SKIF

Сладкодумният Етгар Керет пуска читателите в личното си пространство в онези 7 години между раждането на сина му и смъртта на баща му. Седем добри години, събрани в 32 кратки разказа. Изкуство е да побереш такъв голям фрагмент от живота си в толкова малко текст и в същото време да не пропуснеш основното. 

Книгата е в онзи граничен жанр между литература и мемоари, където фикция и реалност се сливат. Чувството за хумор на израелския автор, или както казва майка му – на полския писател в изгнание, е онова, което знаем от предишните му книги. Дори когато го обстрелват с ракети или е притиснат от тежки проблеми, той не забравя да намига. 

Израелецът с неговите комплекси и особености, ту мразен, ту обичан по целия свят, шества насам натам и обменя мисли, симпатии и преживявания с останалите хора. И по правило изпада в смешни, неловки, дори драматични ситуации. Може да се каже, че това, което Амос Оз не разказа за евреите, го написа Етгар Керет. Личните истории на Керет са също такава хроника на съвременния израелец, като описаното от Оз. И, да, ще разберете как се стигна до онази тясна и ескцентрична къща на пъпа на Варшава. И не само. Читателят влиза в живота на еврейския автор и трябва като него да оцелява, да не се конфронтира, да се спасява, да жонглира между традиция и модерност. И така чувства цялата непосилност на живота в Близкия Изток, разтърсван от терористични атентати, излишни войни и религиозен фундаментализъм. 

Книгата от 138 страници се чете с такава лекота, че не може да не се свали шапка на преводачката Милена Варзоновцева и редактора Нева Мичева. Текстът е „пипнат” до съвършенство. 

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ПАРОДИЯ

    "Жив е все още"

    На една страна евро банкноти,

    на друга метнал пищов злодеят

    и там, на пода, дамски кюлоти

    издайно в мрака едва белеят.

  • В ТЪРСЕНЕ НА ИСТИНАТА

    „Невидимата искра на Възраждането“

    Тази книга описва малко известни и изключително любопитни факти, нишката на разказа често минава граници и прескача в различни държави. Имена, известни ни от чуждата литература и история се оказват в неочаквани връзки с българи и няма никакво съмнение, че всички подеми, случили се в Европа и Азия са резонирали силно и у нас.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     
  • ГЕНИЙ

    Що за човек е бил Бетовен?

    Какъв е бил като човек? Защо оглушава и как композира след това? И коя е жената, станала известна като неговата "безсмъртна любима"? Разказваме за великия композитор по повод годишнината от рождението му.

„Открил съм любимите си писатели, като попадах на книги, оставени на летища и в странни хотели.“

Лий Чайлд, английски писател, роден на 29 октомври преди 66 години

Анкета

Трябва ли хората на изкуството да имат гражданска позиция?

Да, защото те са елитът на обществото - 93.8%
Не, да се занимават само с изкуство - 0%
Не мога да преценя - 0%

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

„Тенет“ и Нолан

 

Филмът връща чистата емоция на публиката, предлага й качествено зрелище, а самият зрител се отблагодарява с това, че отново се насочва към салона.

Дори и да сме от глина, трябва да съхраним човешкото в себе си

 

Като Достоевски и Добромир Байчев вярва в благородните начинания, търси човека и в най-големия злодей.

"Мисия „Грейхаунд“ не е на нивото на „Спасяването на редник Райън“ и „Подводницата"

 

Ако го нямаше Том Ханкс, продукцията просто щеше да бъде съвсем друга, с коренно различно звучене.