Критиците от „Опернвелт” избраха най-добрите оперни театри за 2015 г. Победителите тази година са Франкфуртската опера и Националният театър на Манхайм, съобщи classicfm.bg. Те печелят заради високото качество на спектаклите си, както и творчески съставената си програма.Това е втори приз за Франкфуртската опера, след като през 2003 г. тя отново спечели критиците. Тогава се навърши и една година от встъпването в длъжност на интенданта на операта Бернд Лойбе. През юли театърът получи и наградата германското специализирано издание „Die Deutsche Bühne”.

Германската критика посочи своите фаворити в още 13 категории, сред които за световна премиера, за ново попълнение в оперна трупа и книга, посветена на класическата музика и оперното изкуство. За втори пореден път в оркестровия раздел спечели Оркестъра на Баварската щатсопер, а в категорията за диригент- Кирил Петренко. При певците първите места бяха присъдени на Георг Нигл за главната роля в спектакъла „Якоб Ленц” от Волфганг Рим на и Марлис Петерсен  - за главната роля в постановката „Лулу”. 

За режисура е отличен Ханс Нойенфелс за два оперни спектакъла – „Манон Леско” в Мюнхенската опера и „Ариадна в Наксос” в Щатсопер Берлин.

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ДИАГНОЗА

    България се изолира културно от Европа и света

    „Държавата и правителството успешно не забелязват болните проблеми, свързани с деградацията на европейските и национални ценности. Патриотизмът е подменен от агресивен и повърхностен национал-популизъм“, категорични са основателите на движение „Реформи в културата“.

     
  • IN MEMORIAM

    Кристиан Таков - "Времето е особено"

    Думи на доц. Кристиан Таков - преподавател по право в Софийския университет, автор на книги, защитник на правото, към абсолвенти юристи. 

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     

„Бира, камиони и религия сега се продават навсякъде по света по една и съща схема.“

Карлос Сантана, виртуозен китарист, роден на 20 юли преди 71 години

Анкета

Вреден ли е медийният закон на Пеевски?

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

"Първичното чувство за невинност" от Дана Григорча (ревю)

Дана Григорча има неоспорим талант да разказва истории, очевидно знае стотици, и то автентични, и ги разказва с носталгия, която българите отлично познаваме. 

"Виктория и Абдул" на Стивън Фриърс (ревю)

Джуди Денч изнася филма на раменете си. Всеки неин едър план е уникален - тази актриса владее всяко мускулче на лицето си, тя може да играе дори само с очи, само с бръчките си дори.

За новите стихове на Георги Константинов

Ценителите на поетичното слово у нас го обикнаха още при дебюта му в края на 60-те години с „Една усмивка ми е столица” и „Неграмотно сърце”.

Роман за Добри Войников

„Студени гнезда“  е изпълнила предназначението си – да припомни заслугите на една значима личност, да подложи на проверка нашата памет и патриотични чувства и да ни напомни деликатно, че съдбата ни е такава, каквато сами си я изковем.

За „Соло“ без гняв, но с разочарование

Основният виновник за получения резултат е продуцентът Катлийн Кенеди, силният човек в „Дисни“, сменила безцеремонно Крис Милър и Фил Лорд и сметнала, че тандемът Каздан  - Хауърд ще е по-успешен и рентабилен.