа той работи редовно с оркестрите на Концертгебау, Гевантхаус, Берлинска филхармония, оркестъра на Ла Скала, Санктпетербургската филхармония, Хамбургската и Мюнхенската филхармония.

Дирижирал е оперни премиери на фестивалите в Байройт и Залцбург, Метрополитън опера, Националната опера в Париж, Театър Реал в Мадрид - общо над 140 нови продукции от много от най-важните театрални режисьори в света.

След първите му назначения като музикален директор на камерния оркестър "Сейнт Пол" и главен диригент на Американския композиторски оркестър, който той ръководи в продължение на 25 години, Дейвис се мести в Европа като генерален музикален директор на Щатсгапер Щутгарт, след това Опера Бон и Бетовен оркестър- Бон. След това той ръководи Виенския радиосимфоничен оркестър, Щутгартския камерен оркестър и Оркестъра на Базел.

Роден в Толедо, Охайо, Дейвис учи пиано и дирижиране в Джулиард в Ню Йорк. От 1997-2012 г. е професор по оркестрово дирижиране в University Mozarteum Залцбург; от септември 2020 г. е гост-професор в Академията за музикално и сценично изкуство Janáček в Бърно.

От 2009 г. Денис Ръсел Дейвис е член на Американската академия за изкуства и науки. Той е награден с немския „Федерален орден за заслуги", австрийския Почетен знак за наука и изкуство, както и със званието „ Командир на изкуството и литературата", присъдено му от френското правителство.

Младият британски пианист Александър Улман изправи на крака публиката в зала „България" при първия си гастрол у нас през миналата година. Той впечатлява публиката и критиците по целия свят с дълбочината и финеса на интерпретациите си, с техническото майсторство и кристалното фразиране. „Той подхожда към партитурата с огромна яснота и визия, и я оживява, сякаш композиторът гледа през рамото му". – отбелязва „Huffington Post" (2014). За първи път Улман попада в полезрението на меломаните през 2011 г., когато печели Международния конкурс за пиано „Ференц Лист" в Будапеща.

Гастролира с успех в Европа, Канада, Корея, САЩ, Мексико. Работил е с оркестри като Кралската филхармония в Лондон, Нидерландския радиооркестър, Норвежки радиооркестър, Санкт Петербургска филхармония, Корейски симфоничен оркестър, Симфоничния оркестър на Ню Джърси, Симфоничния оркестър на Будапеща и др. Свирил е в зала „Уигмор" и „Кралица Елизабет Хол" (Лондон), „Концертгебау" (Амстердам), „Геванхаус" (Лайпциг), Кенеди център (Вашингтон), Сеулския арт център, Шанхайски център за ориенталски изкуства и NCPA в Пекин и др.

Пианистът участва в известни музикални фестивали, в международни клавирни серии в Нотингам и Оксфорд, програмите на BBC – Radio 3, France Musique и MDR Klassik. През пролетта на 2019 г. излиза първият му албум за Rubicon със клавирни транскрипции – сюити из велики руски балети: „Лешникотрошачката" от Чайковски, „Пепеляшка" от Прокофиев, „Петрушка" и „Жар птица" от Стравински.

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ЗОВ

    Райна Кабаиванска: Ваксините са едно голямо чудо, което ще ни спаси

    "Най-важната ми роля е на преподавател на старите италиански оперни традиции", казва оперната певица

     
  • В ТЪРСЕНЕ НА ИСТИНАТА

    „Невидимата искра на Възраждането“

    Тази книга описва малко известни и изключително любопитни факти, нишката на разказа често минава граници и прескача в различни държави. Имена, известни ни от чуждата литература и история се оказват в неочаквани връзки с българи и няма никакво съмнение, че всички подеми, случили се в Европа и Азия са резонирали силно и у нас.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     

„Истина е, че всеки се измерва със своя мярка и мерило.“

Хораций, древноримски поет, роден на 8 декември преди 2086 г.

Анкета

Ходите ли на културни събития, откакто се изисква сертификат?

Да - 27.6%
Не - 65.5%

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

В „Мъжът с червеното палто“ Барнс е великолепен, в най-добра форма

 

Коментар на литературния критик Митко Новков

„Домът на Гучи“ – плюсове и минуси     

                        

Получил се е красиво заснет, равен и протяжен филм, който не може да живне дори и с документално точно пресъздаденото убийство на Маурицио Гучи на 27 март 1995 г. - ревю от Борислав Гърдев

"Любов като обувка, любов като чадър" - истинско пътуване във времето и пространството

 

Преводачът Огнян Стамболиев за новата книга на Матей Вишниек