Роднините на Дмитрий Хворостовски потвърдиха негова кончина в публикация във „Фейсбук“. 

„След две години и половина борба с рака на мозъка той почина спокойно сутринта на 22 ноември“, се казва в съобщението.

Оперният певец до последно се сражаваше с болестта, сподели за ТАСС народният артист на Русия Денис Мацуев.

„Той се бори докрай, вярваше в най-доброто. Когато имаше фалшиви новини за смъртта му, си помислих – добре, сега ще живее дълго време. Поличбата не сработи“, отбелязва пианистът.

Дмитрий Хворостовски е загубил окончателно гласа си преди смъртта си. Преди месец той се е свързал по телефона с продуцента Игор Крутой.

„Дори тогава баритонът на Хворостовски беше почти невъзможно да се разпознае – Дмитрий едва говореше с нисък глас, на фалцет и изпитваше трудности с речта“, споделя Крутой.

Първи за смъртта на Хворостовски съобщи естрадният певец Дмитрий Маликов. 

ДМИТРИЙ ХВОРОСТОВСКИ е роден на 16 октомври 1962 г. в град Красноярск. Завършва Красноярското педагогическо училище и Красноярския държавен институт за изкуство в класа на професор Е. Иофел. Започва творческия си път като солист в Красноярския държавен театър за опера и балет през 1985 г. Печели Международния конкурс за оперни певци в Кардиф през 1989 г. Получава ангажименти и от 1990 г. пее в Лондонския кралски театър, Баварската държавна опера, Берлинската държавна опера, Миланската Ла Скала, Виенската държавна опера, Аржентинския театър Колон, Метрополитен опера и Чикагската опера в САЩ, Маринския театър и театър Нова Опера в Руската федерация, оперната сцена на Залцбургския фестивал и др. Живее в Лондон от 1994 г. Лично поддържа Балтийския симфоничен оркестър. През юни 2015 г. заболява (мозъчен тумор) и оттогава преминава курс на лечение. Подновява концертната си дейност от септември 2015 г.

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • В ТЪРСЕНЕ НА ИСТИНАТА

    „Невидимата искра на Възраждането“

    Тази книга описва малко известни и изключително любопитни факти, нишката на разказа често минава граници и прескача в различни държави. Имена, известни ни от чуждата литература и история се оказват в неочаквани връзки с българи и няма никакво съмнение, че всички подеми, случили се в Европа и Азия са резонирали силно и у нас.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     
  • ГЕНИЙ

    Що за човек е бил Бетовен?

    Какъв е бил като човек? Защо оглушава и как композира след това? И коя е жената, станала известна като неговата "безсмъртна любима"? Разказваме за великия композитор по повод годишнината от рождението му.

  • ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕ

    Елин Пелин - "Напаст Божия"

    Бог не е милостив - не молете му се! Нека като жабите, кога им пресъхне блатото - да прокълнем и да умрем!

„Туземците от южните морета не говорят английски, но речникът им е достатъчен да поставят всички холивудски филми в две категории: пата-кюта и пляс-пляс.”

Марлон Брандо, американски актьор, роден на 3 април преди 96 години

Анкета

В пандемията купувате ли книги онлайн?

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

Да останеш човек извън играта

Филмът „Извън играта“ е не е сълзлива история за опитите на един съкрушен човек да се пребори с алкохолната си зависимост и разпада на брака и семейството си.  Не е и приказка за трудния път към успеха със стоп кадър от извоювания заслужен  триумф.

„Живот на една гара“ –  анатомия на самотата и страха

Романът следва  модела на знаменити световни романи, решени като философски есета - притчи: „Процесът“ на Франц Кафка, „Чумата“ от Албер Камю, „Погнусата“ от Жан-Пол Сартр, пиесата „Носорозите“ на Йожен Йонеско.

„Останалото е пепел“ - драматична история с универсално звучене

 

Филм с такъв скромен бюджет – 300 000 лева,  все пак звучи автентично като визия.