Е-vestnik.bg направи следния експеримент – провери кои са най-известните съвременни български писатели на английски според броя резултати в търсачката „Гугъл”, когато се напишат имената им.

Получава се следната класация, твърдят от редакцията:

Валери Петров

Недялко Йорданов

Антон Дончев

Виктор Пасков

Георги Господинов

Атанас Славов

Христо Бойчев

Стефан Цанев

Анжел Вагенщайн

Алек Попов

Журналистите правят уговорката, че класацията e относителна. Търсачката дава различни резултати на различни компютри според събрана информация за потребителя и неговият акаунт в „Гугъл”. От различни компютри ще се получат различни резултати, но подредбата приблизително ще се запази.

Освен това авторите на проучването добавят Йордан Радичков, Радой Ралин и Станислав Стратиев, които могат да се отнесат към съвременните писатели, чиито книги също са превеждани на чужди езици и техни пиеси са поставяни на западни сцени. Според тях Стратиев ще се подреди някъде в средата, а Радичков в края на класацията.

„Още две имена се нареждат в тази класация - в средата по резултат преди Стефан Цанев попада непознатата у нас Милена Иванова, която живее в Париж, а в края на класацията Илия Троянов, който живее в Германия. Друга уговорка е, че резултатите от търсачката с имената на английски неизбежно включват и някои текстове от български и руски сайтове. „Гугъл” транскрибира името и вкарва в резултатите за тези имена отделни неща не само на латиница, така се увеличават резултатите за Недялко Йорданов и Стефан Цанев, примерно. Могат да се направят още уговорки - класацията не е равностойна, защото например Радичков, Пасков, Стратиев, Ралин вече не са между живите и не дават интервюта или други информационни поводи да се появят имената им в интернет”, пише e-vestnik.bg.

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ОТКЪС

    Андрей Соколов - „За нашия дом"

    Книгата носи в себе си и предлага на вниманието на читателите важни факти, имена на хора, снабдена е със справочен апарат, който би бил полезен на всеки интересуващ се от историята на Шумен и България през отминалото 20-то столетие. 

     
  • ДИАГНОЗА

    България се изолира културно от Европа и света

    „Държавата и правителството успешно не забелязват болните проблеми, свързани с деградацията на европейските и национални ценности. Патриотизмът е подменен от агресивен и повърхностен национал-популизъм“, категорични са основателите на движение „Реформи в културата“.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     
  • ПОРТРЕТ

    Щедрият талант на Сергей Безруков

    Бил член на путиновата партия „Единна Русия“, от която се самоотстранява след година, тъй като eдин артист цени повече своята творческа свобода.

„Цената, която плащаме за парите, често пъти е свободата.“

Робърт Луис Стивънсън, шотландски писател и композитор, роден на 13 ноември преди 168 години

Анкета

Липсва ли ви гражданската позиция на хората на изкуството?

Не, те са творци. - 7.1%
Да, те са истинският елит на обществото - 92.9%

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

"Първичното чувство за невинност" от Дана Григорча (ревю)

Дана Григорча има неоспорим талант да разказва истории, очевидно знае стотици, и то автентични, и ги разказва с носталгия, която българите отлично познаваме. 

Нова среща с хумора на братя Мормареви

„Еврейски вицове“ е една миниенциклопедия на еврейския дух, на усета на този народ да се шегува и иронизира дори в най-трагични мигове от съществуването му.

"Валутният риск в икономиката" (ревю)

Съществени моменти в монографията са анализираните валутен риск и валутна система в България от 1878 г. досега, както и практико–приложните измерения на валутния риск.

Късното признание на Орсън Уелс

„От другата страна на вятъра“ е не само присмех към лудостта на целулоидния свят, а  по-скоро равносметка на един изминат и пълен с провали и амбиции творчески път, в чието начало се откроява с елмазен блясък шедьовъра „Гражданинът Кейн“(1941), а в края е изкусителния експеримент „Ф като фалшификация“(1975).