Американското списание „Billboard”, посветено на музикалната индустрия, публикува класация за най-високоплатените музиканти за 2020 г. Въпреки че заради пандемията бяха анулирани хиляди концерти, класическите рок изпълнители продължават да се котират.

В петото десетилетие от кариерата си „Ийгълс“  станаха четвъртите най-високоплатени артисти като цяло и най-печелившите рок звезди. Те успяха да направят 10 концерта преди локдауна през 2020 г., на които продадоха билети за 33 милиона долара и реализираха 11,4 млн. чисти приходи. Подхранвани от 744 милиона изпълнения, излъчени в уеб радиата, ветераните са и петите най-пускани изпълнители през 2020 г. Групата също генерира близо 4,9 милиона долара приходи от правата над мастър лентите си, което е почти 30% от общите им приходи. „Ийгълс“ станаха и една от най-стриймваните групи през 2020 г., спечелвайки повече от 2,7 милиона долара от онлайн излъчвания.  

На седмо място се наредиха  „Куийн“, с около 13,2 милиона долара, от които повече от 5 млн. идват от продажби на физически носители; още $ 5 млн. бяха добавени чрез платформи за стрийминг.  

Веднага зад „Куийн“ идват „Бийтълс“ — на осмо място, дори и 50 години след разпадането им. Докато и „Ийгълс“ и „Куийн“ имаха изпълнения на живо през 2020 г., последният концерт на „Бийтълс“ е на покрива на сградата на „Епъл“ в Лондон през януари 1969 г.  И все пак двамата живи членове са спечелили $ 12,9 млн. миналата година, като повече от 5,2 млн. идват от продажби на физически записи, 5,1 млн. долара — от стрийминг и $2.6 млн. са от издателска дейност.  

„Ей Си/Ди Си” заемат 13-то място в списъка, благодарение на добре приетия албум на групата PWR/UP през ноември. „Металика“ се нарежда на 18-то място, до голяма степен заради дългоочаквания албум на живо на групата S&M 2. „Пинк Флойд“ се оказаха 20-и и това също не е изненада, въпреки че и те не са свирили заедно на живо от 2007 г. 

Впечатление в списъка на „Билборд“ прави и силното дамско присъствие в челните позиции. Три от първите 5 места са заети от жени: на първо място е Тейлър Суифт с 23.8 млн. долара. Това е значително по-малко от 99,6-те милиона, които си докара тя през 2019-а, но същото намаление е общо за всички. Без възможностите за музика на живо през по-голямата част от 2020 г., приходите на индустрията са паднали от общо $969 млн. през 2019-а на $387 млн. На трето място е Селин Дион с $17.5 млн., а на пето — Били Айлиш с $14.7 млн.

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

„Снобите нямат врагове и затова злословят по адрес на всички с надеждата да си спечелят някой.“

Фредерик Бегбеде, френски писател, роден на 21 септември преди 56 години

Анкета

Хареса ли ви концертът на Соня Йончева и Пласидо Доминго в София?

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

Майер Лански – ангелът с мръсно лице

 

Интерпретацията, която прави Харви Кайтел на Майер Лански е модерна класика, която трябва да се изучава като образец на актьорско майсторство в киноучилищата.

В "Заповед за арест. Как станах враг номер едно на Путин" се оглежда България на ББ

 

"Горещо я препоръчвам на всички – и на русофили, и на русофоби; и на разумно мислещи, и на изначално предубедени; и на силно ангажирани, и на напълно безразлични; и на много информирани, и на малко знаещи" - ревю на Николай Слатински

Дуилиу Замфиреску, за когото изкуството не бива да репродуцира действителността

 

Трилогията на класика представя и участието на северната ни съседка в Руско- турската война от 1877- 1878 г.