Вашата гледна точка

Тъга породи фактът, че на българския слушател му отне доста време, докато разпознае емблематичното стихотворение на Любен Каравелов, превърнато в красива песен от забравения български композитор Георги Горанов.

„Новков бе отхвърлен от мен като редактор на книгата, която получи не една, а три номинации в национални литературни конкурси. Гледните ни точки не съвпаднаха и в това не би имало нищо лошо, ако в последвалата дописка в „Съвременник“ личното отношение на „критика“ не пролича”, пише авторката на романа „Печатарят”.

Българският зрител отново бе спечелен за каузата на родното ни телевизионно кино и ще бъде грях за продуценти, режисьори и сценаристи, ако не доразработят тази трудно овладяна ниша и не ни поднесат нови и интересни серийни творби.

Има и намигване към почитателите на холивудската класика и в частност към „Седемгодишна страст“ (1955) на Били Уайлдър, когато Лилия Маравиля – Дороти си разголва краката пред вентилатора досущ като митичната Мерилин Монро.

И на български език казваме „майстор готвач”, а не „мастър шеф”. И обръщението в книжовния език е „шефе”, а не „шеф”. 

Пред очите ни израства  капацитет от световна величина, каращ ни да вярваме, че един ден ще бъде приет за равен от Орхан  Памук, Онтаджи и Салман Рушди.

Постепенно, но неизбежно, след неизбежното тв представяне, той ще заеме своето достойно място сред най-репрезентативните достижения на българското кино.

Филмът е изключителна част от историята на киното и си струва да бъде гледана поне веднъж.

  • ОТКЪС

    Андрей Соколов - „За нашия дом"

    Книгата носи в себе си и предлага на вниманието на читателите важни факти, имена на хора, снабдена е със справочен апарат, който би бил полезен на всеки интересуващ се от историята на Шумен и България през отминалото 20-то столетие. 

     
  • ДИАГНОЗА

    България се изолира културно от Европа и света

    „Държавата и правителството успешно не забелязват болните проблеми, свързани с деградацията на европейските и национални ценности. Патриотизмът е подменен от агресивен и повърхностен национал-популизъм“, категорични са основателите на движение „Реформи в културата“.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     
  • ПОРТРЕТ

    Щедрият талант на Сергей Безруков

    Бил член на путиновата партия „Единна Русия“, от която се самоотстранява след година, тъй като eдин артист цени повече своята творческа свобода.

„Цената, която плащаме за парите, често пъти е свободата.“

Робърт Луис Стивънсън, шотландски писател и композитор, роден на 13 ноември преди 168 години

Анкета

Липсва ли ви гражданската позиция на хората на изкуството?

Не, те са творци. - 7.1%
Да, те са истинският елит на обществото - 92.9%

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

"Първичното чувство за невинност" от Дана Григорча (ревю)

Дана Григорча има неоспорим талант да разказва истории, очевидно знае стотици, и то автентични, и ги разказва с носталгия, която българите отлично познаваме. 

Нова среща с хумора на братя Мормареви

„Еврейски вицове“ е една миниенциклопедия на еврейския дух, на усета на този народ да се шегува и иронизира дори в най-трагични мигове от съществуването му.

"Валутният риск в икономиката" (ревю)

Съществени моменти в монографията са анализираните валутен риск и валутна система в България от 1878 г. досега, както и практико–приложните измерения на валутния риск.

Късното признание на Орсън Уелс

„От другата страна на вятъра“ е не само присмех към лудостта на целулоидния свят, а  по-скоро равносметка на един изминат и пълен с провали и амбиции творчески път, в чието начало се откроява с елмазен блясък шедьовъра „Гражданинът Кейн“(1941), а в края е изкусителния експеримент „Ф като фалшификация“(1975).