80 фигури на Лудвиг ван Бетовен са изложени на Северния площад в изложбения комплекс ВДНХ („Выставка достижений народного хозяйства“) в Москва, съобщи kudamoscow.ru. Изложбата, посветена на 250-годишншната на композитора, може да се види до 3 ноември. Фигурите на легендарния музикант са изработени от германския скулптор Отмар Хьорл и бяха подредени в Бон - родното място на Бетовен.

Официалното име на изложбата е „Лудвиг ван Бетовен – Ода за радостта“ и представлява инсталация, която е съставена от 80-те златисти и зелени (малахитови) фигури с височина един метър. Концепцията на автора предполага един напълно различен поглед към обичайните изображения на композитора и е в противовес на отдавна познатото на всички ни – свикнали сме да виждаме Бетовен винаги с мрачно и сериозно лице.

„Образът на Лудвиг ван Бетовен е известен на мнозина от портретите –  със съсредоточен поглед, тъжен и сериозен. Германският скулптор постави под съмнение тази визуална традиция и създаде скулптури на усмихнатия Бетовен. Самите те напомнят градински джуджета, защото това е важен елемент от ежедневния живот в Германия, който в творчеството на Хьорл се съчетава по един парадоксален начин със символа на елитарната култура“, обясняват домакините на експозицията, според които тази „Бетовенова градина“ е въплъщение на двойствеността между елитарната култура и кича.

Експозицията е част и от  инициативата "Годината на Германия в Русия", която продължава до лятото на 2021 г.

След като бъдат видени от московчани, 80-те малки Бетовеновци ще отпътуват към други места из Русия – една част от тях ще бъдат насочени към музикални училища и консерватории, друга – към чакални на летища или визови центрове, както и към ресторанти с немска кухня. А след края на това пътуване, те отново ще бъдат върнати в Москва, където се очаква да бъдат продадени на търг като предмети на изкуството.

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ПАРОДИЯ

    "Жив е все още"

    На една страна евро банкноти,

    на друга метнал пищов злодеят

    и там, на пода, дамски кюлоти

    издайно в мрака едва белеят.

  • В ТЪРСЕНЕ НА ИСТИНАТА

    „Невидимата искра на Възраждането“

    Тази книга описва малко известни и изключително любопитни факти, нишката на разказа често минава граници и прескача в различни държави. Имена, известни ни от чуждата литература и история се оказват в неочаквани връзки с българи и няма никакво съмнение, че всички подеми, случили се в Европа и Азия са резонирали силно и у нас.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     
  • ГЕНИЙ

    Що за човек е бил Бетовен?

    Какъв е бил като човек? Защо оглушава и как композира след това? И коя е жената, станала известна като неговата "безсмъртна любима"? Разказваме за великия композитор по повод годишнината от рождението му.

"Когато искаш да намериш жест, когато търсиш как да играеш на сцената, трябва само едно - да се вслушаш в музиката. Композиторът вече се е погрижил за това."

Мария Калас, оперна дива, родена на 2 декември преди 97 години

Анкета

Трябва ли хората на изкуството да имат гражданска позиция?

Да, защото те са елитът на обществото - 93.8%
Не, да се занимават само с изкуство - 0%
Не мога да преценя - 0%

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

„Пепел върху слънцето“ е важен и необходим филм

Направен с вкус и необходимата професионална зрелост, той поставя важни и значими проблеми, които не ни оставят безразлични.

„Тенет“ и Нолан

 

Филмът връща чистата емоция на публиката, предлага й качествено зрелище, а самият зрител се отблагодарява с това, че отново се насочва към салона.

Дори и да сме от глина, трябва да съхраним човешкото в себе си

 

Като Достоевски и Добромир Байчев вярва в благородните начинания, търси човека и в най-големия злодей.