Куентин Тарантино участва в протестите срещу полицейската бруталност в САЩ, съобщи „Индипендънт“. Режисьорът на „Глутница кучета“, „Криминале“ и „Гадни копелета“ долетя в Ню Йорк от Калифорния и взе участие в публичните демонстрации, а нюйоркското полицейско управление призова за бойкот на неговите филми. 

Патрик Линч, председател на асоциацията „Patrolman's Benevolent Association“ – най-голямата организация за защита на правата на полицейските служители в Ню Йорк, коментира:

„Не е изненада, че човек, който си изкарва прехраната, прославяйки престъпните действия, мрази полицаите. Хората, които Тарантино нарича „убийци“, не са част от неговите екранни фантазии. Те рискуват и понякога жертват живота си, за да предпазят хората от истинската престъпност.“

Тарнтино обясни действията си: „Аз съм човек със самосъзнание. Ако знаеш, че някъде има убийство, ти трябва да заемеш позиция срещу него. Правя точно това. Защитавам правата на убитите.“

Протестите се състояха 24 часа, след като 34-годишният полицай Рандолф Холдър беше застрелян близо до Шесто авеню, където те се състояха. Негови близки осъдиха демонстрациите. Режисьорът призна, че моментът наистина е неподходящ, но организацията е създадена отдавна и е нямало как цялото събитие да бъде отменено, след като някои хора са пропътували хиляди километри, за да участват.

Сред тях е и Темако Уилямс, чийто син Ла-Рейко Уилямс беше убит от полицай през 2011 г. в Шарлът, Северна Каролина. Служителят не беше съден за убийства, а на Уилямс бяха присъдени 500 000 долара обезщетение. Пред „Асошиейтед Прес“ тя заяви, че парите не са достатъчни и няма да върнат сина й, затова ще протестира.

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ДИАГНОЗА

    България се изолира културно от Европа и света

    „Държавата и правителството успешно не забелязват болните проблеми, свързани с деградацията на европейските и национални ценности. Патриотизмът е подменен от агресивен и повърхностен национал-популизъм“, категорични са основателите на движение „Реформи в културата“.

     
  • IN MEMORIAM

    Кристиан Таков - "Времето е особено"

    Думи на доц. Кристиан Таков - преподавател по право в Софийския университет, автор на книги, защитник на правото, към абсолвенти юристи. 

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     
  • ОТКЪС

    Юлия Кръстева - „Пътувам себе си“

    „Книгата се пише от двама. Тя ме впечатлява и това я забавлява, аз връщам теоретичката към нейните преживявания, емоции, тя играе играта, или пък не, продължаваме нататък“, разказва съавторът на книгата Самюел Док.

     
  • ПОРТРЕТ

    Памет за Богомил Симеонов

    Той бе Еньо, Жельо, Ивайло, Хищникът, крал Андрей, генерал Бергонцони, жрецът на хан Аспарух…

     

„Дирижирането не е само четене на партитури, а и натрупване, поддържане на традиция в музикалния живот. Това е дълъг, труден процес .“

Емил Табаков, български диригент, роден на 21 август преди 71 години

Анкета

Редно ли е държавата да плати изложбата на депутата Вежди Рашидов?

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

"Първичното чувство за невинност" от Дана Григорча (ревю)

Дана Григорча има неоспорим талант да разказва истории, очевидно знае стотици, и то автентични, и ги разказва с носталгия, която българите отлично познаваме. 

Могъщата притегателна сила на „Сикарио“

Като добър професионалист Стефано Солима дори ни проверява киноманската памет.

Том Круз - отличник в MI-6

"Мисията невъзможна: Разпад" е образцов екшън.

Сибирска клопка за Киану Рийвс

Ако творбата  куца на сценарно ниво е повече от ясно, че няма как да се превърне в постижение или празник за зрителя.