SKIF

Сладкодумният Етгар Керет пуска читателите в личното си пространство в онези 7 години между раждането на сина му и смъртта на баща му. Седем добри години, събрани в 32 кратки разказа. Изкуство е да побереш такъв голям фрагмент от живота си в толкова малко текст и в същото време да не пропуснеш основното. 

Книгата е в онзи граничен жанр между литература и мемоари, където фикция и реалност се сливат. Чувството за хумор на израелския автор, или както казва майка му – на полския писател в изгнание, е онова, което знаем от предишните му книги. Дори когато го обстрелват с ракети или е притиснат от тежки проблеми, той не забравя да намига. 

Израелецът с неговите комплекси и особености, ту мразен, ту обичан по целия свят, шества насам натам и обменя мисли, симпатии и преживявания с останалите хора. И по правило изпада в смешни, неловки, дори драматични ситуации. Може да се каже, че това, което Амос Оз не разказа за евреите, го написа Етгар Керет. Личните истории на Керет са също такава хроника на съвременния израелец, като описаното от Оз. И, да, ще разберете как се стигна до онази тясна и ескцентрична къща на пъпа на Варшава. И не само. Читателят влиза в живота на еврейския автор и трябва като него да оцелява, да не се конфронтира, да се спасява, да жонглира между традиция и модерност. И така чувства цялата непосилност на живота в Близкия Изток, разтърсван от терористични атентати, излишни войни и религиозен фундаментализъм. 

Книгата от 138 страници се чете с такава лекота, че не може да не се свали шапка на преводачката Милена Варзоновцева и редактора Нева Мичева. Текстът е „пипнат” до съвършенство. 

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ДИАГНОЗА

    България се изолира културно от Европа и света

    „Държавата и правителството успешно не забелязват болните проблеми, свързани с деградацията на европейските и национални ценности. Патриотизмът е подменен от агресивен и повърхностен национал-популизъм“, категорични са основателите на движение „Реформи в културата“.

  • ПОРТРЕТ

    Памет за Балабанов

    Той бе умен, талантлив и вещ в професията си сценарист и режисьор, под чието ръководство направиха върхови превъплъщения плеяда актьори като Сергей Бодров младши, Сергей Маковецки, Дмитрий Дюжев, Александър Яценко, Никита Михалков, Ингеборг Дапкунайте, Михаил Скрябин, Алексей Серебряков, Алексей Чадов, Леонид Бичевин, Виктор Сухоруков.

     
  • ОТКЪС

    Светлана Алексиевич - "Чернобилска молитва"

    Книгата описва личната трагедия на хората след Чернобилската трагедия и показва как тя е повлияла на техния живот.

     

„Не знам какво ни готви бъдещето, но знам, че трябва да остана позитивна и да не си позволявам да се отчайвам.“

Никол Кидман, австралийска актриса, родена на 20 юни преди 51 години

Анкета

Нормално ли е премиерът да рекламира фирма за хазарт?

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

"Първичното чувство за невинност" от Дана Григорча (ревю)

Дана Григорча има неоспорим талант да разказва истории, очевидно знае стотици, и то автентични, и ги разказва с носталгия, която българите отлично познаваме. 

"Виктория и Абдул" на Стивън Фриърс (ревю)

Джуди Денч изнася филма на раменете си. Всеки неин едър план е уникален - тази актриса владее всяко мускулче на лицето си, тя може да играе дори само с очи, само с бръчките си дори.

За „Соло“ без гняв, но с разочарование

Основният виновник за получения резултат е продуцентът Катлийн Кенеди, силният човек в „Дисни“, сменила безцеремонно Крис Милър и Фил Лорд и сметнала, че тандемът Каздан  - Хауърд ще е по-успешен и рентабилен.

След края на сезона

Програмирането му  по bTV е извън всяка критика. Може да се гледа безпроблемно само от пенсионери, домакини и безработни.

„Янините девет братя” – опера от Любомир Пипков” от Пламен Карталов (ревю)

Авторът е отворил партитурата на този безспорен шедьовър с амбицията да разкрие и преосмисли образа на неговите философски, психологически и социално- обществени послания.