Английският актьор Колин Фърт е един от заетите актьори в света. През дългогодишната си кариера е получавал "Оскар", "Златен глобус", "Сателит", БАФТА и много други награди. Става известен след участието си във филма "Валмонт" на Милош Форман. В интервю с Денис Рузаев от lenta.ru той говори за трета част от филма за "Бриджит Джоунс: бебе на хоризонта".

 -------

За първи път се заговори за "Бриджит Джоунс 3" още през 2009 г. Защо работата по филма се проточи толкова време?

- Мисля, че задачата как да се продължи историята на тези персонажи е доста сложна. Помните ли финала на предишната серия? Какво може да се направи след такъв еднозначен хепи енд? Как да се съчини сюжет, достоен за тези герои, който не би разочаровал феновете на "Бриджит Джоунс"? Така или иначе разговори за още едно продължение действително имаше отдавна - преди пет или шест години трябваше да започнат снимките, но все нещо не се получаваше. Сценарият много пъти се пренаписваше, сменяха се режисьорите - и с нас, актьорите, продуцентите непрекъснато провеждаха консултации по този въпрос, ние също имахме различни драматургични виждания. Но наистина приличен сценарий се появи преди година и половина, а след това трябваше да се намери свободен прозорец в графика за снимките на всички участници в проекта. Това беше трудно - да се съберат всички беше почти невъзможно.

Хю Грант успя по някакъв начин да избегне участие в новата серия. Вие изкушавахте ли се да не участвате?

- Не мога да кажа, че след втората серия съм искал историята да се развива. По скоро ми беше безразлично дали ще има продължение или не. Но с течение на времето перспективата отново да изиграя Марк Дарси ми се струваше примамлива.

Защо?

- Толкова е просто - той е остарял. Както и всички останали персонажи в "Бриджит Джоунс". С навлизането в петото си десетилетие те стават много интересни. Когато са 30-годишни - те са хубави, причудливи; когато са 40-годишни - изглеждат опасни, даже имат демонични черти, утвърдени навици. Това предполага много възможности за хумор. Между другото, защо излизането на нов филм за Бриджит Джоунс беше толкова трудно? Трябваше тези герои отново да станат смешни, да се шегуват естествено. Комедията в киното е най-сложният жанр според мен.

Марк Дарси е вариация по темата мистър Дарси от "Гордост и предразсъдъци". Но в третия филм той е нещо повече от пародия на един от основните архетипи на английската литература.

- Мисля, даже съм уверен, че е така. В първия филм всичко, което се изискваше от мен, бе да бъда в необходимата степен превзет. Като цяло Марк като пълноценен персонаж не съществуваше - той беше единственият субект, на който Бриджит проектира своите представи какъв трябва е да бъде един мъж. А тя, както знаете, е склонна да греши и да се заблуждава. Но по-добре го научава в следващия филм, когато Дарси има по-твърд характер. Всички го считат за затворен, ексцентричен англичанин, който не може да изрази чувствата си. За мен обаче е обратното - той е чувствителен персонаж, страстен, но не може да изрази емоциите си.

Може ли  Дарси да се разглежда като най-британския по дух персонаж, който сте играли?

- И така може да се каже! Дарси обаче не е типичен британски характер, той е пародия на типичния британски персонаж, доведен до абсурда, и гротесков образ на английския джентълмен.

Беше ли ви лесно да се върнете към него след толкова дълга пауза?

- Ни най малко. Вижте каква е работата - моята памет е като на рибите в езерото в Хайд парк. Веднага след края на снимките, забравям напълно всичко, което знам за персонажа си. Нищо от него не вземам в делничния си живот. Така че със сигурност феновете на "Бриджит Джоунс" познават по-добре от мен предишните филми. Аз дори трябваше отново да гледам първата част, за да спомня как съм играл там. Ами преди снимките нервничих, признавам си. Но когато всички отново се събрахме заедно, това беше среща на стари приятели и аз просто трябваше да намеря верния тон отново.

Не само Дарси остарява в новия филм, а и Бриджит Джоунс. Тя не е станала по-малко смешна от факта, че сега е объркана, хаотична и склонна към опозоряване пред публиката на филма много повече от преди.

- Е, в края на краищата, Бриджит беше една от първите в тази област. Оригинална, автентично посмешище в рокля - или по точно, разбира се, баба в панталони! Струва ми се, че с възрастта тя е станала даже по-смешна и нелепа - имаше кратък момент: още малко и тези персонажи ще изпуснат още един шанс да намерят любовта за да бъдат оставени на мира до края на живота им.  Рене Зелуегър  като никой друг знае как да пресъздаде всичките лудории и при това толкова смехотворно, но и трогателно. Сега след всички промени през последните години, тя играе дори по-добре от преди. В допълнение - Бриджит е смешна, защото не успява да се нагоди към съвременния свят - на тази основа са изградени много от шегите. За Марк да не говорим.

Да, когато защитава в съда руската пънк група с име не по-малко непристойно от "Пуси райът"  е ужасно за гледане.

- Не помня кой измисли тази сюжетна линия, но на мен много ми хареса. Достатъчно абсурдна е. 

Какво за вас е най-забавно да играете - травматизирани, измъчени персонажи като в "Дама, поп, асо, шпионин", или романтични, страдащи самотници от комедии?

- Обичам да бъда различен и за щастие тези роли изискват да активирам различни, а не едни и същи мускули.  Някъде има нещо, което да се промени от предварителния сценарий. В друг филм пък се иска театрално преувеличение на типични човешки слабости и черти. Повече от всичко обичам роли, които съчетават комедия и драма, патос и нищожество, самоирония и екзистенциална тревожност.  Като, например, Джордж VI в "Речта на краля" или Макс Перкинс от "Гения". Обичам ги всички еднакво. И наистина не помня как съм играл.

 Със съкращения

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ПРОПАСТ

    България и интелектуалците й - заседнали между XIX и XX век

    Тв предаване, посветено на писмото на 30 европейски интелектуалци, показа къде сме - все още в задния двор на ЕС.

     
  • ДИАГНОЗА

    България се изолира културно от Европа и света

    „Държавата и правителството успешно не забелязват болните проблеми, свързани с деградацията на европейските и национални ценности. Патриотизмът е подменен от агресивен и повърхностен национал-популизъм“, категорични са основателите на движение „Реформи в културата“.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     

„Има читател и читател, както и писател, и писател.”

Иван Теофилов, български поет, роден на 24 март преди 88 години

Анкета

Трябва ли министърът на културата да подаде оставка?

Да - 70.6%
Не - 29.4%
Не мога да преценя - 0%

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

"Първичното чувство за невинност" от Дана Григорча (ревю)

Дана Григорча има неоспорим талант да разказва истории, очевидно знае стотици, и то автентични, и ги разказва с носталгия, която българите отлично познаваме. 

„Зелената книга“ – пътеводител към човешкото сърце

Филмът показва на практика как двама мъже от различни светове могат да преодолеят противоречията помежду си, да се уважават и обичат, да бъдат непробиваем тандем.

„Гешев“ или пътят към истината

Новите изследователи и търсачи на скрити тайни  за родния полицай №1 ще са благодарни, тъй като е осигурени солиден фундамент, от който може да се продължи напред в толкова трудната и привлекателна тема „Никола Гешев“.

С „Т34“ от Москва до Бохемия

Към този филм трябва да се подходи спокойно и с внимание.