ПЕТЪР ВАСИЛЕВ

„Омразната осморка” осмият филм на Куентин Тарантино – един от най-провокативните режисьори, най-накрая дебютира на големия екран. Поредица бележити събития превърнаха прожекцията в една от най-очакваните тази зима. През 2015 г. чернова на сценария  изтече онлайн. След големия успех на „Джанго без окови” Тарантино отново заложи на уестърн. Музиката пък е композирана от неподражаемия Енио Мориконе – негов първи саундтрак на уестърн от 40 години насам. Всичко това накара зрителите да гризат ноктите си от нетърпение преди дебюта на лентата.

Почеркът на режисьора веднага си личи – филмът е изграден около напрежението между проблемни персонажи, които водят динамични и напрегнати диалози, завършващи често с брутални сцени на насилие с много кръв и жестокост. Отново в главните роли, като в предишното творчество на Тарантино, са Самюъл Л. Джаксън, Тим Рон, Майкъл Мадсън, Кърт Ръсел. 

Нещата обаче изглеждат добре само на повърхността. В опит да създаде атмосферата на култовите спагети уестърни по Емилио Салгари, Тарантино представя една ретро обстановка, която първоначално интригува, след което става тягостна. И ако сюжетът през първите два часа донякъде може да интригува, развръзката, която е толкова важна във филмите на известния режисьор, е ненужно дълга и от един момент нататък става абсурдна. Със своите 180 минути продължителност и провален финал „Омразната осморка” е истинско изпитание за зрителя.

Този път липсват интригуващите и будещите симпатия герои. В този филм персонажите са някак плоски и изглеждат „изсмукани от пръстите”. Добрата актьорска игра донякъде компенсира липсата на дълбочина, но дотолкова. 

Може да се обобщи, че „Омразната осморка” е много, много назад в сравнение с „Джанго без окови”. Лентата отстъпва като сюжет, история, обстановка. Още по-малко пък може да се сравнява с хумора в класики на модерното кино като „Глутница кучета” и „Криминале”. Режисьорът прави огромна крачка назад, като този път след него остават единствено огромните му претенции.

„Омразната осМорка” беше посрещната радушно от кино критиците. Това е очаквано, като се има предвид, че Тарантино е един от фаворизираните автори на филми, които биват награждавани за всичко, което направят. Дано обаче призовете на предстоящите награди „Оскар” следващия месец се озоват в по-заслужили ръце. 

 

Коментари  

0 #1 Нон-стоп 28-02-2016 21:08
Напразно го хвалиш тоя скапан филм-то си личи,че си е скапан. Поредната тъпня (пръдня),произлязла от скапания,шибан,садистичен,извратен задник на Тарантино.
Цитиране
  • В ТЪРСЕНЕ НА ИСТИНАТА

    „Невидимата искра на Възраждането“

    Тази книга описва малко известни и изключително любопитни факти, нишката на разказа често минава граници и прескача в различни държави. Имена, известни ни от чуждата литература и история се оказват в неочаквани връзки с българи и няма никакво съмнение, че всички подеми, случили се в Европа и Азия са резонирали силно и у нас.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     

„Научната фантастика се опитва да намери друга гледна точка за реалността.”

Иън Банкс, шотландски писател, роден на 16 февруари преди 65 години

Анкета

Гледате ли българско кино?

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

Наръчник на оптимиста или защо „Паразит“ взе главните „Оскар”-и

Лентата взе наградата за най-добър международен филм не само защото е вещо направена и впечатляваща за гледане, но и тъй като основният й конкурент се казваше „Болка и величие“.

За романа „18 % сиво“ и неговата екранна интерпретация

Филмът “ разчита основно на славата на книгата и харизмата на Руши Виденлиев.

Светлината като едно от чудесата на света 

“Поеми на светлината” - пред нас е Мирозданието, лирически и философски преосмислено и преоткрито с цялата си красота.