"Скъпи приятели, хайде на концерт!

Отправям към вас една молба - моля, не ми купувайте цветя! 

Ако искате наистина да ме зарадвате, моля изпратете дарителски SMS с текст DMS DETSTVO на номер 17 777! Само за 2014 г. 924 деца под 1 година са били изоставени. Това са много съдби, лишени в най-уязвимите си години от топлината и закрилата на семейството. Тези деца нямат "мама и татко" и не знаят какво е "вкъщи". Ето това призовавам да помогнем на фондация "За Нашите Деца". Не правя това, защото искам да покажа колко съм добра и готина, а защото в живота ми се случиха неща, които доказаха, че в света няма нищо по-важно от семейството, от обичта и топлината, които получава едно дете!

Аз съм била късметлия да получа много добрина и любов в живота си, всяко дете заслужава това!"

Това написа в профила си във "Фейсбук" преди два часа оперната певица Александрина Пендачанска. Тази вечер тя пее в зала 1 на НДК и така ще открие Новогодишния музикален фестивал. 

На 25 май 1988 г. Пендачанска направи своя дебют в зала 1 на НДК с Виолета от „Травиата“ на Верди, припомни БНР. След 63 роли, изпълнени в най-престижните оперни театри по света, тя отново се завръща на тази сцена с концерт в партньорство с Оркестъра на Пловдивската опера. На диригентския пулт по покана на Пендачанска ще застане италианската маестра Сперанца Скапучи. В програмата са включени оперни шедьоври на Моцарт, Росини и Верди.

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ОТКЪС

    Андрей Соколов - „За нашия дом"

    Книгата носи в себе си и предлага на вниманието на читателите важни факти, имена на хора, снабдена е със справочен апарат, който би бил полезен на всеки интересуващ се от историята на Шумен и България през отминалото 20-то столетие. 

     
  • ДИАГНОЗА

    България се изолира културно от Европа и света

    „Държавата и правителството успешно не забелязват болните проблеми, свързани с деградацията на европейските и национални ценности. Патриотизмът е подменен от агресивен и повърхностен национал-популизъм“, категорични са основателите на движение „Реформи в културата“.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     
  • ПОРТРЕТ

    Памет за Алексей Баталов

    Макар и да изглежда, че е бил галеник на съдбата, битието на актьора не е постлано само с лалета и рози.

„Мъжът трябва да понася всичко, което му предлага животът – с храбро сърце и шеги на уста, иначе не е мъж.“

Селма Лагерльоф, шведска писателка, родена на 20 ноември преди 160 години

Анкета

Липсва ли ви гражданската позиция на хората на изкуството?

Не, те са творци. - 7.1%
Да, те са истинският елит на обществото - 92.9%

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

"Първичното чувство за невинност" от Дана Григорча (ревю)

Дана Григорча има неоспорим талант да разказва истории, очевидно знае стотици, и то автентични, и ги разказва с носталгия, която българите отлично познаваме. 

Нова среща с хумора на братя Мормареви

„Еврейски вицове“ е една миниенциклопедия на еврейския дух, на усета на този народ да се шегува и иронизира дори в най-трагични мигове от съществуването му.

"Валутният риск в икономиката" (ревю)

Съществени моменти в монографията са анализираните валутен риск и валутна система в България от 1878 г. досега, както и практико–приложните измерения на валутния риск.

Късното признание на Орсън Уелс

„От другата страна на вятъра“ е не само присмех към лудостта на целулоидния свят, а  по-скоро равносметка на един изминат и пълен с провали и амбиции творчески път, в чието начало се откроява с елмазен блясък шедьовъра „Гражданинът Кейн“(1941), а в края е изкусителния експеримент „Ф като фалшификация“(1975).