Антонело Маракорда е артистичният директор на Kammerakademie в Потсдам и диригент на Het Gelders Orkest  в Холандия. Той е бил концерт майстор при легендарния Клаудио Абадо преди 15 г. Днес classicfm.com го определя като един от най-вълнуващите диригенти. Той даде интервю за медията. 

---

Кой е най-ранният ви музикален спомен? 

- Как като дете слушаме с майка ми запис на Мария Калас, която пее "Травиата" на Верди. Бил съм на 3 или 4 години. 

Как станахте диригент? 

- Това беше дълго пътуване. Още като дете съм искал, затова съм имал книги за дирижирането, написани за деца. Но това не си го спомням. На 6-7 г. започнах да свиря на цигулка. Станах концерт майстор в младежкия оркестър "Густав Малер", ръководен от Клаудио Абадо. След 8-9 години реших, че свиренето на инструмент не ми е достатъчно - исках да работя с музиката без ограниченията на инструмента и затова станах диригент. 

Коя е връхната точка в кариерата ви?

- Бих казал - първият концерт на фестивалния оркестър на Люцерн - също основан от Абадо. Това се случи точно след като той се разболя от рак и претърпя тежка операция. Открихме фестивала с Втората симфония на Майлер и беше невероятно. Повечето ми върхови моменти са свързани с Малер. 

Кои са музикалните ви идоли? 

- Да се уча от Клаудио Абадо беше невероятно. Също и да правим музика заедно. Имах много добър учител и в Холандия - Херман Креберс. Научи ме на дисциплина. И двамата ми учители ме научиха, че музикантът всъщност никога не е напълно готов. Може години наред да работи като луд, но никога не достига края, защото винаги можеш да влезеш още по-надълбоко в музиката. 

Какъв съвет бихте дали на младите музиканти?

- По-добре да направиш нещо с една година закъснение, отколкото една година по-рано. В днешно време всички бързат и е лесно да се направи грешка. 

Има ли запис или проект, който бихте искали да направите отначало? 

- Абсолютно всички! Ако някой ден отговоря отрицателно на този въпрос, или ще съм умрял като артист, или няма да съм вече музикант. В мига, в който задоволиш желанията си, вече не си жив. 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ДИАГНОЗА

    България се изолира културно от Европа и света

    „Държавата и правителството успешно не забелязват болните проблеми, свързани с деградацията на европейските и национални ценности. Патриотизмът е подменен от агресивен и повърхностен национал-популизъм“, категорични са основателите на движение „Реформи в културата“.

  • ПОРТРЕТ

    Памет за Балабанов

    Той бе умен, талантлив и вещ в професията си сценарист и режисьор, под чието ръководство направиха върхови превъплъщения плеяда актьори като Сергей Бодров младши, Сергей Маковецки, Дмитрий Дюжев, Александър Яценко, Никита Михалков, Ингеборг Дапкунайте, Михаил Скрябин, Алексей Серебряков, Алексей Чадов, Леонид Бичевин, Виктор Сухоруков.

     
  • ОТКЪС

    Светлана Алексиевич - "Чернобилска молитва"

    Книгата описва личната трагедия на хората след Чернобилската трагедия и показва как тя е повлияла на техния живот.

     

„Мъжът трябва да обожава жените или да ги напуска. Нищо средно не съществува.“

Ерих Мария Ремарк, германски писател, роден на 22 юни преди 120 години

Анкета

Нормално ли е премиерът да рекламира фирма за хазарт?

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

"Първичното чувство за невинност" от Дана Григорча (ревю)

Дана Григорча има неоспорим талант да разказва истории, очевидно знае стотици, и то автентични, и ги разказва с носталгия, която българите отлично познаваме. 

"Виктория и Абдул" на Стивън Фриърс (ревю)

Джуди Денч изнася филма на раменете си. Всеки неин едър план е уникален - тази актриса владее всяко мускулче на лицето си, тя може да играе дори само с очи, само с бръчките си дори.

За „Соло“ без гняв, но с разочарование

Основният виновник за получения резултат е продуцентът Катлийн Кенеди, силният човек в „Дисни“, сменила безцеремонно Крис Милър и Фил Лорд и сметнала, че тандемът Каздан  - Хауърд ще е по-успешен и рентабилен.

След края на сезона

Програмирането му  по bTV е извън всяка критика. Може да се гледа безпроблемно само от пенсионери, домакини и безработни.

„Янините девет братя” – опера от Любомир Пипков” от Пламен Карталов (ревю)

Авторът е отворил партитурата на този безспорен шедьовър с амбицията да разкрие и преосмисли образа на неговите философски, психологически и социално- обществени послания.