Светът е сцена, а всички ние... сме актьори на нея. Това е животът - спектакъл без  антракт, без финал, в който всички ние сме актьори.

Театърът прилича на … райски остров. Това е мястото, където се откъсвам от всички проблеми,  правя това, което обичам най-много и мога да мечтая на воля.

 Хората ходят на театър /балет/, защото … имат нужда от духовна храна. Имат нужда от изкуство, което да ги докосне и развълнува, защото, за съжаление  в живота днес преобладават негативните емоции.

 O, слабост, твойто име е … БАЛЕТ.

 В театъра мога да устоя на всичко, освен на …сцената.

Думи, думи, думи (в театъра) … танц, танц, танц /в балета/. За разлика от театъра, в балетното изкуство разказваме и изживяваме всичко само и единствено с тялото си, с помощта на танца. Телата са нашият инструмент. Тялото може да пее, да се радва, да страда, да изразява цяла палитра от емоции само посредством езика на танца.

 Животът в театъра е това, което се случва докато …живея с поредната роля и я пресъздавам.

 Най-силно ме впечатляват хората в театъра, които …живеят, дишат с балета и са му отдадени изцяло.

Всичко в театъра /балета/ е по-ясно, когато … успееш да се превъплътиш напълно в дадената роля и публиката ти повярва и започва да изживява всичко заедно с теб. Това е смисълът на нашето изкуство.

 Свободата в театъра е на върха на …балетните палци :)

 Част от мен подозира, че в театъра съм …боец

 … а другата част от мен счита, че в театъра съм …ранима.

Всичките ми театрални /балетни/ мечти могат да се сбъднат, ако …продължавам да ги следвам.

Най-силно ме впечатляват спектаклите, които ...изобилстват от силни чувства и емоции. Драматичните спектакли.

На шкафчето в гримьорната ми има …всевъзможни балетни принадлежности и малки подаръчета от близки приятели.

Сутрин театърът е …празна, тиха, спяща, събуждаща се сцена.

Цветът на театъра в полунощ е ... цветът на спуснатата червена завеса.

 НОЩ НА ТЕАТРИТЕ е …сбъдната мечта за почитателите на изкуството. И за самите артисти, разбира се, тъй като рядко имаме възможност да общуваме с нашата публика, а това е важно. Вдигаме завесата и даваме възможност на зрителите да влязат в "кухнята" на нашия дом и да се запознаят по-отблизо с целия процес. Така можем да чуем мнението и впечатленията им, защото в крайна сметка правим всичко това за негово величество Зрителя.

------------------

Балерината от трупата на Софийската опера е от 15-те посланици на Нощта на театрите, която ще се проведе на 21 ноември в 15 български града.

 

Източник: theatresnight.org

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ОТКЪС

    Андрей Соколов - „За нашия дом"

    Книгата носи в себе си и предлага на вниманието на читателите важни факти, имена на хора, снабдена е със справочен апарат, който би бил полезен на всеки интересуващ се от историята на Шумен и България през отминалото 20-то столетие. 

     
  • ДИАГНОЗА

    България се изолира културно от Европа и света

    „Държавата и правителството успешно не забелязват болните проблеми, свързани с деградацията на европейските и национални ценности. Патриотизмът е подменен от агресивен и повърхностен национал-популизъм“, категорични са основателите на движение „Реформи в културата“.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     
  • ПОРТРЕТ

    Щедрият талант на Сергей Безруков

    Бил член на путиновата партия „Единна Русия“, от която се самоотстранява след година, тъй като eдин артист цени повече своята творческа свобода.

„Всъщност няма нито изящен стил, нито изящна линия, нито прекрасен цвят. Единствената красота е достоверността, която става видима.“

Огюст Роден, френски скулптор, роден на 12 ноември преди 178 години

Анкета

Липсва ли ви гражданската позиция на хората на изкуството?

Не, те са творци. - 7.1%
Да, те са истинският елит на обществото - 92.9%

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

"Първичното чувство за невинност" от Дана Григорча (ревю)

Дана Григорча има неоспорим талант да разказва истории, очевидно знае стотици, и то автентични, и ги разказва с носталгия, която българите отлично познаваме. 

Нова среща с хумора на братя Мормареви

„Еврейски вицове“ е една миниенциклопедия на еврейския дух, на усета на този народ да се шегува и иронизира дори в най-трагични мигове от съществуването му.

"Валутният риск в икономиката" (ревю)

Съществени моменти в монографията са анализираните валутен риск и валутна система в България от 1878 г. досега, както и практико–приложните измерения на валутния риск.

Късното признание на Орсън Уелс

„От другата страна на вятъра“ е не само присмех към лудостта на целулоидния свят, а  по-скоро равносметка на един изминат и пълен с провали и амбиции творчески път, в чието начало се откроява с елмазен блясък шедьовъра „Гражданинът Кейн“(1941), а в края е изкусителния експеримент „Ф като фалшификация“(1975).