"Дневник"

Артистите от формация Destructive Creation проведоха акция в Страсбург срещу готвените промени при авторското право, които предстои да се гласуват в Европейския парламент на 12 септември, съобщиха те на сайта си. Те сложиха знак "Цензура" на паметника на Гутенберг в града.

"Гутенберг е създал печатната машина, за да бъде знанието споделяно, а сега през 2018 се опитваме да го ограничим", заявяват те в позицията си. Изразено недоволство имаше и от редица артисти от цял свят.

Те припомнят, че новата Директива за авторското право в цифровия единен пазар, включваща спорните Член 11 и Член 13, изисква от интернет платформите да въведат автоматични филтри за съдържанието, което техните потребители качват. "По този начин Член 13 прави безпрецедентна крачка назад в промяната на интернет – от отворена платформа за споделяне и иновации към автоматична система за следене и контрол над потребителите", пишат те в позицията си.

Член 13 вече веднъж беше гласуван в началото на юли и върнат за преразглеждане. Козметичните промени по текста обаче не удовлетвориха активистите от артистичната общност и бизнеса, чиито притеснения са свързани с опазване свободата на словото и изразяването.

"Основният проблем, посочван от противниците на Член 13, е, че автоматичните системи за филтриране не са способни на сложни решения относно правни казуси, рискувайки да подложат творчеството под заплаха. Така например под ударите му могат да попаднат пародии, ремикси, карикатури, както и така популярните в интернет миймове", е позицията на Destructive Creation, които станаха известни с изрисуването на Паметника на съветската армия в София.

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ОТКЪС

    Андрей Соколов - „За нашия дом"

    Книгата носи в себе си и предлага на вниманието на читателите важни факти, имена на хора, снабдена е със справочен апарат, който би бил полезен на всеки интересуващ се от историята на Шумен и България през отминалото 20-то столетие. 

     
  • ДИАГНОЗА

    България се изолира културно от Европа и света

    „Държавата и правителството успешно не забелязват болните проблеми, свързани с деградацията на европейските и национални ценности. Патриотизмът е подменен от агресивен и повърхностен национал-популизъм“, категорични са основателите на движение „Реформи в културата“.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     
  • ПОРТРЕТ

    Щедрият талант на Сергей Безруков

    Бил член на путиновата партия „Единна Русия“, от която се самоотстранява след година, тъй като eдин артист цени повече своята творческа свобода.

„Ако съм успяла да озаря дори едно-единствено тъжно детство, значи съм напълно удовлетворена.“

Астрид Линдгрен, шведска писателка, родена на 14 ноември преди 111 години

Анкета

Липсва ли ви гражданската позиция на хората на изкуството?

Не, те са творци. - 7.1%
Да, те са истинският елит на обществото - 92.9%

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

"Първичното чувство за невинност" от Дана Григорча (ревю)

Дана Григорча има неоспорим талант да разказва истории, очевидно знае стотици, и то автентични, и ги разказва с носталгия, която българите отлично познаваме. 

Нова среща с хумора на братя Мормареви

„Еврейски вицове“ е една миниенциклопедия на еврейския дух, на усета на този народ да се шегува и иронизира дори в най-трагични мигове от съществуването му.

"Валутният риск в икономиката" (ревю)

Съществени моменти в монографията са анализираните валутен риск и валутна система в България от 1878 г. досега, както и практико–приложните измерения на валутния риск.

Късното признание на Орсън Уелс

„От другата страна на вятъра“ е не само присмех към лудостта на целулоидния свят, а  по-скоро равносметка на един изминат и пълен с провали и амбиции творчески път, в чието начало се откроява с елмазен блясък шедьовъра „Гражданинът Кейн“(1941), а в края е изкусителния експеримент „Ф като фалшификация“(1975).