ПАВЕЛ ВАСИЛЕВ

Новото попълнение към сагата „Междузвездни войни” - Епизод 7, ще накара всеки фен да чувства носталгия. Написан и режисиран от Дж. Дж. Ейбрамс, филмът е значително по-добре направен от част 1, 2 и 3. Отсъствието на Джордж Лукас е добра новина именно затова, защото Епизод 7 ни връща към най-доброто на епизоди 4,5 и 6. Хубаво е, че са използвани практически ефекти (нещо, което отсъства от последната Лукасова трилогия). Компютърни ефекти също има в по-голямата част и може да се каже, че са качествени, като изключим двама герои, които спокойно можеха да бъдат човек в костюм или кукла. Но дигиталната ера си казва думата. 

Епизод 7 е подобен на „Джурасик свят” -  пълен е с препратки към старите филми, които всички харесват, само че с повече екшън. В „Силата се пробужда” има същият екшън като във филмите на Марвъл „Отмъстителите”, „Тор” и др. Разбира се, филмът не е само битки, а има и интересни диалози. Хан Соло може би е най-интересният герой от всичките. 

Сюжетът накратко: Люк Скайуокър е търсен от хората на тъмната страна – Първия ред. Един дроид на опозицията има карта, с която може да намери Люк. Героят на Джон Бойега – Фин, и героинята на Дейзи Ридли – Рей, се надпреварват със злия Кайло Рен, изигран от Адам Драйвър, кой ще намери Скайуокър. 

Героите са триизмерни, плътни и с интересни взаимоотношения. В началото на филма има сцени с Фин, в които се прекалява с комедията - неподходящо за научна фантастика от този калибър. За щастие по-нататък филмът продължава сериозно.

Харисън Форд, Кари Фишър и Марк Хамил се завръщат поостарели, но с класа. Лея и Соло играят значително важна част в тази лента. Техните разговори са също толкова забавни, както и в оригиналната трилогия, даже биха могли да се нарекат най-добрата част от лентата. Чуи, R2D2 и Си Трипио също са изиграни от старите си актьори.

„Междузвездни войни: Силата се пробужда” е франчайз, достойно продължение на първите три филми от култовата научна фантастика. Да се надяваме част 8 да е също толкова добра.

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • НАСЛЕДСТВО

    Антибиблиотеката на Еко, или колко важни са непрочетените книги

    Четенето носи допълнителни ползи за човека. Данните показват, че то намалява стреса, задоволява нуждите от социални връзки, подобрява уменията за общуване и емпатия, усилва определени когнитивни способности

     
  • ДИАГНОЗА

    България се изолира културно от Европа и света

    „Държавата и правителството успешно не забелязват болните проблеми, свързани с деградацията на европейските и национални ценности. Патриотизмът е подменен от агресивен и повърхностен национал-популизъм“, категорични са основателите на движение „Реформи в културата“.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     

„Когато обичаш литературата, книгите и големите поети, дори най-циничните, има нещо, което те тегли нагоре.“

Жана Моро, френска актриса, родена на 23 януари преди 91 години

Анкета

Пловдив '2019 ще бъде ли провал?

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

"Първичното чувство за невинност" от Дана Григорча (ревю)

Дана Григорча има неоспорим талант да разказва истории, очевидно знае стотици, и то автентични, и ги разказва с носталгия, която българите отлично познаваме. 

„Южен вятър“ е филм за покваряващата сила на корупцията

Чудил съм се често какво не достига на нашите филми , за да са така комплексно ефективни, дори най-стойностните от тях.

Гангстерският рай у съседите

Сръбският "Южен вятър" ни връща в 90-те

Новият Йонеско

Матей Вишниек може да се нарече една от емблемите на съвременния начин на модерно мислене за театър.