Ръсел Кроу е роден през 1964 г. Той е един от най-уважаваните съвременни актьори, носител е на „Оскар“ и много други награди. Играл е в знакови продукции като „Поверително от Ел Ей“, „Вътрешен човек“, „Гладиатор“, „Красив ум“, „Мрежа от лъжи“ и др. Съвсем скоро той дебютира и като режисьор в лентата „The Water Diviner” („Търсачът“), където играе баща, който търси синовете си, участвали в Битката при Галиполи. Действието се развива през 1919 г. Лентата е базирана на книга със същото име, написана от Андрю Анастасиос  и д-р Меган Уилсън- Анастасиос . Представяме ви интервю, в което Кроу говори за филма си пред clotureclub.com.

---------------------

Филмът много реалистично представя едно бойно поле след битката, особено с виковете на ранените. Това беше ли ключов елемент?
-    Това е част от концепцията ми. Когато четох за битките при Галиполи, едно от нещата, които ме впечатлиха, беше шумът, идващ от ничията земя след сраженията. Тогава си дадох сметка, че няма филм, който да представя на зрителя точно тази ситуация. Много хора ми казват, че са си мислили, че който не се прикрие в окопа, е просто застрелван. Много често обаче не е било така. Войниците са били ранявани, умирали са от кръвозагуба, откъсвани са им крайници. Обстановката е била ужасяваща.

Беше ли ви трудно да снимате тези моменти?
- Това, което беше най-емоционално, е добрата игра на всички тези млади актьори, които представиха точно това, което е написано в сценария. Целият филм беше заснет само на два пъти.

Толкова бързо?
-    Говорил съм и по-рано, че подготвях актьорите много сериозно за филма. Точно затова е важна подготовката, за да може после да правят точно това, което се изисква от тях. Не се нуждаят от загрявка. Говорихме много какво се иска, какво ще снимаме, какво трябва да направи всеки. Те ме разбраха и бяха готови да покажат точно това, което сме говорили. Подготовката ни започна 4 месеца преди снимките. Невероятно е колко добре се представиха всички.

Такъв режисьор ли сте - който снима дълги сцени?
-    Не, не бих казал. Снимам толкова, колкото е необходимо. Но вече говорих за подготовката. Когато започнем истинските снимки, и аз и актьорите вече сме готови. Когато снимаме, вече сме във филма и сме готови да направим всичко както трябва. Опитвам се да създам такава атмосфера около себе си, че всички да са спокойни, да чувстват подкрепа и да са способни да дадат най-доброто от себе си.

Така постъпва човек и с децата си. Имам двама сина. Те са много различни един от друг и начинът, по който говоря с единия, е различен от начина, по който говоря с другия. Така е и на снимачната площадка. Към всеки се отнасяш добре и оценяваш факта, че човекът се е съгласил да ти помогне да осъществиш идеята си. Няма значение кой е. Малките детайли и сътрудничеството са двата стълба, на които се опира добрият филм.

Посвещавате филма на „изгубените и безименни войници“. Вие посетихте ли Гробницата на незнайните воини във Вашингтон?
- Този път не, но работих там през 2007 и 2008 г. Бил съм до абсолютно всеки монумент във Вашингтон. Това е едно страхотно място.

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • В ТЪРСЕНЕ НА ИСТИНАТА

    „Невидимата искра на Възраждането“

    Тази книга описва малко известни и изключително любопитни факти, нишката на разказа често минава граници и прескача в различни държави. Имена, известни ни от чуждата литература и история се оказват в неочаквани връзки с българи и няма никакво съмнение, че всички подеми, случили се в Европа и Азия са резонирали силно и у нас.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     
  • ГЕНИЙ

    Що за човек е бил Бетовен?

    Какъв е бил като човек? Защо оглушава и как композира след това? И коя е жената, станала известна като неговата "безсмъртна любима"? Разказваме за великия композитор по повод годишнината от рождението му.

  • ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕ

    Елин Пелин - "Напаст Божия"

    Бог не е милостив - не молете му се! Нека като жабите, кога им пресъхне блатото - да прокълнем и да умрем!

„Като млад идиот глупашки не схванах, че босовете на филмови компании, естествено, предлагат на някого само това, с което самите те могат да правят пари.“

Франсис Форд Копола, американски режисьор и сценарист, роден на 7 април преди 81 години

Анкета

В пандемията купувате ли книги онлайн?

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

За честта на фамилията Полански

Филмът на Роман Полански „Офицер и шпионин“  разказва елегантно и проникновено за най-голямата социална и политическа криза, завладяла Франция в края на 19 век.

Да останеш човек извън играта

Филмът „Извън играта“ е не е сълзлива история за опитите на един съкрушен човек да се пребори с алкохолната си зависимост и разпада на брака и семейството си.  Не е и приказка за трудния път към успеха със стоп кадър от извоювания заслужен  триумф.

„Живот на една гара“ –  анатомия на самотата и страха

Романът следва  модела на знаменити световни романи, решени като философски есета - притчи: „Процесът“ на Франц Кафка, „Чумата“ от Албер Камю, „Погнусата“ от Жан-Пол Сартр, пиесата „Носорозите“ на Йожен Йонеско.