Профилът във "Фейсбук" на карикатуриста на в. "Сега" Христо Комарницки е блокиран заради карикатура във вестника от 2014 г., съобщи "Биволъ". Той самият е пуснал съобщение на стената на свой колега, че няма възможност да публикува нищо в социалната мрежа в продължение на денонощие. 

Карикатурата изобразява сюжет с Владислав Горанов, Валери Симеонов, Радан Кънев и Меглена Кунева. Не е известно кой е докладвал съдържанието й като обидно. 

Следобед карикатуристът публикува следното съобщение: 

Komarnitski vs Facebook

На 17.12.2014 г. депутатът Валери Симеонов от трибуната на Народното събрание нарече българските роми „човекоподобни“. (Същият човек в момента е вицепремиер по икономическата и демографската политика в правителството на Бойко Борисов, и председател на Националния съвет за сътрудничество по етническите и интеграционните въпроси към Министерския съвет. В страна, която след няколко месеца ще председателства Европейския съюз!!!)

На 18.12.2014 г. публикувах в брой 5169 (294) на вестник „Сега“, както и на страницата си във Фейсбук, карикатура, с която критикувах расистката и ксенофобска реч на омраза, произнесена от депутата Валери Симеонов. Карикатурата може да бъде намерена и видяна в архива на сайта на вестник „Сега“:

На 26.06.2017 г. получих съобщение, с което "Фейсбук" ме уведоми, че е премахнал въпросната карикатура от страницата ми, защото нарушавала Facebook policies. Публикувах статус, в който описах случката. За да стане ясно на читателите, добавих ЛИНК към проблемната карикатура на сайта на вестник „Сега“.

На 27.06.2017 г. бях поканен да говоря за този инцидент в сутрешния блок на телевизия Bulgaria ON AIR. Там показах в ефир оригинала на скандалната карикатура.

На 28.06.2017 г. в 12 часа на обяд "Фейсбук" премахна статуса ми по темата, и блокира профила ми за 24 часа.

Моята политика спрямо "Фейсбук"

Досега бях коректен и се стремях да съм лоялен партньор на г-н Mark Zuckerberg в това начинание.

Но сега не виждам смисъл и нямам никакво намерение да водя каквато и да е по-нататъшна кореспонденция с тези напълно анонимни, и, според мен, некомпетентни хора, или ботове. Готов съм да дискутирам казуса с реални, неанонимни личности.

Ще огранича участието си в социалната мрежа до споделяне на връзки към бъдещия нов сайт на ПРАС ПРЕС.

Христо Комарницки

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ОТКЪС

    Умберто Еко - "Средновековното мислене"

    Това са студии, които покриват период от шейсет години. Техният оригинален дух е напълно съхранен, въпреки че авторът ги е шлифовал както библиографски, така и редакционно, за да се избегнат, макар и не изцяло, някои повторения и връщания към загатнатите теми.

     
  • ОТКЪС

    Светлана Алексиевич - "Чернобилска молитва"

    Книгата описва личната трагедия на хората след Чернобилската трагедия и показва как тя е повлияла на техния живот.

     

„Хората не искат да бъдат богати, те искат да бъдат по-богати от другите.“

Джон Мил, английски философ, роден на 20 май преди 212 години

Анкета

Тревожи ли Ви, че в България медиите са под натиск?

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

"Първичното чувство за невинност" от Дана Григорча (ревю)

Дана Григорча има неоспорим талант да разказва истории, очевидно знае стотици, и то автентични, и ги разказва с носталгия, която българите отлично познаваме. 

"Виктория и Абдул" на Стивън Фриърс (ревю)

Джуди Денч изнася филма на раменете си. Всеки неин едър план е уникален - тази актриса владее всяко мускулче на лицето си, тя може да играе дори само с очи, само с бръчките си дори.

Непретенциозна комедия за лятна разтуха

„Революция X“ ще си намери своята публика, особена в настъпващите горещи дни и ще се хареса от зрители с по-непретенциозен вкус, търсещи в киното основно леката забава.

Архитектура за хора от третата възраст

Книгата „Архитектура за хора от третата възраст“ променя представата за това какво означава „старчески дом“ и показва чрез различни примери как тези социални домове могат да бъдат авангард на архитектурата като цяло, което е и пример как не трябва да се робува на закостенелия образ. 

Духовен зомби апокалипсис

 

 

"Нелюбов" на Андрей Звягинцев регистрира разпада на едно семейство и едно общество