Интервю

„Защо трябва геният да си отиде, за да бъде признат от целия свят?”, питат колегите на починалия Васил Пармаков от „Зона Ц”.

„Не мога да дезертирам пред тежестта на ежедневието. Ако не действам против тази тежест, значи съм предател. Актът на предателство ми е противен.  Затова пиша”, казва писателката.

„Карл Уве Кнаусгард и Елена Феранте в момента правят повече за реабилитирането на романа, отколкото литературната теория може да си представи”, казва известната английска писателка.

„В Русия вече подминахме кръстопътя, където можехме да направим обратен завой”, казва писателят.

„Стремя се да пиша книги, които самата аз бих искала да прочета”, казва английската писателка.

„Сега не гледам много американски филми. Някога гледах – през 60-те излизаха по дузина на седмица”, казва режисьорът.

„Доста от медиите говорят през чалгата и жълтото, дори езикът на Вазовите „Чичовци” е в пъти по-колоритен, многоказащ и сочен”, казва поетесата.

„Мисля, че Моцарт е бил много специално човешко същество, и бих желал да бъда приятел с гения”, казва цигуларят.

„Физическите характеристики на актьорите налагат определени промени. Шон Конъри е висок 190 см. Дъстин Хофман не е.“

Сидни Лъмет , американски режисьор, роден на 25 юни преди 98 години

Анкета

Подпишете се в подкрепа на украинския народ!

Путин е престъпник! - 89.2%

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

Путин и КГБ: Как Русия не стана "втора Америка"

В книгата си "Хората на Путин" Катрин Белтън се възползва от типичната за диктаторите свръхподозрителност, която ги кара рано или късно да се обърнат дори срещу най-приближените си

Роман за вкуса на петмеза от детството

 

"Петмез“ е метафора не само на детството, но и на човешкия живот

Детската игра – първите житейски роли

 

Така както детето, детството, е най-близо да несъзнаваното, така и психоаналитичният прочит на литературата за деца отговаря на иманентно присъщото несъзнавано в природата на тази литература.