Антонело Маракорда е артистичният директор на Kammerakademie в Потсдам и диригент на Het Gelders Orkest  в Холандия. Той е бил концерт майстор при легендарния Клаудио Абадо преди 15 г. Днес classicfm.com го определя като един от най-вълнуващите диригенти. Той даде интервю за медията. 

---

Кой е най-ранният ви музикален спомен? 

- Как като дете слушаме с майка ми запис на Мария Калас, която пее "Травиата" на Верди. Бил съм на 3 или 4 години. 

Как станахте диригент? 

- Това беше дълго пътуване. Още като дете съм искал, затова съм имал книги за дирижирането, написани за деца. Но това не си го спомням. На 6-7 г. започнах да свиря на цигулка. Станах концерт майстор в младежкия оркестър "Густав Малер", ръководен от Клаудио Абадо. След 8-9 години реших, че свиренето на инструмент не ми е достатъчно - исках да работя с музиката без ограниченията на инструмента и затова станах диригент. 

Коя е връхната точка в кариерата ви?

- Бих казал - първият концерт на фестивалния оркестър на Люцерн - също основан от Абадо. Това се случи точно след като той се разболя от рак и претърпя тежка операция. Открихме фестивала с Втората симфония на Майлер и беше невероятно. Повечето ми върхови моменти са свързани с Малер. 

Кои са музикалните ви идоли? 

- Да се уча от Клаудио Абадо беше невероятно. Също и да правим музика заедно. Имах много добър учител и в Холандия - Херман Креберс. Научи ме на дисциплина. И двамата ми учители ме научиха, че музикантът всъщност никога не е напълно готов. Може години наред да работи като луд, но никога не достига края, защото винаги можеш да влезеш още по-надълбоко в музиката. 

Какъв съвет бихте дали на младите музиканти?

- По-добре да направиш нещо с една година закъснение, отколкото една година по-рано. В днешно време всички бързат и е лесно да се направи грешка. 

Има ли запис или проект, който бихте искали да направите отначало? 

- Абсолютно всички! Ако някой ден отговоря отрицателно на този въпрос, или ще съм умрял като артист, или няма да съм вече музикант. В мига, в който задоволиш желанията си, вече не си жив. 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • В ТЪРСЕНЕ НА ИСТИНАТА

    „Невидимата искра на Възраждането“

    Тази книга описва малко известни и изключително любопитни факти, нишката на разказа често минава граници и прескача в различни държави. Имена, известни ни от чуждата литература и история се оказват в неочаквани връзки с българи и няма никакво съмнение, че всички подеми, случили се в Европа и Азия са резонирали силно и у нас.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     

„Двете най-чести причини за нещастието на хората са: от една страна, незнанието колко малко им е необходимо, за да бъдат щастливи, а от друга, мнимите потребности и безграничните желания.“

Хелвеций, френски литератор и философ, роден на 26 януари преди 305 години

Анкета

Гледате ли българско кино?

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

За романа „18 % сиво“ и неговата екранна интерпретация

Филмът “ разчита основно на славата на книгата и харизмата на Руши Виденлиев.

Светлината като едно от чудесата на света 

“Поеми на светлината” - пред нас е Мирозданието, лирически и философски преосмислено и преоткрито с цялата си красота.

По-добър ли е бил сексът при социализма?

Дали при социализма жените са имали по-добър секс? Да, убедена е американската етнографка Кристен Годсий. В своята книга, излязла през 2019 в Германия, тя обяснява защо. Годсий задава и други въпроси.