Павел Усанов, бас китаристът на популярната група „Любе”, издъхна от черепно-мозъчната травма, която получи при побой в ресторант в началото на април, съобщи РИА Новости. 

Музикантът беше нападнат от неизвестен мъж и получи тежки травми. В началото се появи информация за задържан заподозрян, но така и не беше повдигнато обвинение. Според руския писател Захар Прилепин причината за побоя е изказване на Усанов за Донбас. 

„На нас ни беше болно и не го криехме – често говорехме по тази тема. По всичко личи, че в кафенето е имало някого, на когото този разговор не се е харесал. Приближил се е към Паша и го е ударил по главата. Отзад. Ако беше лице в лице, убиецът щеше да има много по-малки шансове. Паша можеше да се защитава“, разказва Прилепин, цитиран от dir.bg. Той допълва, че Усанов е посещавал Източна Украйна, за да помага на местните жители. „Той отиде там, за да помогне с каквото може, работеше с талантливи хора, срещна се с бунтовниците. С една дума – изпълни дълга си пред руския народ и Русия, което не бе по силата на всички наши колеги“, обяснява още писателят.

Усанов свири в „Любе” от 1996 г., когато при катастрофа загина басистът Александър Николаев. Дотогава той свиреше във „Фонограф джаз бенд”. През 2006 г. създаде групата „Встречный бой”, в която свиреше успоредно с „Любе”. 

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • НОВА КНИГА

    „Невидимата искра на Възраждането“

    Тази книга описва малко известни и изключително любопитни факти, нишката на разказа често минава граници и прескача в различни държави. Имена, известни ни от чуждата литература и история се оказват в неочаквани връзки с българи и няма никакво съмнение, че всички подеми, случили се в Европа и Азия са резонирали силно и у нас.

     
  • ДИАГНОЗА

    България се изолира културно от Европа и света

    „Държавата и правителството успешно не забелязват болните проблеми, свързани с деградацията на европейските и национални ценности. Патриотизмът е подменен от агресивен и повърхностен национал-популизъм“, категорични са основателите на движение „Реформи в културата“.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     
  • ПОРТРЕТ

    Спомен за Лорънс Оливие

    Той не доживя падането на комунизма, но имаше нещо символично, че си замина с един разделен и противоборстващ свят, който предстоеше коренно да се промени и в който за дълго щяхме да се радваме на плодовете на демокрацията.

„Всеки мъж се нуждае от две жени – тиха домакиня и вълнуваща нимфа.”

Айрис Мърдок, ирландска писателка, родена на 15 юли преди 100 години

Анкета

Колко често подарявате книга?

За всеки празник - 59.1%
Много рядко - 27.3%
Не подарявам книги - 9.1%

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

"Първичното чувство за невинност" от Дана Григорча (ревю)

Дана Григорча има неоспорим талант да разказва истории, очевидно знае стотици, и то автентични, и ги разказва с носталгия, която българите отлично познаваме. 

За добрия човек и историческата правда 

Прочетете книгата „Един много добър човек“, осмислете я и осъзнайте веднъж завинаги как трябва и не трябва да се пише за нашата история.

Ако искаме да сме почтени българи и европейци.

„Лора, Яворов и аз” – завръщането в диалога

С изключителна прецизност и уважение към отминалото време и най-вече към личността на Дора, Петър Величков събира и подрежда изгубените частици от един пъзел, който може би никога няма да бъде подреден напълно.

Бунтът на свободния или абсурдите на свободата

Книгата е диагноза и опит за лечение на болести, които се раждат единствено на границата между две епохи.