ПАВЕЛ ВАСИЛЕВ

Новото попълнение към сагата „Междузвездни войни” - Епизод 7, ще накара всеки фен да чувства носталгия. Написан и режисиран от Дж. Дж. Ейбрамс, филмът е значително по-добре направен от част 1, 2 и 3. Отсъствието на Джордж Лукас е добра новина именно затова, защото Епизод 7 ни връща към най-доброто на епизоди 4,5 и 6. Хубаво е, че са използвани практически ефекти (нещо, което отсъства от последната Лукасова трилогия). Компютърни ефекти също има в по-голямата част и може да се каже, че са качествени, като изключим двама герои, които спокойно можеха да бъдат човек в костюм или кукла. Но дигиталната ера си казва думата. 

Епизод 7 е подобен на „Джурасик свят” -  пълен е с препратки към старите филми, които всички харесват, само че с повече екшън. В „Силата се пробужда” има същият екшън като във филмите на Марвъл „Отмъстителите”, „Тор” и др. Разбира се, филмът не е само битки, а има и интересни диалози. Хан Соло може би е най-интересният герой от всичките. 

Сюжетът накратко: Люк Скайуокър е търсен от хората на тъмната страна – Първия ред. Един дроид на опозицията има карта, с която може да намери Люк. Героят на Джон Бойега – Фин, и героинята на Дейзи Ридли – Рей, се надпреварват със злия Кайло Рен, изигран от Адам Драйвър, кой ще намери Скайуокър. 

Героите са триизмерни, плътни и с интересни взаимоотношения. В началото на филма има сцени с Фин, в които се прекалява с комедията - неподходящо за научна фантастика от този калибър. За щастие по-нататък филмът продължава сериозно.

Харисън Форд, Кари Фишър и Марк Хамил се завръщат поостарели, но с класа. Лея и Соло играят значително важна част в тази лента. Техните разговори са също толкова забавни, както и в оригиналната трилогия, даже биха могли да се нарекат най-добрата част от лентата. Чуи, R2D2 и Си Трипио също са изиграни от старите си актьори.

„Междузвездни войни: Силата се пробужда” е франчайз, достойно продължение на първите три филми от култовата научна фантастика. Да се надяваме част 8 да е също толкова добра.

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ОТКЪС

    Андрей Соколов - „За нашия дом"

    Книгата носи в себе си и предлага на вниманието на читателите важни факти, имена на хора, снабдена е със справочен апарат, който би бил полезен на всеки интересуващ се от историята на Шумен и България през отминалото 20-то столетие. 

     
  • ДИАГНОЗА

    България се изолира културно от Европа и света

    „Държавата и правителството успешно не забелязват болните проблеми, свързани с деградацията на европейските и национални ценности. Патриотизмът е подменен от агресивен и повърхностен национал-популизъм“, категорични са основателите на движение „Реформи в културата“.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     
  • ПОРТРЕТ

    Памет за Алексей Баталов

    Макар и да изглежда, че е бил галеник на съдбата, битието на актьора не е постлано само с лалета и рози.

„Насилието не може да измени света. Ако го променя, то е само временно.”

Мартин Скорсезе, американски режисьор, роден на 17 ноември преди 76 години

Анкета

Липсва ли ви гражданската позиция на хората на изкуството?

Не, те са творци. - 7.1%
Да, те са истинският елит на обществото - 92.9%

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

"Първичното чувство за невинност" от Дана Григорча (ревю)

Дана Григорча има неоспорим талант да разказва истории, очевидно знае стотици, и то автентични, и ги разказва с носталгия, която българите отлично познаваме. 

Нова среща с хумора на братя Мормареви

„Еврейски вицове“ е една миниенциклопедия на еврейския дух, на усета на този народ да се шегува и иронизира дори в най-трагични мигове от съществуването му.

"Валутният риск в икономиката" (ревю)

Съществени моменти в монографията са анализираните валутен риск и валутна система в България от 1878 г. досега, както и практико–приложните измерения на валутния риск.

Късното признание на Орсън Уелс

„От другата страна на вятъра“ е не само присмех към лудостта на целулоидния свят, а  по-скоро равносметка на един изминат и пълен с провали и амбиции творчески път, в чието начало се откроява с елмазен блясък шедьовъра „Гражданинът Кейн“(1941), а в края е изкусителния експеримент „Ф като фалшификация“(1975).