Сопрано Русалина Мочукова влиза в ролята на Микаела от операта „Кармен“ на Жорж Бизе. Спектакълът е на 10 февруари в Старозагорската опера. Дни преди представлението тя сподели:

 „Имах уникалната привилегия да подготвя тази партия с най-великата Микаела на всички времена – Мирела Френи. Тази роля бе първата асоциация на Маестрата, когато ме видя и чу. И първата научена и изработена с нея, за което мога само да съм благодарна на съдбата. Дебютът ми в тази роля бе точно преди 10 години и то – запомнящ се дебют, защото моят Дон Хозе тогава бе Калуди Калудов. Обожавам френската музика, тя носи много емоция, топлота  и страст.

За мен Микаела е чистота и искреност, смелост и любов. Моята Микаела не е безлична…Тя е бореща се, страдаща, но много решителна, готова на всичко в името на любовта!“ 

РУСАЛИНА МОЧУКОВА се дипломира през 2003 г. като магистър по оперно пеене в Национална Музикална Академия „Проф. Панчо Владигеров”- София в класа на  доц. Христина Ангелакова. През 2005 г. печели двугодишна стипендия на името на Николай Гяуров дадена й лично от Мирела Френи за специализация в „CUBEC - Centro Universale del Bel Canto“ – Vignolla, Италия – в класа на Мирела Френи, както и педагогическа специализация в класа на Серджио Бертокии Паола Мулинари. През същия период участва и в Майсторския клас на Светлана Грошевская  (Фондация “Гузик”, Опера Сан Франциско) – Вокалната интерпретация на камерната музика на руски език. Изявява се на сцените на всички оперни театри в Българи. Концертира в Германия, Швейцария, Австрия, Италия, Южна Корея.  

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • А СЕГА...

    Компютри и цървули

    Недоволният от нещо човек вече не е гражданин на Република България, а само протестър.

    Дръзналите да напишат или рекат по радио или телевизия нещо напреки, са грантаджии, соросоиди (нали помните деветдесетте), джендъри и национални предатели, платени от американския империализъм. Да ви звучи познато?

  • ПОРТРЕТ

    Невероятната Мария Калас

    През 2018 г. се навършват 95 години от рождението на певицата.

     
  • КРИЛЦЕ ИЛИ КЪЛКА

    Да си спомним за Луи дьо Фюнес

    Комедиите му бяха любими у нас, нещо повече -  редовно се внасяха и се показваха до скъсване в киносалоните, за да знае всяко българско дете кой играе инспекторите Жув и Крюшо.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     
  • РЕКОНТРА

    Възхвала на глупостта – българската

    Дано някой ден поне малко да поумнеем. Да видим, че царят е наистина гол и най- сетне да кажем едно твърдо и окончателно: „Не!” на Глупостта и да решим сами успешно съдбата си. Защото вече почти стигнахме дъното...

     
  • ОТКЪС

    Светлана Алексиевич - "Чернобилска молитва"

    Книгата описва личната трагедия на хората след Чернобилската трагедия и показва как тя е повлияла на техния живот.

     

„Най-силната дума в речника на съвременния човек е думата „не“. Особено, когато говори за себе си.“

Сидни Поатие, американски актьор и режисьор, роден на 20 февруари преди 91 години

Анкета

Гледате ли предавания за култура по телевизията?

"Първичното чувство за невинност" от Дана Григорча (ревю)

Дана Григорча има неоспорим талант да разказва истории, очевидно знае стотици, и то автентични, и ги разказва с носталгия, която българите отлично познаваме. 

"Виктория и Абдул" на Стивън Фриърс (ревю)

Джуди Денч изнася филма на раменете си. Всеки неин едър план е уникален - тази актриса владее всяко мускулче на лицето си, тя може да играе дори само с очи, само с бръчките си дори.

"От Калифорния до Стълпище – историята на един емигрант" от Любен Рабчев (ревю)

На места нешлифована, историята печели с ясните си послания и с неуморимото желание на автора да предизвика апатичните българи, оставили се да ги носи течението.

Вестникът на властта срещу властта

Не съм съгласен с българското заглавие на филма. „Вестник на властта“ звучи и подвеждащо, и компрометиращо.

Жлъчна сатира срещу тоталитаризма

„Смъртта на Сталин“ продължава традициите на „Монти Пайтън“, предлагайки ни един присмехулен и хулигански поглед към най-близкото обкръжение на вожда в момент на върховно напрежение и прелом.

Да бъдеш безкомпромисен и решителен и в най-мрачния час

Отличен сценарий на Антъни Маккартни и брилянтна игра на Гари Олдман.