SKIF

В този филм има толкова разтърсващи моменти, че малцина ще успеят да не заплачат, докато го гледат. 

Историята е действителна, невероятна и сърцераздирателна и без да става дума за Индия. Само че става дума именно за там и допълнително разбива сърцата на всички. В основата е биографичната книга на Сару Брайърли "Дългият път към дома".

Актьорът в главната мъжка роля е малчуганът Съни Павар, който е уникално режисиран. Това 8-годишно дете предизвика вълнения през декември, когато не получи виза за премирата на филма в САЩ заради опасения, че може да емигрира с баща си. На церемонията за "Златен глобус" обаче беше представен от колегата си Дев Пател и обра овациите на отбраната публика. На въпрос на PEOPLE детето казва, че това е била много страшна, но и смела история, която силно го е развълнувала. 

Режисьорът предизвика още вълнения, като заяви, че само за секунди разпознал в Съни своя герой Сару и въпреки че след това гледал още над 2000 деца, знаел, че това е актьорът. Още любопитни подробности - Съни не говори английски и репликите му във филма са научени фонетично, без да ги разбира. Въпреки това е изключително убедителен. 

Филмът е с кауза - на финала се разбира, че зад него стоят хуманитарни организации, които се опитват да се противопоставят на кражбите на деца в Индия - над 80 хил. всяка година. На сайта lionmovie.com всеки може да дари за каузата.

"Лъв" е номиниран за 6 "Оскар"-а и със сигурност трябва да вземе поне 2-3. Преди дни Дев Пател даде заявка, като получи БАФТА за второстепенна роля във филма. Героят от "Беднякът милионер" отново влиза в индийски сюжет като порасналия главен герой, който търси майка си, чието име не знае, и дома си в индийско село, чието име е запомнил по детски грешно. Той впрочем бърка и собственото си име.

Каквото ни поднася животът, човешката фантазия трудно може да го измисли. "Лъв" е точно такъв - невероятен, фантастичен, трагичен и с щастлив край. Действа пречистващо, обнадеждаващо, окуражаващо. Но и натъжава, стиска за гърлото, разтърсва. 

Никол Кидман, Руни Мара, Дейвид Уенам дават здраво рамо на филма заедно с десетки индийски актьори, непознати за европейската публика. Естествено, той печели от екзотиката, от повдигането на завесата за онази тъмна Индия, която съществува и сега, и в която младите необразовани жени вадят камъни на кариерата, деца работят нощем непосилен труд, а бандити крадат деца по улиците. Макар и на втори план дори индийската кухня е намерила място в този филм, благодарение на десерта джалеби. 

Спираме тук в очакване на "Оскар"-ите.

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ОТКЪС

    Умберто Еко - "Средновековното мислене"

    Това са студии, които покриват период от шейсет години. Техният оригинален дух е напълно съхранен, въпреки че авторът ги е шлифовал както библиографски, така и редакционно, за да се избегнат, макар и не изцяло, някои повторения и връщания към загатнатите теми.

     
  • ОТКЪС

    Светлана Алексиевич - "Чернобилска молитва"

    Книгата описва личната трагедия на хората след Чернобилската трагедия и показва как тя е повлияла на техния живот.

     

„Блажени са неочакващите нищо, защото не се разочароват.”

Александър Поуп, английски поет, сатирик, роден на 21 май преди 330 години

Анкета

Тревожи ли Ви, че в България медиите са под натиск?

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

"Първичното чувство за невинност" от Дана Григорча (ревю)

Дана Григорча има неоспорим талант да разказва истории, очевидно знае стотици, и то автентични, и ги разказва с носталгия, която българите отлично познаваме. 

"Виктория и Абдул" на Стивън Фриърс (ревю)

Джуди Денч изнася филма на раменете си. Всеки неин едър план е уникален - тази актриса владее всяко мускулче на лицето си, тя може да играе дори само с очи, само с бръчките си дори.

Непретенциозна комедия за лятна разтуха

„Революция X“ ще си намери своята публика, особена в настъпващите горещи дни и ще се хареса от зрители с по-непретенциозен вкус, търсещи в киното основно леката забава.

Архитектура за хора от третата възраст

Книгата „Архитектура за хора от третата възраст“ променя представата за това какво означава „старчески дом“ и показва чрез различни примери как тези социални домове могат да бъдат авангард на архитектурата като цяло, което е и пример как не трябва да се робува на закостенелия образ. 

Духовен зомби апокалипсис

 

 

"Нелюбов" на Андрей Звягинцев регистрира разпада на едно семейство и едно общество