73-годишният Харисън Форд оглави ранглистата на актьорите, снимали се във филмите с най-много приходи в историята на Холивуд. Предлага ме ви класация на най-касовите филми, направена от портала Box Office Mojo. Тя е актуална към 8 януари 2016 г. „Отнесени от вихъра” държи рекорда за най-касов филм в продължение на 25 години и ако се вземе предвид инфлацията от 1939 г. досега, реално е спечелил най-много от всеки друг филм. При смятане на инфлация в топ 10 биха попаднали още„Извънземното” (1982), „Доктор Живаго” (1965) и „Снежанка и седемте джуджета” (1937).

ТОП 20

1. „Аватар” (2009) - 2,787 млрд. долара

2.„Титаник” (1997) – 2,186 млрд. долара

3. „Междузвездни войни: Силата се пробужда” (2015) – 1,733 млрд. долара

4. „Джурасик свят” (2015) – 1,668 млрд. долара

5. „Отмъстителите” (2012) – 1,519 млрд. долара

6. „Бързи и яростни 7” – (2015)  - 1,515 млрд. долара

7. „Отмъстители: Ерата на Ултрон” (2015)  - 1,405 млрд. долара

8. „Хари Потър и даровете на смъртта: Втора част” (2011) – 1,341 млрд. долара

9. „Замръзналото кралство”  (2013) – 1,279 млрд. долара

10. „Железният човек 3” (2013) – 1,2015 млрд. долара

11. „Миньоните” (2015) – 1,157 млрд. долара

12. „Трансформърс: Тъмната страна на луната” (2011) – 1,123  млрд. долара

13. „Властелинът на пръстените: Завръщането на краля” (2003) – 1,119 млрд. долара

14. „007 Координати: Скайфол“ (2112) – 1,108 млрд. долара

15. „Трансформърс: Ера на изтребление” (2014) – 1,104 млрд. долара

16. „Възходът на Черния рицар" (2012) – 1,084 млрд. долара

17. „Карибски пирати: Сандъкът на мъртвеца“ (2006) – 1,066 млрд. долара

18. „Играта на играчките 3” (2010) 1,063 млрд. долара

19. „Карибски пирати: В непознати води“ (2011) – 1,045 млрд. долара

20. „Джурасик парк” (1993) – 1,029 млрд. долара

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ОТКЪС

    Андрей Соколов - „За нашия дом"

    Книгата носи в себе си и предлага на вниманието на читателите важни факти, имена на хора, снабдена е със справочен апарат, който би бил полезен на всеки интересуващ се от историята на Шумен и България през отминалото 20-то столетие. 

     
  • ДИАГНОЗА

    България се изолира културно от Европа и света

    „Държавата и правителството успешно не забелязват болните проблеми, свързани с деградацията на европейските и национални ценности. Патриотизмът е подменен от агресивен и повърхностен национал-популизъм“, категорични са основателите на движение „Реформи в културата“.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     
  • ПОРТРЕТ

    Щедрият талант на Сергей Безруков

    Бил член на путиновата партия „Единна Русия“, от която се самоотстранява след година, тъй като eдин артист цени повече своята творческа свобода.

„Четенето вероятно е алтернативен начин да намериш мястото си.”

Жозе Сарамагу, португалски писател, роден на 16 ноември преди 96 години

Анкета

Липсва ли ви гражданската позиция на хората на изкуството?

Не, те са творци. - 7.1%
Да, те са истинският елит на обществото - 92.9%

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

"Първичното чувство за невинност" от Дана Григорча (ревю)

Дана Григорча има неоспорим талант да разказва истории, очевидно знае стотици, и то автентични, и ги разказва с носталгия, която българите отлично познаваме. 

Нова среща с хумора на братя Мормареви

„Еврейски вицове“ е една миниенциклопедия на еврейския дух, на усета на този народ да се шегува и иронизира дори в най-трагични мигове от съществуването му.

"Валутният риск в икономиката" (ревю)

Съществени моменти в монографията са анализираните валутен риск и валутна система в България от 1878 г. досега, както и практико–приложните измерения на валутния риск.

Късното признание на Орсън Уелс

„От другата страна на вятъра“ е не само присмех към лудостта на целулоидния свят, а  по-скоро равносметка на един изминат и пълен с провали и амбиции творчески път, в чието начало се откроява с елмазен блясък шедьовъра „Гражданинът Кейн“(1941), а в края е изкусителния експеримент „Ф като фалшификация“(1975).