ГРИГОР ПЕТРОВ

Още преди серията „Бързи и яростни“ да превърне бързите и модифицирани коли в тенденция в „Холивуд“, този мотив беше засегнат във френската продукция на Люк Бесон „Такси“. Неговата комедия от 4 части излезе между 1998 и 2007 г. В главните роли са Сами Насери и Фредерик Дифентал. „Такси“ стартира кариерата и на звездата Марион Котияр. Бесон всъщност не режисира нито един от четирите филма, но идеята и сценариите са негови.

Главни действащи лица са разносвачъг на пици и таксиметров шофьор Даниел и неособено способния, но ентусиазиран полицай Емилиен. И в четирите филма Емилиен забърква каша в опитите си да разкрие корупционни схеми, а Даниел му помага в крайна сметка да успее с бясното си, но умело шофиране и логичните си забележки. Двамата често имат проблеми с жените си заради своите лудории.

Бесон умело иронизира неща като шофирането на таксиметровите шофьори, които не се съобразяват с правилника, и бавните реакции и бюрокрацията, характерни за френската полиция. Често служителите на реда губят време в хвалби по свои минали успехи, вместо да се намесят адекватно и навреме.

„Такси“ е една приятна поредица комедии за любителите на високите скорости. Филмите продължават под 90 минути, нямат особена логичност на сюжета или съспенс, нито пък изобилстват от ефекти. Първите два филма дори са снимани по начин, който изглежда малко аматьорски. За сметка на това серията сервира солидна порция смях с култови лафове, диалози и герои. „Такси“ не е еталон за филмово изкуство, но гарантира приятно прекарвано време с нискобюджетно европейско кино.

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

„Щастието е като пеперуда. Ако я преследваме, винаги е извън обсега ни, но ако седнем тихо, може да кацне върху нас.”

Натаниел Хоторн, американски писател, роден на 4 юли преди 218 години

Анкета

Подпишете се в подкрепа на украинския народ!

Путин е престъпник! - 89.2%

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

Езикът като оръжие. Как заговаря обикновеният човек по време на диктатура

 

Българското издание на "Езикът на третия райх" е планирано "много преди изобщо да се заговори за война в Украйна", казва издателят Манол Пейков

Путин и КГБ: Как Русия не стана "втора Америка"

В книгата си "Хората на Путин" Катрин Белтън се възползва от типичната за диктаторите свръхподозрителност, която ги кара рано или късно да се обърнат дори срещу най-приближените си

Роман за вкуса на петмеза от детството

 

"Петмез“ е метафора не само на детството, но и на човешкия живот